"Шкода" пусна хибрид между хечбек и седан

"Шкода" пусна хибрид между хечбек и седан

Седаните и хечбеците имат своите предимства и недостатъци. В редица случаи обаче избраната конфигурация на колата се оказва пречка, за да се свърши една или друга задача. Решението идва от чешкия производител "Шкода" и за пръв път беше демонстрирано в новото поколение на "Шкода Супърб", която направи българската си премиера на варненското автомобилно изложение.
Разработката Twindoor позволява лимузината едновременно да има силуета на типичен луксозен седан, като при нужда освен капака на багажника се вдига и задното стъкло. Това позволява лесното товарене и превозване на обемисти предмети и улеснява достъпа до дъното на багажника. Новият "Супърб" предлага 565 литра товарен обем (с 85 литра повече от предшественика), като той може да нарасне до 1670 литра, ако бъдат сгънати облегалките на задните седалки.
Интериорът на автомобила е подчертано луксозен, като предлаганото пространство за пасажерите на задните седалки е едно от най-щедрите в сегмента - почти толкова, колкото във "Фолксваген Фаетон". Това се дължи на прибавените сантиметри във всички посоки с изключение на височината в сравнение с предходната генерация.
Работното място на водача е типично по немски изчистено и функционално, като един поглед е достатъчен за ориентиране в ситуацията. Изключително стилно е оформена зоната около контролерите на вентилацията, която прилича на автомобилен радиокасетофон от 70-те години. В същото време предлаганата като екстра навигационна система с реагиращ на допир дисплей, разположена също на централната конзола, ни пренася направо в XXI век.
Приборното табло е изключително лесно четимо благодарение на класическата комбинация от кръгли скали с бели цифри на черен фон. Естествено не липсва и информационен дисплей между километража и оборотомера, на който се визуализират показанията от бордкомпютъра и сервизни съобщения. Използваните в купето материали са висококачествени, а сглобката - перфектна.
Интерес представлява и познатата от луксозни автомобили като "Ролс-Ройс" екстра чадър в задната вратата. При "Шкода" той се намира в лявата задна врата, като мястото за съхранение е с изградена дренажна система за отвеждане на водата и неговото изсъхване. При "Супърб" за пръв път в гамата на чешкия производител се появяват интелигентните адаптивни завиващи фарове, които променят обхвата на осветяваната област в зависимост от скоростта на движение.
Предните светлини имат и режим за дъжд, при който се свежда до минимум поглъщането на светлината от капките и мократа пътна настилка. Нова е и навигационната система, както и асистентът за паркиране, при който водачът работи само с газта и спирачката, а колата сама маневрира, за да влезе в избраното свободно място.
Първата голяма новост при "Супърб", която се набива на очи, разбира се, е промененият дизайн. Докато старата генерация на модела твърде много приличаше на "Октавия", новата има коренно различна визия. Автомобилът е далеч по-стилен и излъчва престиж, като спокойно може да съперничи по достолепност с моделите на утвърдените премиум марки като БМВ, "Ауди" и "Мерцедес". В същото време цената на "Супърб" ще е по-близко до тази на моделите в големия среден клас, отколкото до тази на премиум сегмента.
Базовата версия на лимузината на "Шкода" у нас се продава за 34 625 лв. с ДДС, като в стандартното оборудване влизат 1.4-литров двигател, климатик, въздушни възглавници и завеси, бордкомпютър, ел. пакет, спирачки с всички познати електронни асистенти, аудиосистема и т.н. Най-скъпата модификация струва 68 985 лв., като е със задвижване 4Х4.
По отношение на моторите "Супърб" предлага версии за всеки вкус и джоб, като изборът е между три дизелови и три бензинови агрегата (виж таблицата). В дъното на двигателната гама е вече споменатият 1.4-литров бензин, който благодарение на турбото разполага с цели 125 конски сили мощност и максимален въртящ момент от 200 Нм (в диапазона 1500 - 4000 оборота).
Дори с него тежащият близо тон и половина автомобил може да се ускори от място до 100 км/ч за 10.5 секунди, като максималната скорост е 201 км/ч, а разходът на гориво е 6.1 на сто в смесен цикъл на движение. На върха в моторната гама 3.6-литров, шестцилиндров V-образен агрегат с мощност 260 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. С него лимузината се изстрелва от място до 100 км/ч за 6.5 секунди, като задвижването е постоянно 4Х4 с вариращо според пътните условия разпределение на въртящия момент между предния и задния мост.
В зависимост от моторите "Шкода Супърб" се предлага с пет- и шестстепенни механични скоростни кутии и безстепенни DSG трансмисии с два съединителя (шест и седем предавки).
Това е "Шкода Супърб"
Дължина: 4838 мм. Ширина: 1817 мм. Височина: 1462 мм. Междуосие: 2761 мм.
двигател: Макс. Скорост Ускорение до 100 км/ч Разход смесен цикъл
1.4 TSI (125 к.с.) 201 км/ч 10.5 сек. 6.6, л./100 км.
1.8 TSI (160 к.с.) 220 км/ч 8.6, 8.5* сек. 7.6 л./100 км.
3.6 FSI (260 к.с.) 250 км/ч 6.5 сек. 10.0 л./100 км.
1.9 TDI (105 к.с.) 190 км/ч 12.5 сек. 5.7 л./100 км.
2.0 TDI (140 к.с.) 207 км/ч 10.2 сек. 5.9, 6.8* л./100 км.
2.0 TDI (170 к.с.) 222 км/ч 8.8, 9.0* сек. 6.0, 6.7*л./100 км.
*- с автоматична скоростна кутия