Коли от бъдещето превзеха автосалона в Токио

Коли от бъдещето превзеха автосалона в Токио

Четиридесетото юбилейно издание на автомобилното изложение в Токио отвори врати в събота за широката публика и ще продължи до 11 ноември. Мотото тази година е "Хвани новините, докосни бъдещето", като на салона ще бъдат показани 71 световни и 97 японски премиери.
Сред световните новости има 37 леки автомобила, 5 товарни коли, 26 мотоциклета и 3 каросерии. В изложението участват 241 компании от 11 страни, като те са ангажирали 44 587 кв. метра площи. Това е с 11% повече от миналата година, като броят на изложените превозни средства е 520.
Въпреки мащабите на автосалона в Токио интересът към него в Европа не е особено голям, тъй като показваните модели са със спецификации за страните от Азия и донякъде Северна Америка. На Стария континент част от изложените експонати изобщо няма да се продават или ще стигнат коренно променени като визия и характеристики.
Все пак заслужава да се отбележи, че японските компании са впрегнали всички сили, за да демонстрират технологичния си потенциал. Не случайно повечето от премиерните модели са концептуални, т.е. демонстрират един доста оптимистичен поглед в бъдещето, но за съжаление вероятно никога няма да видят бял свят.
"Тойота"
Най-продуктивни са инженерите и дизайнерите от "Тойота", които показват цели осем прототипа. Те са обединени от лозунга "Хармонично управление - ново бъдеще за хората и цялата планета" и естествено са екологични. Най-интересното превозно средство сред новостите от "Тойота" безспорно е самоходният стол i-REAL. Той се задвижва с ток, управлява се с ръкохватки и паркиран, заема минимум място. Новата разработка всъщност е усъвършенстван вариант на вече показаните проекти i-unit и i-swing.
RiN е екологичен електроавтомобил, подходящ за такси. Колата е облицована с атрактивни зелени прозорци, които защитават пасажерите от вредните ултравиолетови и инфрачервени лъчи. Сред екстрите в колата впечатляват обогатяващ с кислород и овлажняващ въздуха климатик и променящ вида си според настроението на водача волан. FT-MV (future Toyota minivan), както подсказва и името, се опитва да ни даде представа как ще изглеждат вановете и комбитата на "Тойота" в бъдеще. Почти сигурно е, че това е моделът, който пръв ще стигне до серийно производство. "Краун хибрид концепт" също е съвсем близо до конвейера, тъй като използва вече тествана и монтирана в колите на марката хибридна система.
Луксозната марка на Тойота - "Лексус", също предлага почти готов да производство модел, като LF-Xh демонстрира облика на бъдещите всъдеходи на марката. За него се знае, че е дълъг 4800 мм, широк 1895 мм, висок 1650 мм, а междуосието е 2850 мм. Задвижването е на четирите колела, хибридно, като бензиновият мотор е V-образен шестцилиндров.
"Субару"
"Субару" избра домашното изложение, за да покаже новата версия на спортния си модел "Импреза" WRX STI. Създаден на базата на актуалната генерация на модела, автомобилът има двулитров двигател с мощност от 308 коня. Въртящият момент е 422 Нм.
Освен с "Импреза" WRX STI "Субару" се представя в Токио и с два концептуални модела - седемместното комби Еxiga и електромобилът G4e. От тях по-интересен е G4e, като в сравнително малкото автомобилче има място за петима души. С цел освобождаване на пространство моторът с мощност 87 к.с. е монтиран в пода. С едно зареждане колата може да измине до 200 километра при пълно натоварване. Производителят обаче уточнява, че е предвидил възможността за бързо зареждане на батериите, като след 15 минути в контакта те възвръщат до 80% от капацитета си.
"Нисан"
Нов спортен автомобил пуска на пазара японският производител "Нисан". Моделът GT-R беше представен на автосалона в Токио и се очаква на пазара през втората половина на следващата година. Колата се оборудва с шестцилиндров V-образен 3.6-литров мотор, който благодарение на двата турбокомпресора разполага с мощност 480 к.с. и максимален въртящ момент от 588 Нм. "Нисан" GT-R се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, а максималната скорост е 307 км/ч. Скоростната кутия e шестстепенна автоматична с двойно сцепление, а задвижването е 4Х4.
Второто поколение на електромобила "Пиво" също може да се види на щанда на "Нисан" в Токио. Дългата 2.7 метра кола има въртяща се на 360 градуса кабина, което прави обръщането на посоката на движение в градски условия изключително лесно. Маневреността на триместния автомобил е невероятна и заради четирите завиващи колела, който могат да се завъртят дори на 90 градуса.
"Сузуки"
Само концептуални модели ще са премиерите от "Сузуки" в Токио. Един от тях изглежда познат и в това няма нищо чудно, тъй като е развитие на показания във Франкфурт модел "Казаши". "Казаши" 2 е представителна лимузина, демонстрираща плановете на производителя на навлезе сериозно в D сегмента. Тя се задвижва от 3.6-литров V-образен шестцилиндров двигател.
Другите два прототипа на "Сузуки" са свързани като сиамски близнаци, тъй като SSC е миниван, с който се транспортира самоходният стол "Пикси"(PIXY). Идеята е големият автомобил да се паркира встрани от идеалния център, където трафикът винаги е ужасен, а с дребосъка да се отива до нужното място. "Пикси" може да транспортира до два самоходни стола.
"Хонда"
Освен прототипа Inspire, който съвсем скоро ще влезе в серийно производство като американската версия на "Акорд", "Хонда" показва на автосалона в Токио два интересни концептуални модела. На щанда на марката окото веднага хваща микробусчето "Пуйо" (Puyo). Заобленият симпатяга е компактен и маневрен, като за повратливостта му помага фактът, че завиващи са и четирите колела.
В миниванчето има място за четирима души, а задвижването е чрез енергия, добивана от горивни клетки. Най-сензационното в колата е нейната външна обвивка, която на пипане е мека и приятна като човешка кожа. Заслугата е на нанесения върху купето гел на силиконова основа, който обаче няма толкова естетична, колкото практична функция - при сблъсък с пешеходец мекият "Пуйо" ще го контузи значително по-малко от традиционните автомобили.
Естествено, на изложението в Токио "Хонда" ще затвърди и имиджа си на производител на масови спортни автомобили, като вижданията на компанията за бъдещето са въплътени с концепта CR-Z. Предварителните прогнози сочат, че колата ще се оборудва с шестцилиндров V-образен двигател с мощност 280 к.с.
Европейската следа
От европейските марки най-запомнящ се модел представи "Ауди". Концептуалната разработка "Метропроджект куатро" е базата, на която ще бъде създаден моделът А1. Най-малкият автомобил в гамата на "Ауди" ще конкурира "Мини", собственост на конкурента БМВ. Макар и малък, "Метропроджект куатро" има агресивно излъчване, типично за моделите на "Ауди". Като цяло формата на колата напомня на купе, а силуетът му е очертан и от алуминиеви арки от двете страни.
Концептуалният модел се задвижва от два двигателя - 1.4-литров, TFSI, с мощност 150 к.с., предаващ въртящ момент към предните колела и електромотор (41 к.с. с въртящ момент от 200 Нм.), свързан към задния мост. Електродвигателят ще черпи ток от от литиево-йонни батерии от ново поколение, които ще се зареждат както от генерираната при спиране енергия, така и от електрическата мрежа. Само на ток "Ауди Метропроджект куатро" може да измине до 100 километра. Благодарение на редица иновации автомобилът ще се нуждае от едва 4.9 литра гориво за изминаване на 100 километра. Най-малкото "Ауди" ще може да се ускорява от място до 100 км/ч за 7.8 секунди, а максималната скорост е 201 км/час.
Концептуалната разработка на базата на първа серия купе, кръстена tii, e най-интересният експонат при БМВ. За изработването на автомобила са използвани олекотени материали, поработено е сериозно и по аеродинамиката. БМВ 1 tii е атрактивно оцветено в черно и бяло, джантите са 18-цолови, а интериорът е подчертано спортен.