"Рено Меган" разчита на стил и футуризъм

"Рено Меган" разчита на стил и футуризъм

"Рено Меган" разчита на стил и футуризъм
От 4 до 19 октомври Париж ще е домакин на най-посещаваното автомобилно изложение в света. На страниците "Скорост" ще представим най-интересните нови модели, направили дебюта си във френската столица. Очаквайте и репортажите от нашия специален пратеник.
----------
Многофункционален семеен автомобил, изглеждащ еднакво добре пред жилищен блок, офис, скъп ресторант и сред природата, в това ще се опита да превърне новото поколение на "Меган" френският производител "Рено", ако се съди по разпространените първи официални снимки на модела. Той ще дебютира на родна почва на изложението в Париж, като наследява две поколения предшественици, продадени в общо 8.5 млн. екземпляра от 1995 г. досега. Колко много от "Рено" залагат на модела си проличава от факта, че в неговата разработка и производство са инвестирани 1.8 млрд. евро. От тях 810 млн. са за обновяването на заводите във Дуe(Франция) и Паленсия (Испания), в които ще се прави моделът.
Новата генерация на "Меган" първоначално ще атакува пазара като компактен хечбек с пет врати. В тази си версия автомобилът е дълъг 4.30 метра, междуосието е 2.64 м., а следата отпред и отзад е 1.55 мм, което гарантира стабилност. В купето има място за петима възрастни, а багажникът е с обем от минимум 400 литра. Облегалките на задните седалки естествено се делят в съотношение 60/40, като образуват равен под и водят до утрояване на товарното пространство.
До края на следващата година новият "Меган" ще се предлага в общо шест версии, като общото между тях ще е хващащ окото дизайн, безупречното качество и влагането на добре изглеждащи и качествени материали. Специално внимание е обърнато на салона, който би трябвало да е на нивото на колите от по-високите класове. Изключително интересно е футуристично изглеждащото приборно табло. Седалките са специално проектирани за дълги пътувания, а воланът се регулира във всички посоки.
По отношение на двигателите новият "Меган" разчита на доста богата гама, включваща четири бензинови и четири дизелови предложения. Най-малкият бензинов мотор е с работен обем 1.6 литра и мощност 100 и 110 к.с. Следват два двулитрови агрегата, генериращи силата на 140 и 180 коня. През пролетта на следвашата година бензиновата гама ще бъде обогатена с 1.4-литров турбомотор с мощност 180 к.с.
Най-скромният дизелов двигател е с мощност 85 к.с., а останалите версии събират силата на 90, 105 и 110 коня. По-късно се очакват два нови дизелови представителя с мощности 130 и 160 к.с. Първоначално цялата гама двигатели ще се комбинира с пет- и шестстепенни механични скоростни кутии, а впоследствие ще бъде лансирана и вариаторна автоматична трансимия.
Според създателите на "Меган" той е сред най-добре спиращите представители в С сегмента, като от 100 км/ч. до състояние на покой изминава едва 37 метра. Това се дължи на четирите дискови спирачки, като предните са с диаметър 296 мм, а задните - 260 мм.