Пикасо за седмина

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

Пикасо за седмина

Със сигурност ви се е случвало поне веднъж да отидете някъде четирима души, а да се наложи да се връщате шестима например. Разбира се, с риск от глоба и с доста неудобства превозът е възможен с всеки нормален автомобил, но задачата би била доста по-лесна, ако семейната кола е миниван със седем плюс едно места. От една страна, това дава големи предимства и при по-малък брой пасажери, от друга, се събират и големи компании, а от трета, у нас може да се ползва и данъчен кредит. Ако заложите на "Ситроен Гранд С4 Пикасо", който имах възможността да тествам наскоро, ще имате и един забележителен (във всеки смисъл на тази дума) автомобил.
Първото, което
хваща окото
в новото "Пикасо" е щедрото остъкляване. Челното стъкло започва над главите на пътниците от първия ред седалки, което според проучванията увеличава двойно видимостта. Страничните прозорци също за доста големи и предоставят отличен обзор. Истински хит е панорамният остъклен покрив "Открито небе", с който тестваните автомобили бяха снабдени. Той е с дължина 1.04 м и може да е от двойно тонирано стъкло, за да спира максимално вредните слънчеви лъчи. През него се открива невероятна гледка както денем, така и нощем, а и осигурява отлична видимост към всеки светофар.
Новото "Пикасо" е дълго близо пет метра, широко 1.83 м, а височината е 1.68 м. Според производителя автомобилът предлага най-голямото вътрешно пространство в класа си и след като прекарах немалко време по всички седалки в колата съм, склонен да се съглася с това твърдение. За разлика от много от конкурентите при "Пикасо" трите седалки на втория ред са с еднаква широчина (45 см), като от личен опит мога да споделя, че на всяка от тях се пътува еднакво комфортно. За това допринася и равният под при креслата от втория ред. Те са на релси и могат да се придвижат напред, така че и пасажерите от последния ред да се чувстват като "бели хора".
В най-често срещаната си конфигурация с 5 места товарният обем на "Пикасо" е 576 литра до покривалото на багажника. При сгъването на всички седалки освен предните две се получава равен под, а максималният товарен обем достига 1951 литра.
Прави впечатление, че при оформлението на салона е помислено за всички дреболии. Нишите, жабките и отделенията за съхранение на различни предмети са неизброими и до последно откривах нови и нови, а таблите в облегалките на предните седалки и монтираните над тях лампи за четене са
истински хит
Сред другите интересни неща в колата са дискретното осветление на купето, автоматично задействащото се при приближаване на ръката осветяване на джоба на всяка от вратите и вграденото в багажника зарядно фенерче, което при нормални условия просто осветява товарния отсек. Версиите с автоматична скоростна кутия разполагат с голяма хладилна жабка с обем 5.4 л, която може да побере една бутилка от 1.5 л и две от половин литър. Доста находчиво решение е и монтирането на допълнително огледало до това за обратно виждане, с помощта на което можете да държите под контрол пътуващите на задната седалка деца.
В интериора на по-луксозните версии, каквито бяха и тестваните, прави впечатление липсата на традиционните контролери за вентилацията, като те са изнесени в двата края на таблото, под вентилационните отвори. В колонките между вратите пък има контролери за силата на въздушната струя, така че и пасажерите отзад да могат да си направят
собствен микроклимат
Както и при С4 дисплеят, на който се визуализира информация за скоростта, оборотите, количеството гориво и показанията на борд компютъра, се намира в средата на арматурното табло, позиция, с която се свиква бързо. В зависимост от нивото на оборудване информационният дисплей може да се персонализира по отношение на цвета и изписваната информация. При желание от страна на водача само с натискане на бутон може да остане само изображението на скоростомера. Любопитна подробност е, че километражът на "Пикасо" отчита и скоростта при движение на заден ход.
По отношение на задвижването от "Ситроен" са заложили на
доказали качествата си двигатели
Базовият бензинов мотор е 1.8-литров с мощност 127 к.с. и максимален въртящ момент 170 Нм. Вторият бензинов двигател е двулитров, със 143 конски сили и въртящ момент 200 Нм. Двете дизелови предложения са съответно 1.6 HDI (110 к.с.) и 2.0 HDI (138 к.с.). Скоростните кутии са шестстепенна механична и шестстепенна автоматична, с възможност за ръчна смяна на предавките.
В рамките на теста имах възможността да тествам малкия дизел с двата вида трансмисия. Дизеловият мотор с мощност 110 к.с. е може би най-добрият избор за "Пикасо", той гарантира доста прилична динамика, умерен разход на гориво (7 на сто извънградско в рамките на теста) и не много честа смяна на предавките. Единствено когато автомобилът беше натоварен с петима души и прилично количество багаж, малкият дизелов агрегат видимо се задъхваше при желание за бързо ускорение.
Като цяло и с "Гранд С4 Пикасо" "Ситроен"
залага на иновативността
като тук внимание заслужава опционалната система, която при движение с бавна скорост открива дали от двете страни на колата има достатъчно голямо място за паркиране и дори определя степента на трудност на маневрата. Системата за потегляне при наклон пък е комбинирана с автоматична електрическа ръчна спирачка, която отпуска чак след запалването на колата и подаването на газ за потегляне.
За да се намали цената на ремонта вследствие на леки удари и да се олекоти структурата на автомобила, "C4 Пикасо" е оборудван с пластмасови предни калници и с алуминиеви предна и задна греда.
Цените на автомобила започват от 35 988 лв. с ДДС, като срещу тази сума получавате ABS, ESP, климатик, аудиосистема с шест говорителя, двузонов климатик, борд компютър, централно заключване с дистанционно и т.н.
Това е "Ситроен Гранд С4 Пикасо"
дължина(мм) ширина(мм) височина(мм)
4590 1830 1660
Двигатели
обем ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
1.8 (127 к.с.) 11.9 сек 185 км/ч 8.0 л. 100 км.
2.0(143 к.с.) 11.5 сек. 195 км/ч 8.0 л. 100 км.
1.6HDI(110 к.с.) 12.2 сек. 180 км/ч 5.9 л. на 100 км
1.6HDI(138 к.с.) 12.0 сек. 185 км/ч 6.1 л. на 100 км.,
Цена:
от 35 988 лв. с ДДС
Конкурентите
модел цена с ДДС от:
Опел Зафира 38 490 лв.
Рено Гранд Сценик 35 074 лв.
Фолксваген Туран 36 674 лв.
Форд Галакси 46 945 лв.
Пежо 807 49 398 лв.
Киа Каренс 39 245 лв.