Новата "Лагуна" идва с амбиции
Влизане след първите три модела във високия среден клас по отношение на качеството и сервизното обслужване е амбициозната цел на "Рено" за третата генерация на "Лагуна". Автомобилът с това име се появи през януари 1994 г., а до момента от неговите две издания са продадени над 2.3 милиона броя. Разработването на третото поколение на "Лагуна" отнема 32 месеца и струва на "Рено" над 1 милиард евро.
В периода преди официалното стартиране на производството 120 автомобила изминават общо над 6 милиона километра на писта и по пътищата на Аржентина, Русия, Малайзия и Австралия. Уверени в качеството на изработката от "Рено" ще предлагат колата с тригодишна пълна гаранция или пробег от 150 000 км.
Първите впечатления
Динамично излъчване, елегантност, удоволствие от шофирането, сигурност, качество на изработката и не на последно място комфорт са основните козове на новата "Лагуна" в изключително конкурентния D сегмент. Автомобилът вече има коренно различна визия, изцяло преработен интериор, прибавил е по няколко сантиметра във всички направления, но същевременно е с приблизително 15 кг по-лек от второто поколение на модела.
Запознанството ми с "Лагуна" започва с тъмносин хечбек, малко над базово изпълнение, оборудван с 1.5-литров дизелов двигател с мощност 110 к.с. Още със сядането в автомобила впечатления правят качествените материали, прецизната изработка и богатото оборудване. Седалката и воланът се регулират в нужните посоки, а управлението на всички системи се разгадава лесно.
На очи веднага се набива пултът за настройка на климатика, който е красиво оформен, лесен за употреба и разположен на нетрадиционно място - на централната конзола между решетките на вентилацията. В купето е просторно както отпред, така и отзад, като пътуващите могат да разчитат на всичко необходимо - удобни седалки, места за дреболии, чаши и шишета, охлаждаща жабка, подлакътници, калъф за очила над шофьорската врата и т.н. Сред удобствата са и новото поколение карти "Рено", които заменят контактния ключ и вече са водоустойчиви.
На пътя
Излизането от София по Околовръстното и "Цар Борис III" позволява на колата да демонстрира комфортната си возия и отличната обезшуменост дори по не особено равна настилка. Избраният маршрут за теста позволява да усетя лагуната на магистрала, първокласен път и планинско шосе със завои, като навсякъде поведение й е безупречно. Добро впечатления правят отличната управляемост, минималното накланяне в завой и акустичният комфорт независимо от скоростта.
Както на повечето френски коли и при това "Рено" спирачките захапват доста свирепо дори при минимален натиск, но с тази особеност се свиква бързо. Както може и да се очаква, с най-малкия дизел автомобилът е малко тромавичък, но за сметка на това разходът на гориво е едва 5.4 на сто. Заслугата за това е както на шестстепенната механична трансмисия, така и на иконката на дисплея на борд компютъра, която подсказва кога може да се превключи на по-висока (респективно по-ниска предавка).
С около литър повече гори вторият дизел в гамата, който от работен обем два литра вади мощност 150 к.с., напълно достатъчни за теглото на купето. Той предава на новата "Лагуна" отлична динамика, съпоставима с тази на най-мощния бензинов агрегат. Големият дизел работи съвместно с нова шестстепенна автоматична скоростна кутия с възможност за ръчна смята на предавките.
Трансмисията се отличава с ниски нива на шум, почти неусетно превключване при плавно подаване на газ, бърза реакция и настройка на режима на действие според стила на шофиране и пътната настилка. Освен двата дизела двигателната гама на новата "Лагуна" включва и три бензинови мотора, като базовият е с работен обем 1.6 литра и мощност 110 к.с. Двулитровите агрегати са събрали силата на 140 и 170 кончета (за версията с турбокомпресор). Всички двигатели са с удължени интервали на обслужване.
Сигурността
При положение че "Лагуна II" беше първият автомобил в света, който получи 5 звезди на краш тестовете на Euro NCAP, логично новата генерация също е сред отличниците, като спечели 36 точки при максимални 37. Особено внимание е обърнато на предпазването от наранявания при страничен удар. За целта във вратите на колата са поставени двойни въздушни възглавници, които предпазват гръдния кош и таза на шофьора и пътника до него.
Цена и оборудване
Добрата новина за всички фенове на "Рено Лагуна" е, че третата генерация на модела ще се предлага на изключително добра цени с богато оборудване. Базовата версия на модела струва у нас 34 900 лв., което го нарежда сред най-достъпните предложения в класа. При това стандартното оборудване включва радио СD с 8 тонколони и управление от волана, електрически пакет, климатик, тонирани стъкла, ABS+EBD, борд компютър, централно заключване и т.н.
Малкият дизел пък е без никаква конкуренция със стартовата си цена от 38 500 лв. Най-скъпата модификация на "Лагуна" е с цена 52 900, като разполага е оборудвана с големия дизел, автоматична скоростна кутия и всички възможни екстри. Очакванията на "Рено Нисан България" са у нас са от новия модел да бъдат продадени поне 200 автомобила до края на годината.
Това е "Рено Лагуна" | |||||||
дължина(мм) | ширина(мм) | височина(мм) | междуосие(мм) | ||||
4695 | 1811 | 1445 | 2756 | ||||
Двигатели | |||||||
обем | ускорение 0-100 км/ч | макс. скорост | комб. разход | ||||
1.6 (110 к.с.) | 11.5 сек. | 195 км/ч | 7.6 л. 100 км. | ||||
2.0 (140 к.с.) | 9.3 сек. | 210 км/ч | 7.9 л. 100 км | ||||
2.0 (170 к.с.) | 9.4 сек. | 220 км/ч | 8.8 л. 100 км | ||||
1.5 dCi (110 к.с.) | 12.3 сек | 192 км/ч | 4.9 л. 100 км | ||||
2.0 dCi (150 к.с.) | 9.5 сек. | 210 км/ч | 6.0, 7.0* л. 100 км | ||||
* - с автоматична скоростна кутия |
Конкурентите: | базова цена в лева с ДДС |
Шкода Октавия | 26 876 |
Хюндай Соната | 32 400 |
Тойота Авенсис | 32 990 |
Киа Магентис | 33 961 |
РЕНО ЛАГУНА | 34 900 |
Форд Мондео | 34 900 |
Шевролет Епика | 35 635 |
Пежо 407 | 35 660 |
Опел Вектра | 35 790 |
Мазда 6 | 37 990 |
Ситроен С5 | 38 893 |
Хонда Акорд | 38 900 |
Фолксваген Пасат | 39 500 |