Сърце за четирима
Споровете за колко души има място в сърцето на една жена, респективно мъж, едва ли някога ще приключат, но когато говорим на новото "Дайхацу Куоре" подобна полемика е излишна. В симпатичното японско сърчице (на италиански Cuore означава точно сърце) спокойно се побират четирима души и торбите им с покупки.
Голямата изненада
Въпреки дължината си от 3470 мм новият модел на "Дайхацу" изненадва с обширното пространство в областта на коленете на возещите се на задната седалка. Тайната се крие в това, че задните кресла са на релси, като при липса на багаж пътуващите се радват на огромен простор. При нужда от товарен обем седалката може да се премести напред, а в зависимост от броя на пътниците да се сгъне едната или двете облегалки.
Учудващо, но в на пръв поглед малкото купе може да се обособи дори легло с дължина 172 и широчина 140 см. Комфортът за возещите се отзад се дължи и на равния под в тази част на колата, като липсва традиционният тунел между двете места. Достъпът до купето пък е максимално улеснен благодарение на факта, че всички врати се отварят под ъгъл от 90 градуса. Багажният отсек пък почти няма праг, така че товаренето е лесно.
С грижа за шофьора
Естествено условията за шофьора също не са спартански, като неговата седалка е удобна и се регулира във височина, а воланът също се мести нагоре и надолу. Арматурното табло на "Дайхацу Куоре" е максимално изчистено и функционално. Приборите са с класическа кръгла форма, лесно четими, приятно осветени в червено, като в километража е интегриран LCD дисплей, на който се изписват показанията на бордовия компютър. Управлението на вентилацията става с три удобни и големи врътки, лесни за намиране и употреба. Дизайнът на аудиосистемата също е максимално изчистен, като бутоните са големи и лесно различими.
За градски и спокойно бих могъл да кажа женски автомобил като "Куоре", от ключово значение е наличието на достатъчно места за съхранение на дребни вещи и в колата те са предостатъчно. Жабката е с приличен обем като в купето има места за бутилки и чаши, ниша за дискове, пред пътника на предната седалка е монтирана дори закачалка за пазарска чанта, а в двата сенника се поставени огледала. Нововъдение е нишата с капак, оформена между кормилната колона и централната конзола. В дъното на багажника пък е вградена кутия за инструменти.
Моторът
"Дайхацу Куоре" се предлага само с един двигател. Той е трицилиндров, с мощност 70 к.с. (с десет повече от стария модел), изцедени от по-малко от литър работен обем. Двигателят е напълно достатъчен за тежащото под 800 кг купе. В резултат колата има прилична динамика, напълно достатъчна за бързи маневри в градски условия и поддържане на прилична скорост извън града. С механична скоростна кутия "Куоре" се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11.1 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.
Автомобилът е и икономичен, като се задоволява с 4.4 литра за изминаването на 100 километра в смесен цикъл. Не на последно място "Куоре" е и екологичен, отговаря на нормите Евро IV и отделя рекордно ниските 104 г въглероден двуокис на километър. Уникалното тук е, че автомобилът е снабден със саморегенериращ се катализатор, който е практически вечен и не се нуждае от обслужване. Типично за кола с такива компактни размери "Дайхатсу Куоре" вози малко твърдичко, но пък стои стабилно на пътя. Маневреността на автомобила е уникална, като радиуса на завой е едва 4.2 метра.
Цената
Е, тук идва най-неприятната новина за всички, който попаднат под чара на симпатичният мъник "Куоре". Политиката на "Дайхацу" да предлага автомобили, богато оборудвани дори в базовото ниво, и фактът, че колата се прави в Япония, оскъпяват доста крайния продукт. У нас цените тръгват от 23 000 лв. с ДДС, като за тази сума получавате автомобил с климатик, ел. пакет, регулиращи се по височина седалка и волан, аудиосистема със СD, 15-цолови лети джанти и т.н. Плюс в полза на "Куоре" е тригодишната пълна гаранция, без ограничение на пробега.
Това е "Дайхацу Куоре" | |||
дължина: 3470 мм. | ширина: 1475 мм. | височина: 1530 мм. | междуосие: 2490 мм. |
двигател: | Макс. скорост | Ускорение до 100 км/ч | Разход смесен цикъл |
1.0(70 к.с.) | 160, 150* kм/ч | 11.1, 14.1* сек. | 4.4, 5.5* л./100 км. |
Цена: от 23 000 лева с ДДС | |||
*- с автоматична скоростна кутия |
Конкурентите: | базова цена с ДДС |
Фиат Панда | 14 450 лв. |
Шевролет Спарк | 14 630 лв. |
Хюндай Атос | 15 400 лв. |
Пежо 107 | 15 846 лв. |
Ситроен С1 | 15 846 лв. |
Киа Пиканто | 16 074 лв. |
Тойота Айго | 16 382 лв. |
Опел Агила | 17 395 лв. |
ДАЙХАЦУ КУОРЕ | 23 000 лв. |