Пикасо за седмина
Със сигурност ви се е случвало поне веднъж да отидете някъде четирима души, а да се наложи да се връщате шестима например. Разбира се, с риск от глоба и с доста неудобства превозът е възможен с всеки нормален автомобил, но задачата би била доста по-лесна, ако семейната кола е миниван със седем плюс едно места. От една страна, това дава големи предимства и при по-малък брой пасажери, от друга, се събират и големи компании, а от трета, у нас може да се ползва и данъчен кредит. Ако заложите на "Ситроен Гранд С4 Пикасо", който имах възможността да тествам наскоро, ще имате и един забележителен (във всеки смисъл на тази дума) автомобил.
Първото, което
хваща окото
в новото "Пикасо" е щедрото остъкляване. Челното стъкло започва над главите на пътниците от първия ред седалки, което според проучванията увеличава двойно видимостта. Страничните прозорци също за доста големи и предоставят отличен обзор. Истински хит е панорамният остъклен покрив "Открито небе", с който тестваните автомобили бяха снабдени. Той е с дължина 1.04 м и може да е от двойно тонирано стъкло, за да спира максимално вредните слънчеви лъчи. През него се открива невероятна гледка както денем, така и нощем, а и осигурява отлична видимост към всеки светофар.
Новото "Пикасо" е дълго близо пет метра, широко 1.83 м, а височината е 1.68 м. Според производителя автомобилът предлага най-голямото вътрешно пространство в класа си и след като прекарах немалко време по всички седалки в колата съм, склонен да се съглася с това твърдение. За разлика от много от конкурентите при "Пикасо" трите седалки на втория ред са с еднаква широчина (45 см), като от личен опит мога да споделя, че на всяка от тях се пътува еднакво комфортно. За това допринася и равният под при креслата от втория ред. Те са на релси и могат да се придвижат напред, така че и пасажерите от последния ред да се чувстват като "бели хора".
В най-често срещаната си конфигурация с 5 места товарният обем на "Пикасо" е 576 литра до покривалото на багажника. При сгъването на всички седалки освен предните две се получава равен под, а максималният товарен обем достига 1951 литра.
Прави впечатление, че при оформлението на салона е помислено за всички дреболии. Нишите, жабките и отделенията за съхранение на различни предмети са неизброими и до последно откривах нови и нови, а таблите в облегалките на предните седалки и монтираните над тях лампи за четене са
истински хит
Сред другите интересни неща в колата са дискретното осветление на купето, автоматично задействащото се при приближаване на ръката осветяване на джоба на всяка от вратите и вграденото в багажника зарядно фенерче, което при нормални условия просто осветява товарния отсек. Версиите с автоматична скоростна кутия разполагат с голяма хладилна жабка с обем 5.4 л, която може да побере една бутилка от 1.5 л и две от половин литър. Доста находчиво решение е и монтирането на допълнително огледало до това за обратно виждане, с помощта на което можете да държите под контрол пътуващите на задната седалка деца.
В интериора на по-луксозните версии, каквито бяха и тестваните, прави впечатление липсата на традиционните контролери за вентилацията, като те са изнесени в двата края на таблото, под вентилационните отвори. В колонките между вратите пък има контролери за силата на въздушната струя, така че и пасажерите отзад да могат да си направят
собствен микроклимат
Както и при С4 дисплеят, на който се визуализира информация за скоростта, оборотите, количеството гориво и показанията на борд компютъра, се намира в средата на арматурното табло, позиция, с която се свиква бързо. В зависимост от нивото на оборудване информационният дисплей може да се персонализира по отношение на цвета и изписваната информация. При желание от страна на водача само с натискане на бутон може да остане само изображението на скоростомера. Любопитна подробност е, че километражът на "Пикасо" отчита и скоростта при движение на заден ход.
По отношение на задвижването от "Ситроен" са заложили на
доказали качествата си двигатели
Базовият бензинов мотор е 1.8-литров с мощност 127 к.с. и максимален въртящ момент 170 Нм. Вторият бензинов двигател е двулитров, със 143 конски сили и въртящ момент 200 Нм. Двете дизелови предложения са съответно 1.6 HDI (110 к.с.) и 2.0 HDI (138 к.с.). Скоростните кутии са шестстепенна механична и шестстепенна автоматична, с възможност за ръчна смяна на предавките.
В рамките на теста имах възможността да тествам малкия дизел с двата вида трансмисия. Дизеловият мотор с мощност 110 к.с. е може би най-добрият избор за "Пикасо", той гарантира доста прилична динамика, умерен разход на гориво (7 на сто извънградско в рамките на теста) и не много честа смяна на предавките. Единствено когато автомобилът беше натоварен с петима души и прилично количество багаж, малкият дизелов агрегат видимо се задъхваше при желание за бързо ускорение.
Като цяло и с "Гранд С4 Пикасо" "Ситроен"
залага на иновативността
като тук внимание заслужава опционалната система, която при движение с бавна скорост открива дали от двете страни на колата има достатъчно голямо място за паркиране и дори определя степента на трудност на маневрата. Системата за потегляне при наклон пък е комбинирана с автоматична електрическа ръчна спирачка, която отпуска чак след запалването на колата и подаването на газ за потегляне.
За да се намали цената на ремонта вследствие на леки удари и да се олекоти структурата на автомобила, "C4 Пикасо" е оборудван с пластмасови предни калници и с алуминиеви предна и задна греда.
Цените на автомобила започват от 35 988 лв. с ДДС, като срещу тази сума получавате ABS, ESP, климатик, аудиосистема с шест говорителя, двузонов климатик, борд компютър, централно заключване с дистанционно и т.н.
Това е "Ситроен Гранд С4 Пикасо" | ||||
дължина(мм) | ширина(мм) | височина(мм) | ||
4590 | 1830 | 1660 | ||
Двигатели | ||||
обем | ускорение 0-100 км/ч | макс. скорост | комб. разход | |
1.8 (127 к.с.) | 11.9 сек | 185 км/ч | 8.0 л. 100 км. | |
2.0(143 к.с.) | 11.5 сек. | 195 км/ч | 8.0 л. 100 км. | |
1.6HDI(110 к.с.) | 12.2 сек. | 180 км/ч | 5.9 л. на 100 км | |
1.6HDI(138 к.с.) | 12.0 сек. | 185 км/ч | 6.1 л. на 100 км., | |
Цена: | ||||
от 35 988 лв. с ДДС |
Конкурентите | ||
модел | цена с ДДС от: | |
Опел Зафира | 38 490 лв. | |
Рено Гранд Сценик | 35 074 лв. | |
Фолксваген Туран | 36 674 лв. | |
Форд Галакси | 46 945 лв. | |
Пежо 807 | 49 398 лв. | |
Киа Каренс | 39 245 лв. |