"Ринспийд" представя гмуркащ се автомобил

"Ринспийд" представя гмуркащ се автомобил

Една от запомнящите се сцени във филма от 1997 година "Шпионинът, който ме обичаше" е пътуването на Джеймс Бонд под вода с кола амфибия. В киното това става възможно с помощта на анимацията, но вече е напълно осъществимо, твърди швейцарският производител на нетрадиционни автомобили "Ринспийд"(Rinspeed). На автосалона в Женева през март компанията ще представи своя модел "Скуба", който на сушата се държи като спортна кола, а във водата плува като риба на дълбочина до 10 метра.
Дизайнът на купето на автомобила не е особено оригинален като напомня доста на класиката "Лотус Елиз". На очи се набиват двете уши на предните калници, които всъщност са реактивните двигатели, осигуряващи управлението на колата под вода, като принципът им на действие е сходен с този на водните скутери.
Автомобилът е двуместен, открит, като купето е произведено от въглеродни влакна с използването на нанотехнологии.
От компанията обясняват, че колата е открита от съображения за сигурност, като при проблем пътниците могат лесно да я напуснат. Освен това, за да се потапя без проблем, закритият автомобил би трябвало да тежи два тона, за да преодолее способността на водата да задържа на повърхността си плаващи тела. В сегашния си силует "Скуба" тежи едва 920 кг.
За разлика от външността интериорът е изчистен, като на арматурното табло доминира огромен триизмерен екран, на който се визуализират всички важни показатели на автомобила. Използваните в купето материали са водоустойчиви, а волана и лостовете за управление на скоростната кутия и перките са покрити с непързалящ се слой на основата на диаманти.
На сушата "Ринспийд Скуба" разчита на електрически мотор с мощност 72 к.с., задвижващ задният мост. Той може да ускори колата до 80 км/ч за 7.1 секунди, а максималната скорост е около 120 км/ч.
За придвижване във водата колата използва две перки, всяка свързана с по един електродвигател с мощност 800 вата и вече споменатите реактивни мотори всеки генериращ 3.6 киловата. Максималната скорост по вода е около 6 км/ч, а под повърхността й придвижването става с около 3 км/ч. Енергията за всички агрегати се осигурява от шест зареждащи се литиево-йонни батерии.
Под вода пасажерите дишат посредством маски, който се снабдяват с въздух от поставена в автомобила бутилка.
Любопитна подробност е, че на сушата колата може да се придвижва и сама, благодарение на електронна система, разчитаща на множество сензори.
За момента не са обявени планове за серийно производство на колата-амфибия.
"Ринспийд Скуба" в цифри:
Дължина: 3785 мм.
Височина: 117 мм.
Ширина: 1940 мм.
Междуосие: 2300 мм.
Клиренс: 130 мм.
Тегло: 920 кг.
Гуми
отпред: Pirelli P Zero 205/40 R17
отзад: Pirelli P Zero 225/40 R18
Разработен от швейцарската компания "Ринспийд" автомобил-амфибия счупи рекорда за най-бързо прекосяване на английския канал от подобно превозно средство и влезе в книгата "Гинес", похвалиха се от фирмата през лятото на 2006 година. Пътуването на 26 юли е продължило 193 минути и 47 секунди.

Автомобилът-амбифия "Сплаш"(Splash) беше представен през 2004 г. на изложението в Женева, а подготовката му за подобряването на рекорда е отнела близо две години. Колата-лодка се задвижва от дву-цилиндров бензинов двигател на "Вебермотор", с работен обем 750 кубика и мощност от 140 к.с. Моторът е лек, икономичен и екологичен и разполага с въртящ момент от 150 Нм., които са на разположение при 3500 оборота в минута.