Новата генерация на "Рено Канго" е вече тук
Новото поколение на един от най-популярните лекотоварни автомобили в света - "Рено Канго", от миналата седмица се предлага и на българския пазар. От лансирането на модела през 1997 г. до сега баничарката е намерила над 2.6 млн. купувачи, като две трети от тях са избрали пътническата версия. У нас "Канго" идва едновременно и в двете си версии.
Визията
Макар и претърпял сериозна еволюция във външния си вид, автомобилът не е променен до неузнаваемост. Препратки към старата генерация могат да се открият във фаровете с формата на бадем, разположените от двете страни на задните врати вертикални светлини и цялостното излъчване на купето.
Ръбовете обаче са позагладени, предното стъкло е доста по-голямо, а подсилените калници и масивните брони предават на "Канго" модерно излъчване. Скрити от погледа оставят добавените 16 сантиметра по широчина, 18 по дължина и нарасналото с десет сантиметра междуосие, благодарение на които автомобилът е значително по-просторен.
За сметка на външния вид интериорът е претърпял пълна промяна както при товарната, така и при пътническата версия. Целта е била той максимално да се доближи до удобството на този в леките автомобили, без да загуби от практичността, типична за работните коли. За целта таблото, приборите и контролерите са взети назаем от голямото семейство на "Рено", като към тях са добавени различни елементи, целящи да улеснят работата на хората, които ще вършат работа с "Канго".
Общият обем на всички места за съхранение на различни по-големина предмети в купето може да стигне до 77 литра, като заслужават отбелязване огромната жабка на две нива (можеща да събере два лаптопа), нишата с размери А4 в средата на арматурното табло, лавица над главите на шофьора и пътника и т.н. Странно защо обаче в целия автомобил няма нито една дръжка над вратите.
Помощникът в бизнеса
Товарната версия на "Канго" има товароносимост между 650 и 800 килограма, като достъпът до вътрешността се осигурява от задни асиметрични врати и една или две плъзгащи се врати отстрани. Вратите отзад се отварят под ъгъл от 90 или 180 градуса. Обемът на фургонната част е три кубични метра при широчина между калниците от 1.21 м, което позволява поместването на стандартен европалет.
Като опция се предлага сгъваща се седалката на пътника, която увеличава обема на товарното пространство до 3.5 куб.м и позволява транспортирането на товари с дължина до два метра и половина. В товарния отсек може да има до десет точки за закрепване на товара.
Семейната кола
Търсещите мултифункционален автомобил могат да заложат на пътническата версия на "Рено Канго". Тя предлага шест варианта на конфигуриране на вътрешното пространство. Задната седалка е разделена в съотношение 60:40, като облегалките се свалят лесно и образуват плосък под. За разлика от товарната версия пътническата се предлага с една голяма задна врата, която се отваря нагоре.
При ползване на петте места багажникът може да събере 660 литра товар до кората или 1300 литра, ако се изпълни цялото пространство до тавана. При положение че пасажерите са само двама, пътническото "Канго" се превръща в истински конкурент на товарното, като поема до 2.8 кубически метра багаж и може да превозва предмети с дължина до 2.5 метра. Рейките на покрива пък лесно се трансформират от надлъжна на напречна позиция, като поемат до 80 кг товар.
Пътуващите в "Канго" могат да разчитат на комфорта, присъщ за леките автомобили. Благодарение на факта, че новият модел е качен на платформата на "Сценик" (старият беше на "Клио"), просторът в купето е нараснал значително, като разстоянието между лактите на седящите е със 118 мм повече, а пространството за краката е с размери като тези в лимузината "Вел Сатис" - 210 мм.
Списъкът с екстри на пътническото "Канго" включва типични за леките автомобили "глезотии" като климатроник, автоматични фарове и чистачки, до шест въздушни възглавници, ел. стъкла на задните врати и т.н.
На пътя
Освен вече споменатата комфортна возия както пътническата, така и товарната версия на "Канго" са значително по-стабилни от предходната генерация на модела. Причината е в разширената с 12 см. следа на гумите и коренно различната ходова част, заимствана от "Сценик". Въпреки нарасналите си размери автомобилът е изключително маневрен, като радиусът на обратен завой е 10.7 метра.
Сервото на волана работи с една идея по-леко от необходимото, но това не е особена пречка. Благодарение на щедрото остъкляване и огромните странични огледала обзорът е отличен в почти всички посоки. Единствено твърде масивната колона на предното стъкло и монтираната зад нея основа на външните огледала крият доста от пътя при завиване.
Спирачките, снабдени с ABS и спирачен асистент, са великолепни, шофьорът обаче трябва да се настрои към тяхната свръхчувствителност. Пътническите версии на "Канго" се предлагат като опция със стабилизираща програма с контрол на недозавиването и функция против буксуване.
Работното място на водача е отлично решено, като каченият на арматурното табло скоростен лост е изключително удобен. Не така стои въпросът с ръчната спирачка с Г-образна форма, която пести място, но за активирането и освобождаването й е необходимо навеждане настрани.
Седалките са с основно променен дизайн, предните са с по-добра странична опора, а към удобството на всичките кресла не може да има претенции.
Двигателите
Към момента и в двете си версии "Рено Канго" се предлага с три дизелови двигателя, базирани на изключителния 1.5 dCi мотор, като мощностите им са 70, 85 и 105 к.с. От септември автомобилът ще се доставя с базовия 1.6-литров бензинов двигател с мощност 90 к.с.
Имах възможността да тествам "Канго" с двата по-маломощни дизела, като те предлагат отличен компромис между динамика и разход на гориво. Единствената ми забележка е към не достатъчното им обезшумяване.
Цени и оборудване
Към момента базовата версия на товарното "Канго" струва минимум 24 024 лв., а на пътническото - 26 490 лв. с ДДС. През есента, когато автомобилът започне да се предлага с бензиновия мотор, цените ще тръгват съответно от 21 528 и 22 990 лв.
Базовото оборудване включва въздушна възглавница за шофьора, дискови спирачки отпред и отзад, регулируем по височина волан със серво, имобилайзер и централно заключване и т.н.
Това е "Рено Канго" | |||||||
дължина(мм) | ширина(мм) | височина(мм) | междуосие(мм) | ||||
4213 | 1829 | 1800 | 2697 | ||||
Двигатели | |||||||
обем | ускорение 0-100 км/ч | макс. скорост | комб. разход | ||||
1.6 (90 к.с.) | 15.8 сек. | 160 км/ч | 8.1 л. 100 км. | ||||
1.5 dCi (70 к.с.) | 20.3 сек | 147 км/ч | 5.2 л. 100 км. | ||||
1.5 dCi (85 к.с.) | 16.0 сек. | 158 км/ч | 5.3 л. 100 км. | ||||
1.5 dCi (105 к.с.) | 13.0 сек | 170 км/ч | 5.5 л. 100 км |
Конкурентите: | базова цена с ДДС | |
Товарен | Пътнически | |
Шкода Румстър | 16655 | 20986 |
Фиат Добло | 19890 | 22300 |
РЕНО КАНГО | 24024/21528* | 26490/22990* |
Опел Комбо | 23080 | - |
Фолксваген Кади | 25135 | 26688 |
Форд Кънект | 26 028 | 29314 |
Пежо Партнер | n/a | n/a |
Ситроен Берлинго | n/a | n/a |
* - версии с бензинови двигател, ще се предлагат от септември | ||
* - цените на новите генерации на моделите за България още не са ясни |