"Мицубиши Колт" се отказва от дизеловия двигател
Съобразяване с новия дизайн на моделната гама на "Мицубиши", отговаряне на нуждите на пазара, по-голям комфорт и функционалност – това са били основните цели на компанията при създаването на новия "Колт", стана ясно при представянето на автомобила в Париж.
Що се отнася до външния вид колата е по-ниска и по-широка от своя предшественик, а цялостното излъчване е далеч по динамично и спортно. Тук е моментът да се отбележи, че "Колт", ще се предлага и във версия Ralliart, който ще се задвижва от бензинов двигател с мощност 150 к.с. и ще е както с три, така и с пет врати.
Гамата мотори на модела включва още три бензинови агрегата – 1.1(75 к.с.), 1.3(95 к.с.) и 1.5(109 к.с.). Любопитно е, че "Колт" вече няма да се предлага с дизелов мотор като обяснението е в слабото търсене и непрекъснатото поскъпване на дизела. Той ще бъде заменен с по-икономични бензинови агрегати, който ще бъдат оборудвани със системата "старт-стоп. Предвижда се и лансирането на "Колт" с двигател "Flex Fuel" (FFV), ползващ за гориво смес от етанол и бензин.
Интериорът на автомобила предлага арматурно табло с нов дизайн и с много елементи, които са заимствани от моделите от семейството на "Лансер" (волан, цифров информационен дисплей, кехлибарено осветление на инструменталния блок и т.н.). Към оборудването са добавени нови екстри като круиз-контрол, система за аварийна сигнализация при спиране, режим на осветление "Завръщане у дома", вход за външни устройства в аудио системата и индикатор за избрана предавка.
Променена е и организацията на вътрешното пространство, като "Колт" вече предлага равен под и без да се демонтират задните седалки. Максималният товарен обем пък се повишава от 854 литра при предишната генерация до 1032 литра при новия модел.
Другите световни премиери от "Мицубиши" в Париж е хечбека на базата на "Лансър", който вече представихме в рубрика "Скорост" и спортната версия на модела, носеща означението Ralliarts. "Лансер Ралиартс" ще се разположи между седана и най-мощната версия "Еволюшън", като ще се оборудва с дву-литров бензинов турбодвигател с мощност 240 к.с.(срещо 295 за Ево IX), разполагащ с максимален въртящ момент от 365 Нм. Скоростната кутия е с два съединителя, а задвижването е на четирите колела.
Очаквайте скоро: Да шофираш бъдещето, кратък тест на готовия за серийно производство електромобил на "Мицубиши" i-MIEV.