Сърце за четирима

Сърце за четирима

Споровете за колко души има място в сърцето на една жена, респективно мъж, едва ли някога ще приключат, но когато говорим на новото "Дайхацу Куоре" подобна полемика е излишна. В симпатичното японско сърчице (на италиански Cuore означава точно сърце) спокойно се побират четирима души и торбите им с покупки.
Голямата изненада
Въпреки дължината си от 3470 мм новият модел на "Дайхацу" изненадва с обширното пространство в областта на коленете на возещите се на задната седалка. Тайната се крие в това, че задните кресла са на релси, като при липса на багаж пътуващите се радват на огромен простор. При нужда от товарен обем седалката може да се премести напред, а в зависимост от броя на пътниците да се сгъне едната или двете облегалки.
Учудващо, но в на пръв поглед малкото купе може да се обособи дори легло с дължина 172 и широчина 140 см. Комфортът за возещите се отзад се дължи и на равния под в тази част на колата, като липсва традиционният тунел между двете места. Достъпът до купето пък е максимално улеснен благодарение на факта, че всички врати се отварят под ъгъл от 90 градуса. Багажният отсек пък почти няма праг, така че товаренето е лесно.
С грижа за шофьора
Естествено условията за шофьора също не са спартански, като неговата седалка е удобна и се регулира във височина, а воланът също се мести нагоре и надолу. Арматурното табло на "Дайхацу Куоре" е максимално изчистено и функционално. Приборите са с класическа кръгла форма, лесно четими, приятно осветени в червено, като в километража е интегриран LCD дисплей, на който се изписват показанията на бордовия компютър. Управлението на вентилацията става с три удобни и големи врътки, лесни за намиране и употреба. Дизайнът на аудиосистемата също е максимално изчистен, като бутоните са големи и лесно различими.
За градски и спокойно бих могъл да кажа женски автомобил като "Куоре", от ключово значение е наличието на достатъчно места за съхранение на дребни вещи и в колата те са предостатъчно. Жабката е с приличен обем като в купето има места за бутилки и чаши, ниша за дискове, пред пътника на предната седалка е монтирана дори закачалка за пазарска чанта, а в двата сенника се поставени огледала. Нововъдение е нишата с капак, оформена между кормилната колона и централната конзола. В дъното на багажника пък е вградена кутия за инструменти.
Моторът
"Дайхацу Куоре" се предлага само с един двигател. Той е трицилиндров, с мощност 70 к.с. (с десет повече от стария модел), изцедени от по-малко от литър работен обем. Двигателят е напълно достатъчен за тежащото под 800 кг купе. В резултат колата има прилична динамика, напълно достатъчна за бързи маневри в градски условия и поддържане на прилична скорост извън града. С механична скоростна кутия "Куоре" се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11.1 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.
Автомобилът е и икономичен, като се задоволява с 4.4 литра за изминаването на 100 километра в смесен цикъл. Не на последно място "Куоре" е и екологичен, отговаря на нормите Евро IV и отделя рекордно ниските 104 г въглероден двуокис на километър. Уникалното тук е, че автомобилът е снабден със саморегенериращ се катализатор, който е практически вечен и не се нуждае от обслужване. Типично за кола с такива компактни размери "Дайхатсу Куоре" вози малко твърдичко, но пък стои стабилно на пътя. Маневреността на автомобила е уникална, като радиуса на завой е едва 4.2 метра.
Цената
Е, тук идва най-неприятната новина за всички, който попаднат под чара на симпатичният мъник "Куоре". Политиката на "Дайхацу" да предлага автомобили, богато оборудвани дори в базовото ниво, и фактът, че колата се прави в Япония, оскъпяват доста крайния продукт. У нас цените тръгват от 23 000 лв. с ДДС, като за тази сума получавате автомобил с климатик, ел. пакет, регулиращи се по височина седалка и волан, аудиосистема със СD, 15-цолови лети джанти и т.н. Плюс в полза на "Куоре" е тригодишната пълна гаранция, без ограничение на пробега.
Това е "Дайхацу Куоре"
дължина: 3470 мм. ширина: 1475 мм. височина: 1530 мм. междуосие: 2490 мм.
двигател: Макс. скорост Ускорение до 100 км/ч Разход смесен цикъл
1.0(70 к.с.) 160, 150* kм/ч 11.1, 14.1* сек. 4.4, 5.5* л./100 км.
Цена: от 23 000 лева с ДДС
*- с автоматична скоростна кутия
Конкурентите: базова цена с ДДС
Фиат Панда 14 450 лв.
Шевролет Спарк 14 630 лв.
Хюндай Атос 15 400 лв.
Пежо 107 15 846 лв.
Ситроен С1 15 846 лв.
Киа Пиканто 16 074 лв.
Тойота Айго 16 382 лв.
Опел Агила 17 395 лв.
ДАЙХАЦУ КУОРЕ 23 000 лв.