Три нови модела на БМВ дебютират у нас
Едновременна премиера на три нови модела на БМВ ще се състои тази вечер в автосалона на дилъра на марката "Камор Ауто" в столичния квартал "Младост". Автожурналисти и избрани гости първи ще видят дебюта у нас на изцяло обновените първа и пета серия и кабрио версията на тройката на баварците, който бяха показани за първи път на автосалона в Женева през март.
Малкият баварец
Най-голямата новост при първата серия е факта, че вече ще се предлата и във версия с три врати. Автомобилът и в двата си силуета е дълъг 4239, което е с 12 мм. повече от предшественика. Що се отнася до външния вид промените в първата серия са правени доста внимателно. Леко изменена е формата на фаровете и задните светлини, а в стоповете се използва широко LED технологията.
Пипнати са също радиаторната решетка, броните, предната и задната престилки. В интериора новостите са свързани основно с влагането на по-качествени материали, по-големият избор от цветови решения и повечето възможности за индивидуализация на колата, според изискванията на клиента.
Първата серия на БМВ ще се предлага с шест различни мотора(четири бензинови и два дизелови). Най-мощният бензинов агрегат е редови, три-литров, шестцилиндров, с максимална мощност от 265 конски сили и максимален въртящ момент от 315 Нм. С него компактната баварка може да се ускори до 100 км/ч за 6 секунди, а максимална скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
Най-общо за двигателната гама на най-малката баварка може да се каже, че предлага по-голяма мощност и въртящ момент от двигателите на старото поколение и по-икономична работа (до 24% за бензиновите мотори и до 15 на сто за дизеловите). Освен на оптимизираната работа на моторите икономичността се дължи и на новото поколение шест-степенни механична и автоматична скоростни кутии.
Разходът на гориво се намалява и благодарение на няколко любопитни иновации, по които БМВ работи от години. На първо място това е системата Brake Energy Regeneration, която превръща отделената при спирането кинетична енергия в ток, зареждащ акумулатора. Благодарение на нея колата не разчита само на произведения от алтернатора ток и той не работи, когато това не е необходимо. Водната помпа пък функционира с различна интензивност, в зависимост от конкретната ситуация, което също пести гориво и намалява "кражбата" на мощност от мотора.
Моделите с механична трансмисия имат и Старт-Стоп функция, която гаси двигателя, когато колата е в покой и на неутрална предавка. Двигателят се задейства автоматично при натискане на съединителя, за включване на първа скорост.
Петицата може да спира и сама
Куп иновации представя БМВ в новата генерация на своята пета серия, която вече се предлага и на нашия пазар. Най-впечатляващата новост безспорно е адаптивният круиз контрол със старт и стоп функция, който ще се предлага като опция при автомобилите с автоматична скоростна кутия.
Благодарение на ново поколение радарни сензори с обхват от под 20 до над 150 метра, системата може да съобрази скоростта на колата с актуалните пътни условия. Освен поддържане на безопасна дистанция от предния автомобил, електрониката може да спре напълно баварката, при риск от катастрофа. Системата може да придвижва колата и в задръствания, като само тръгва и спира.
Другите интересни иновации в петата серия са системата за предупреждение при смяна на платната без подаване на мигач, изобразяването на информацията за скоростта и указанията на навигационната система на челното стъкло (Head-Up Display) и системата за нощно виждане. Прецизирана е и работата на програмата за динамичен контрол на стабилността и системата за задвижване на четирите колела xDrive.
Лимузината ще се предлага със седем бензинови мотори с мощности между 190 и 367 к.с. Пет от тях са шест-цилиндрови, редови с второ поколение система за впръскване на горивото под високо налягане, а останалите два са осем-цилиндрови, V-образни с променлива фаза на газоразпределение.
С най-мощният агрегат петицата на БМВ се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди, максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а разходът на гориво е 7.6 на сто в комбиниран цикъл на движение. Тук е мястото да се отбележи, че според производителя, при цялата гама бензинови двигатели разходът на гориво е намален с до 12% спрямо по-ранните генерации мотори.
Дизеловите агрегати са пет по технологията комън-рейл с турбокомпресор с мощности от 163 до 286 коня и се нуждаят с до 15 на сто по-малко гориво, спрямо аналогичните стари разработки. Тук икономичността се дължи и на новото поколение шест-степенна автоматична скоростна кутия. Както и при първа серия лимузините се оборудват със системата Brake Energy Regeneration, а водната помпа функционира с различна интензивност, в зависимост от конкретната ситуация, което също пести гориво и намалява "кражбата" на мощност от мотора. Серво управлението на волана има функция да се изключва, когато няма нужда от него, подход отново насочен към по-ниския разход на гориво.
Тройката кабрио вече е с твърд покрив
Голямата новина при четвъртата генерация на третата серия кабриолет е монтирането на твърд сгъваем покрив, което се прави за първи път. Таванът е от три части, като се отваря и затваря автоматично.
Купето на колата е с намалено тегло, а видимостта във всички посоки във версия купе е значително подобрена.В автомобила има място за четирима възрастни, а обемът на багажника е 350 литра във версия купе и 210 литра при отворен покрив.
Тройката кабрио се предлага с нови шест и четири-цилиндрови двигатели. На върха на моторната гама е трилитровият бензинов агрегат с мощност 306 к.с. и въртящ момент от 400 Нм., който преди броени дни беше избран за двигател на годината. С него кабриолетът може да се ускори до 100 км/ч за 5.8 сек., а максималната скорост е 250 км/ч.