Новата "Лагуна" идва с амбиции

Новата "Лагуна" идва с амбиции

Влизане след първите три модела във високия среден клас по отношение на качеството и сервизното обслужване е амбициозната цел на "Рено" за третата генерация на "Лагуна". Автомобилът с това име се появи през януари 1994 г., а до момента от неговите две издания са продадени над 2.3 милиона броя. Разработването на третото поколение на "Лагуна" отнема 32 месеца и струва на "Рено" над 1 милиард евро.
В периода преди официалното стартиране на производството 120 автомобила изминават общо над 6 милиона километра на писта и по пътищата на Аржентина, Русия, Малайзия и Австралия. Уверени в качеството на изработката от "Рено" ще предлагат колата с тригодишна пълна гаранция или пробег от 150 000 км.
Първите впечатления
Динамично излъчване, елегантност, удоволствие от шофирането, сигурност, качество на изработката и не на последно място комфорт са основните козове на новата "Лагуна" в изключително конкурентния D сегмент. Автомобилът вече има коренно различна визия, изцяло преработен интериор, прибавил е по няколко сантиметра във всички направления, но същевременно е с приблизително 15 кг по-лек от второто поколение на модела.
Запознанството ми с "Лагуна" започва с тъмносин хечбек, малко над базово изпълнение, оборудван с 1.5-литров дизелов двигател с мощност 110 к.с. Още със сядането в автомобила впечатления правят качествените материали, прецизната изработка и богатото оборудване. Седалката и воланът се регулират в нужните посоки, а управлението на всички системи се разгадава лесно.
На очи веднага се набива пултът за настройка на климатика, който е красиво оформен, лесен за употреба и разположен на нетрадиционно място - на централната конзола между решетките на вентилацията. В купето е просторно както отпред, така и отзад, като пътуващите могат да разчитат на всичко необходимо - удобни седалки, места за дреболии, чаши и шишета, охлаждаща жабка, подлакътници, калъф за очила над шофьорската врата и т.н. Сред удобствата са и новото поколение карти "Рено", които заменят контактния ключ и вече са водоустойчиви.
На пътя
Излизането от София по Околовръстното и "Цар Борис III" позволява на колата да демонстрира комфортната си возия и отличната обезшуменост дори по не особено равна настилка. Избраният маршрут за теста позволява да усетя лагуната на магистрала, първокласен път и планинско шосе със завои, като навсякъде поведение й е безупречно. Добро впечатления правят отличната управляемост, минималното накланяне в завой и акустичният комфорт независимо от скоростта.
Както на повечето френски коли и при това "Рено" спирачките захапват доста свирепо дори при минимален натиск, но с тази особеност се свиква бързо. Както може и да се очаква, с най-малкия дизел автомобилът е малко тромавичък, но за сметка на това разходът на гориво е едва 5.4 на сто. Заслугата за това е както на шестстепенната механична трансмисия, така и на иконката на дисплея на борд компютъра, която подсказва кога може да се превключи на по-висока (респективно по-ниска предавка).
С около литър повече гори вторият дизел в гамата, който от работен обем два литра вади мощност 150 к.с., напълно достатъчни за теглото на купето. Той предава на новата "Лагуна" отлична динамика, съпоставима с тази на най-мощния бензинов агрегат. Големият дизел работи съвместно с нова шестстепенна автоматична скоростна кутия с възможност за ръчна смята на предавките.
Трансмисията се отличава с ниски нива на шум, почти неусетно превключване при плавно подаване на газ, бърза реакция и настройка на режима на действие според стила на шофиране и пътната настилка. Освен двата дизела двигателната гама на новата "Лагуна" включва и три бензинови мотора, като базовият е с работен обем 1.6 литра и мощност 110 к.с. Двулитровите агрегати са събрали силата на 140 и 170 кончета (за версията с турбокомпресор). Всички двигатели са с удължени интервали на обслужване.
Сигурността
При положение че "Лагуна II" беше първият автомобил в света, който получи 5 звезди на краш тестовете на Euro NCAP, логично новата генерация също е сред отличниците, като спечели 36 точки при максимални 37. Особено внимание е обърнато на предпазването от наранявания при страничен удар. За целта във вратите на колата са поставени двойни въздушни възглавници, които предпазват гръдния кош и таза на шофьора и пътника до него.
Цена и оборудване
Добрата новина за всички фенове на "Рено Лагуна" е, че третата генерация на модела ще се предлага на изключително добра цени с богато оборудване. Базовата версия на модела струва у нас 34 900 лв., което го нарежда сред най-достъпните предложения в класа. При това стандартното оборудване включва радио СD с 8 тонколони и управление от волана, електрически пакет, климатик, тонирани стъкла, ABS+EBD, борд компютър, централно заключване и т.н.
Малкият дизел пък е без никаква конкуренция със стартовата си цена от 38 500 лв. Най-скъпата модификация на "Лагуна" е с цена 52 900, като разполага е оборудвана с големия дизел, автоматична скоростна кутия и всички възможни екстри. Очакванията на "Рено Нисан България" са у нас са от новия модел да бъдат продадени поне 200 автомобила до края на годината.
Това е "Рено Лагуна"
дължина(мм) ширина(мм) височина(мм) междуосие(мм)
4695 1811 1445 2756
Двигатели
обем ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
1.6 (110 к.с.) 11.5 сек. 195 км/ч 7.6 л. 100 км.
2.0 (140 к.с.) 9.3 сек. 210 км/ч 7.9 л. 100 км
2.0 (170 к.с.) 9.4 сек. 220 км/ч 8.8 л. 100 км
1.5 dCi (110 к.с.) 12.3 сек 192 км/ч 4.9 л. 100 км
2.0 dCi (150 к.с.) 9.5 сек. 210 км/ч 6.0, 7.0* л. 100 км
* - с автоматична скоростна кутия
Конкурентите: базова цена в лева с ДДС
Шкода Октавия 26 876
Хюндай Соната 32 400
Тойота Авенсис 32 990
Киа Магентис 33 961
РЕНО ЛАГУНА 34 900
Форд Мондео 34 900
Шевролет Епика 35 635
Пежо 407 35 660
Опел Вектра 35 790
Мазда 6 37 990
Ситроен С5 38 893
Хонда Акорд 38 900
Фолксваген Пасат 39 500