Един по-добър "Акорд"
Прибавил няколко сантиметра по дължина и ширина и станал малко по-нисък, новият "Акорд" на "Хонда" направи наскоро и българския си дебют. Запазил специфичното си излъчване, но прибавил стил и лукс, автомобилът идва с амбицията да увеличи пазарния дял от 4% в D сегмента у нас на неговия предшественик.
Петото поколение на "Акорд" идва с един познат двигател - 2.0 i-VTEC бензин с мощност 156 к.с., който обаче е намалил апетита си и е станал по-екологичен. Всъщност това важи и за двата нови мотора, който покриват еконормата Евро 5 повече от година преди въвеждането й.
Вторият бензинов представител е със същия обем като своя предшественик - 2.4 литра, но е прибавил 11 к.с. мощност и 10 Нм въртящ момент (за подробности виж таблиците). Изцяло нов е и 2.2-литровият комън рейл дизел, при който мощността е скочила с 10 коня, а въртящият момент с 10 Нм.
Трите двигателя се предлагат с шестстепенна механична трансмисия, а двата бензинови агрегата и с автоматична с пет предавки и възможност за ръчна смяна на скоростите с планки на волана. Новост е индикаторът за смяна на предавките при механичната скоростна кутия.
Според направените тестове, ако водачът се вслушва в неговите съвети, разходът на гориво спада с до 5%. "Акорд" 2008 разполага и със система за напомняне за периодична поддръжка, като интервалът за обслужването се съобразява със стила на шофиране, а индикаторът отчита оставащите километри или дни до времето за посещение в сервиза.
Новият модел на "Хонда" предлага по-богато серийно оборудване, в което влизат двузонов климатик, електронна система за контрол на стабилността с функция за стабилизиране на ремаркета и каравани, осем въздушни възглавници, електрическо усилване на волана с регулируемо усилие в зависимост от скоростта и т.н. В "Акорд" за първи път като опция се предлага системата за подпомагане на управлението (Advanced Driving Assist System).
Тя им три функции - следене на осовата линия и движение в избраното платно, адаптивен круиз контрол, поддържащ разстоянието до предния автомобил, и система за намаляване риска от катастрофа. Последната иновация предупреждава с визуални и аудиосигнали при опасност от сблъсък, а ако не последва реакция от водача, автоматично затяга коланите и намалява скоростта до около 50 км/ч.
По отношение на комфорта новият "Акорд" предлага по-просторно купe, багажник с обем от минимум 467 л и намаляване на шумовете и вибрациите. В сравнение със старото поколение на модела цената е скочила с почти 10 000 лв., но ако се вземе предвид по-богатото оборудване, то разликата е от порядъка на 3%.
Визитка | |||
дължина | височина | ширина | междуосие |
4726 мм. | 1440 мм. | 1840 мм. | 2705 мм. |
двигатели | |||
ускорение 0-100 км/ч | максимална скорост | комбиниран разход | |
2.0 л. (156 к.с., 192 Нм.) | 9.3, 10.7* сек. | 215, 212* км/ч. | 7.2, 7.5* л/100 км. |
2.4 л. (201 к.с., 234Нм.) | 7.8, 9.5* сек. | 227 км/ч. | 8.8, 8.6* л/100 км. |
2.0 л. Дизел(150 к.с., 350 Нм.) | 9.6 сек. | 212 км/ч. | 5.6 л/100 км |
Цена: от 50 000 лв. с ДДС |