БМВ Х6 е готово за дебют
Една от големите звезди на откриващото се на 13 януари автомобилно изложение в Детройт ще е готовото за серийно производство БМВ Х6. Създателите на колата са категорични, че тя създава нов сегмент на автомобилния пазар - Sports Activity Coupе. На първо място трябва да се отбележи, че Х6 е типично БМВ със спортна предница с широки входове на въздухопроводите, източена странична линия, ниски стъкла, изпъкнали калници и стремително спускащ се към задницата контур на покрива. Задницата е внушителна, а автомобилът има класически пропорции на купе.
БМХ Х6 е с четири врати и широк заден капак, който се отваря нагоре. В купето има четири самостоятелни места, а багажникът предлага обем от 570 до 1450 литра. Х6 разполага и с твърд сгъваем капак на багажника, който се прибира под пода, когато не се ползва за превозване на обемисти предмети. Вътрешното оформление подчертава изключителния спортен характер на BMW X6 със серийно монтирания кожен спортен волан с многофункционални бутони и лостове за превключване на предавките. Централната конзола е с подпори за коленете на водача и пътника до него; предните седалки се регулират във всички посоки. Арматурното табло е класическо за моделите на марката с два разграфени кръгли уреда със състезателен вид, обградени с металните гривни. Метални са също въртящите се бутони, дръжките на вратите, топката на скоростния лост и решетките на вентилационните отвори. Интересна опция е монтирането на диоди около ръчките на вратите и светлинните ивици в джобовете на вратите.
BMW X6 е серийно оборудван с интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive и е първият автомобил в света, който предлага системата Dynamic Performance Control (динамично управление на поведението). Тя осигурява променливо разпределение на мощността между двете задни колела, като значително подобрява сцеплението във всяка ситуация, точността на управлението и оттам гъвкавостта на автомобила и при ниски обороти.
Като серийно оборудване Х6 се предлага с двойни ксенонови фарове с фотоклетка, фарове за мъгла, двустепенни стоп-светлини и run-flat гуми, позволяващи движение дори след спукване. Сред другите интересни екстри, касаещи сигурността, са Adaptive Drive (система против преобръщане с адаптивни амортисьори със спортен или комфортен режим), активно управление, проекция на скоростта върху предното стъкло и автопилот с функция за спиране.
По отношение на двигателите Х6 ще предложи един изцяло нов за гамата на БМВ агрегат. Той е осемцилиндров, V-образен с двойно турбо и директно впръскване, като е първият мотор с такава конфигурация, при който турбото и катализатора са монтирани между двата реда цилиндри. Това оригинално решение осигурява компактност и намалява загубата на компресия при всмукването и изпускането. При обем от 4.4 литра двигателят генерира мощност от 407 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм. С него Х6 се изстрелва от място до 100 км/ч за 5.4 секунди, максималната скорост е 250 км/ч, а консумацията на гориво 12.5 л/100 км.
Вторият бензинов мотор е с работен обем три литра, с двойно турбо и директно впръскване на горивото, разполагащ с мощност от 306 к.с. и въртящ момент, достигащ 400 Нм. Теглен от този двигател, автомобилът се ускорява до 100 км/ч за за 6.7 секунди, като максималната скорост е 240 км/ч, а разходът на гориво 10.9 л на сто.
БМВ X6 ще се предлага и с два шестцилиндрови, редови, дизелови двигателя с работни обеми три литра и мощности 286 к.с. и 235 к.с. С тях дисциплината от 0 до 100 км/ч за покорява съответно за 6.9 и 8.0 секунди, при разход от консумация от малко над 8 литра за изминаване на 100 км в смесен цикъл на движение.
Цялата гама мотори на Х6 се комбинират с шестстепенна, автоматична скоростна кутия с оптимизирана динамика на превключване и възможност на смяна на предавките с планки на волана. Високопроходимото купе е серийно оборудвано с 19-цолови алуминиеви джанти.
BMW X6 ще бъде представен на българския пазар през юни 2008 г., едновременно със световната премиера на модела.