Изненадите на автосалона във Франкфурт II

Изненадите на автосалона във Франкфурт II

Както вече стана дума автомобилните производители все успяват да запазят нещо в тайна преди всяко автоизложение. Така покрай шума около новата "Импреза" и дебатите за нейната визия "Субару" елегантно "пропусна" да сподели, че и "Трибека" ще дебютира с обновена визия. Пълноразмерния луксосен SUV на марката вече има предница с много по-типично за "Субару" излъчване.
Фаровете с неправилна форма са заменени с далеч по-издължени, пипната е радиаторната решетка, която вече е монолитна, което е наложило и сериозни промени в предната броня. Задницата е претърпяла значително по-малко промени.
"Трибека" е получила нов 3.5 литров, шест-цилиндров боксер двигател, с мощност 258 конски сили.  Това е най-мощният агрегат в гамата на "Субару", като досегашният, монтиран на модела, беше трилитров с 245 к.с.
Интериорът на "Трибека" си е останал почти същия, но така или иначе, той будеше възхищение и при старото поколение на модела.
"Мерцедес" с разход на малолитражка
В огромната палата, ангажирана от "Мерцедес", звездата е една – концептуалната разработка F700. Лимузината с размер почти колкото удължената версия на S-класата(5.17 метра), предлага невероятен лукс и сензационния разход на гориво от 5.3 литра дизелово гориво на 100 километра. При това динамиката на колата с тегло почти два тона е повече от задоволителна – ускорение до 100 км/ч за 7.5 секунди и максимална скорост от 200 км/ч.
Как е възможно това, се питат всички и от "Мерцедес" отговарят, хем изчерпателно, хем недостатъчно, за да бъде разкрита тайната. "Ключа от барака" се крие в новата система за контрол на работата на дизеловия мотор кръстена DiesOtto, очевидно отдаваща почит на две от големите имена в автомобилостроенето Рудолф Дизел(създателя на дизеловия двигател) и Николаус Ото(създал двигателя с вътрешно горене). Най-общо ниският разход на гориво е постижим благодарение на намаляване на размера на цилиндрите и общия работен обем на мотора, директното впръскване на горивото, променливия ход на клапаните, прецизното подготвяне на горивната смес и нейното пълно изгаряне и компютърния контрол.
Не на последно място икономичността се дължи хибридния модул с интегриран стартер-генератор, който има грижата двигателят да не работи, когато колата не се движи, а пълзенето в задръстването да се извършна предимно с електромотора. Турбокомпресорът пък има грижата 1.8-литровият агрегат да разполага с характеристиките на V6 турбодизелов двигател с работен обем три литра. В крайна сметка мощнотта на дизеловия агрегат във F700 е 238 к.с., а електромотора добавя още 20 конски сили.
Независимо, че е икономичен, като разход на гориво, прототипът на "Мерцедес" е повече от луксозен от вътре. Използваните материали за естествено кожа, дърво, корк и дори благородни метали. Двамата пасажери отзад разчитат на отделни кресла, като едното от тях може да бъде обърнато обратно на посоката на движението, за да си говорят събеседниците очи в очи.
При положение, че на предната дясна седалка няма пасажер, с натискане на бутон та се прибира максимално напред, а задната седлака лесно се трансформира в удобно легло. Комфортът на пътуващите се осигурява от иновационната система PRE-SCAN, която посредством лазари "опипва" настилката под лимузината и настройва работата на окачването спрямо резултата.
Освен мини бар и първокласна аудиоуредба, за развлечението на пътуващите се грижи мултимедийна система с триизмерен екран с диагонал 51 см и долби съраунд озвучаване.
На този етап от "Мерцедес" са категорични, че серийното производство на модела не стои на дневен ред, но съвсем скоро ще бъдат използвани някои от иновациите, демонстрирани във F700. На първо време вероятно това ще е DiesOtto технологията.
"Опел Флекстрем" – хибрид с бъдеще
"Опел Флекстрем" е най-впечатляващият, останал в тайна експонат при марката. Концептуалният автомобил разчита основно на електродвигателя си, но за всеки случай разполага и с 1.3-литров дизелов мотор. Веднъж зареден с енергия от ел.мрежата "Флекстрем" може да измине 55 километра само на ток. Ако периодично се включва и дизеловия агрегат, то обхвата на автомобила се увеличава до 715 км.
При това ел.мотора с мощност 136 киловата и максимален въртящ момент от 376 Нм., може да ускори колата до 100 км/ч за 9.5 сек., а максималната скорост е 160 км/ч.
Любопитно решение е в задната част на "Флекстрем" да бъдат поставени две електрически двуколки "Сегуей", който са скрити в пода на багажното отделение. Те осигуряват допълнителен пробег от около 30 км.
От "Опел" са категорични, че концептуалният модел ще е основа за бъдещи подобни разработки, но сега основният проблем е създаването на батерии с ниско тегло и компактни размери, и достатъчно голям капацитет.
"Сеат" се прицели в компактните SUV
"Сеат Трибу" беше една от най-късно разкритите изненади на автосалона във Франкфурт. Пресконференцията на испанците беше в ранния следобед, като в продължение на часове на щанда стоеше само огромен дървен сандък. След неговата вдигане се показа компактен SUV, с който испанците планират да се наместят в апетитния сегмент.
"Сеат Трибу" е първата рожба на новия шеф на дизайна на марката Люк Донкеруолк, който беше привлечен от "Ламборгини".  Автомобилът с три врати има футуристична визия, като традиционните крушки на фаровете, стоповете и мигачите са заменени с LED светлини. Автомобилът е качена на 20 цолови джанти, а задвижването, естествено е 4Х4.
Прототипът разполага с оригинална система за отваряне на капака на багажника. То става на два етапа, като задвижването става от електромотори. При първата фаза третата врата леко се открехва, колкото да се поставят и вземат дребни предмети, а при втория етап капака отива над покрива, за да открие лесен достъп до багажника.
Интериорът е толкова иновативен, че едва ли някога ще бъде произведен, като единствено във волана и приборите могат да се търсят чертите на бъдещата визия на тези елементи в новите модели на "Сеат".