"Тойота Приус" спечели класация за удовлетвореност на клиентите

"Тойота Приус" спечели класация за удовлетвореност на клиентите

Хибридният "Тойота Приус" е най-високо класираният модел в индекса на проучването на J.D. Power and Associates What Car? за удовлетвореност на клиентите (Customer Satisfaction Index). Проучването обхваща всички автомобили във Великобритания през 2008-ма и се базира на оценките на повече от 16 000 собственици, след средно две години притежание на даден модел.
Тази година изследването е обхаванало 28 марки и 100 модела, като притежателите им са дали подробна оценка на превозните си средства и на търговците, която покрива 77 признака, групирани в четири скали на удовлетвореност. По ред на важност те са: качество и надеждност (30%); привлекателност на превозното средство (28%), което включва представяне, дизайн, комфорт и функции; удовлетвореност от обслужването от търговците (22%); разходи на собственика (19%), които включват консумация на гориво, застраховка и разходи за поддръжка.
В крайна сметка "Приус" събра оценка 901 от максимум 1000 точки. В класирането на марки, луксозната японска марка "Лексус" се нарежда на първо място за осма поредна година, получавайки стойност на удовлетвореност на клиентите 866.
Втората позиция при производителите е за "Шкода" (846), следват "Хонда" (844), "Тойота" и "Ягуар"(виж снимка 2).
Като цяло три модела на "Хонда" печелят в различните сегменти(виж снимка 3). Това са "Джаз"(малки коли), FR-V (ванове) и CR-V (SUV).
Клиентите изразяват най-голямо задоволоство от два модела на "Тойота" - "Приус"(висок среден клас) и "Айго"(основен
автомобил. Освен вече изброените автомобили награди получават също "Шкода Октавия" при колите от масовия клас и "Ягуар" S-Type при лимузините.
ОЦЕНИТЕЛИТЕ
What Car? е най-добрият британски наръчник за покупка на кола през последните 30 години. Над четвърт от купувачите на
автомобили във Великобритания прибягват до справка с него преди да вземат решение.
J.D. Power and Associates координира проучвания за удовлетвореност на клиентите по цял свят, включително Европа (Франция, Германия, Великобритания), Северна Америка (Канада, Мексико, САЩ), Азия (Китай, Индонезия, Япония, Малайзия, Нова Зеландия, Филипини, Тайван, Тайланд) и Африка (Южна Африка).
Класациите се извличат от национално координирани проучвания, които служат като показатели за индустрията за измерване и проследяване качеството и удовлетвореността на клиентите.