В Женева възкръснаха стари модели, родиха се нови
Автомобилният салон в Женева, който отвори врати в четвъртък, ще продължи до тази неделя. Продължаваме представянето на най-интересните модели сред събраните 73 световни и 33 европейски премиери. |
"Фолксваген Сироко" обра овациите
Ако се направи конкурс за автомобил, към който е имало най-голям интерес в Женева, възкръсналият след 16-годишно прекъсване "Фолксваген Сироко" би бил сред фаворитите. С авангардния си дизайн, твърде близък до прототипа "Ирок", показан във Франкфурт миналата година, колата стана обект на стотици фотосесии и определено има защо.
Що се отнася до техническите характеристики, визитката на "Сироко" звучи така - дължина 4.26, широчина 1.81 м, височина 1.40 м и багажен обем от минимум 292 литра. Спортното купе ще се предлага с богато оборудване още в базовата си модификация, а изборът ще е между четири двигателя.
Бензиновите са с турбокомпресори и мощности 122, 160 и 200 к.с., а дизеловият обединява силата на 140 жребеца. Сред възможните екстри правят впечатление седемстепенната DSG трансмисия, адаптивното окачване и панорамният покрив със защита от UV радиация.
"Ланча Делта" 14 години по-късно
"Ланча Делта" е другият забележителен модел, възкръснал години след свалянето от конвейера. Популярната италианка се прави от 1979 до 1994 г., като за този период намира над половин милион купувачи. Новата "Делта" е изключително елегантен и стилен компактен хечбек с дължина 4.5 м, широчина 1.8 м, височина 1.5 м и междуосие 2.7 м. Впечатление правят предните и задните LED светлини, както и хромираните елементи. Интериорът е стилен, луксозен и функционален с атрактивна централна конзола.
Новият модел първоначално ще се предлага с три двигателя: бензинови с мощности 120 и 150 к.с. и дизеловия 1.6 MultiJet (120 к.с). Впоследствие ще бъдат пуснати два нови дизела - 1.6 MultiJet 165 к.с. и 1.9 Twinturbo MultiJet 190 к.с., както и бензин с работен обем 1.8 литра и мощност 200 к.с. "Ланча Делта" се чака на пазарите в Европа в средата на годината.
"Тойота" наблегна на градските автомобили
Два модела подходящи за употреба в градската джунгла демонстрираха в Женева японците от "Тойота". Сред тях голямата звезда безспорно е мъникът IQ, около който беше аранжиран целият щанд на марката. При дължина 2985 мм и височина метър и половина автомобилът предлага достатъчно място за трима възрастни и дете. Ако някоя от седалките не е заета, остава място и за малко багаж, а ако пасажерите са само двама, товарното пространство е колкото в кола от масовия среден клас.
Пътниците се радват на допълнително пространство благодарение на изцяло новите компактни диференциал и климатик, вградения в пода резервоар и асиметричното арматурно табло. "Тойота" IQ ще се предлага от края на тази година с два бензинови и един дизелов двигател, подробности за които ще бъдат съобщени по-късно.
За разлика от IQ, по който почти не може да се открие ръбче, компактният всъдеход "Тойота Urban Cruiser" е издържан в кубичен дизайн. Автомобилът е със значително по-малки размери от популярния 4Х4 модел на "Тойота" "РАВ 4", а гамата от двигатели ще е същата като при IQ. Насочен предимно към младежката аудитория, Urban Cruiser се очаква да излезе на пазара със стартова цена 15 000 евро.
"Дачия" с ново лого и модел
Румънският производител "Дачия", който уцели бингото с евтиния "Логан", намерил над 572 хил. купувачи за четири години, представи в Женева един изцяло различен като визия модел - "Сандеро". С него дебют направи и новото лого на марката. Макар и създаден на основата на "Логан", хечбекът с пет врати е много по-елегантен и с модерно излъчване, запазвайки високия клиренс, здравата ходова част, която не се плаши от лоши пътища, и бедното оборудване в базовото ниво, гарантиращо ниска стартова цена.
Дори добре окомплектован, автомобилът вероятно ще е доста по-евтин от конкурентите, като цената за България ще стане ясна през юли. "Дачия Сандеро" е дълга 4 метра, широка 1.75 м при междуосие 2.59 м. Багажният капацитет е минимум 320 литра, като може да нарасне до 1200 литра при сгъване на облегалките на задната седалка, които се делят в съотношение 60/40. Купувачите ще могат да избират между два бензинови двигателя (1.4 - 75 к.с., 1.6 - 90 к.с.) и 1.5-литров дизел с мощност 70 и 85 к.с., всички разработка на "Рено" и вече познати от гамата на "Логан". За разлика от сегашните модели на "Дачия", които се предлагаха с две години гаранция, за "Сандеро" тя ще е с година повече, или 100 000 км.
"Киа" - една душа, три характера
Три концептуални модела, създадени на базата на едно и също купе, но с коренно различна визия, показа "Киа" в Женева. Насочените към младите купувачи автомобили носеха общото име "Соул"(Soul-душа) и означенията "Дива", "Сърчър" и "Бърнър". Те разполагат с дължина 4.1 м, ширина 1.8 м, височина 1.6 м при междуосие 2.6 м.
Както подсказва и името, Diva(примадона) е насочен предимно към женската аудитория. Автомобилът е целият в бяло и може да се приеме за своеобразен аксесоар със своите златисти акценти отвън и отвътре. На другия полюс е "подпалвачът" Burner - лошото момче в групата. Решен в бледочерно с яркочерни татуировки и червени акценти по въздухозаборниците, огледалата, джантите и тапицерията отвътре, той предлага четири места в спортни седалки.
Търсачът Surcher е най-кроткият в групата, оцветен в бледозелено отвън и цвят кокос отвътре. Автомобилът предразполага към релаксация, спокойствие и дори медитация. От "Киа" обещават серийните модели на базата на проекта "Соул" да са готови за изложението в Париж наесен.
Четири премиери от "Хюндай"
Четири премиери има Hyundai Motor Company на международното автомобилно изложение в Женева. Най-впечатляващата от тях е новата концептуална разработка HED-5 i-Mode, която вероятно ще бъде използвана за създаване на бъдещи ванове и еднообемни модели на марката. Посетителите на изложението могат да видят какви са промените след фейслифта на "Соната" и "Матрикс", както и почти готовия за серийно производство комплект iBlue.
Благодарение на оптимизирането на работата на моторите и трансмисията използването на природен газ за гориво и промените в аеродинамиката автомобилите, оборудвани с него, ще са по-икономични и ще са сред лидерите по-ниски нива на изхвърляния в атмосферата въглероден двуокис.
Следващият "Акорд" от "Хонда"
Европейската модификация на новото поколение на "Хонда Акорд" има своята премиера на изложението в Женева. Популярният модел не изненада в революционни промени във външния вид, но изцяло преработен е салона, към който купувачите на старата генерация имаха доста критики. Що се отнася до бензиновите двигателите, те са нови, с работни обеми два и 2.4 литра. Малкият мотор разполага с мощност 154 к.с., а големият с 200 коня. Цялата гама отговаря на еконормите Евро 5. Към момента няма информация за дизеловите предложения на японците.