77% от китайските коли се развалят през първата половин година

77% от китайските коли се развалят през първата половин година

Стремежът на китайските производители на автомобили на предложат все по-евтини продукти води до катастрофално намаляване на качеството, алармира Асоциацията на автомобилните производители в Китай((China Automobile Industry Association). 77% от новите коли се чупят през първата половин година след тяхното закупуване, сочи проучване направено наскоро от китайската асоциация по качеството(China Quality Association). То е обхванало 4648 собственици на автомобили в 36 града.
Най-често дефектират спирачките, ключалките и кормилното управление. Средно на всеки 100 нови китайски автомобила се отчитат 338 неизправности, което е с 37,5% повече спрямо проучването през миналата година.
За най-качествен автомобил проучването определя "Фолксваген Джета", който се произвежда в китайско-германско предприятия. Най-некачествените коли са на местния производител Geely. Негативни отзиви са получени също за Chery QQ и ChangAn Alto.
Проучването обаче касае лансираните в Китай модели, а не тези, продавани в Европа, който често се различават сериозно от тези, предлагани на местния пазар.
Според експертите причината за спадането на качеството е стремежът към ниска цена, заради който се използват евтини и некачествени компоненти. Стремежът към лансиране на нови и нови модели пък намалява срока на разработка и предпроизводствени изпитания.
Иначе в Китай през последните десет месеца са били продадени повече от 3 млн. нови автомобила.  72% от тях са произведени 16-те основни местни марки. Купувачите обаче залагали преди всичко на външния вид и цената на колата, а не толкова на качеството.
"Бихме препоръчали на производителите да не се опитват да печеля пазарен дял само със снижение на цените. Тази стратегия може задълго да забави тяхното развитие", коментират от китайската асоциация по качеството.