"Тата Нано" идва в Европа след две години

"Тата Нано" идва в Европа след две години

Индийският производител "Тата" представи на изложението в Женева европейската версия на евтиния си модел "Нано". Разкриването на подробности за колата в началото на миналата година предизвика истински буря, заради обявената цена от 2500 долара за базовата модификация.
Естествено, той е "гол като пушка", докато "Тата Нано Европа", както беше представен автомобила в Женева, може да се похвали със серво на волана и автоматична скоростна кутия. Като екстри се предлагат спирачки с антиблокираща система и електронно разпределение на спирачното усилие, климатик и дори стабилизираща програма.
Във външният вид и в купето също са направени промени, така че колата изглежда доста по-нормално. "Тата Нано Европа" е дълга 3290 мм(с 19 сантиметра повече от индийската версия). Широчината и височината остават без промяна и са съответно 1585 и 1600 мм. Междуосието също е идентично - 2280 мм.
Автомобилът се задвижва от три-цилиндров, бензинов двигател с работен обем 624 куб. см. Мощността не е известна, но ще е по-голяма от индийските 33 коня, а разхода на гориво ще е 4.2 на сто, като на километър се отделят едва 98 грама въглероден двуокис.
При представянето на "Тата Нано Европа" Ратан Тата спомена, че автомобилът е минал всички краш-тестове, позволяващи му да бъде продаван в Европа. Това обаче ще стане най-рано през 2011 година.
Всъщност цялото производство на "Тата Нано" се забавя сериозно, тъй като бунтове на селяни, провалиха изграждането на завода на избраното място. Плановете бяха сглобката да стартира още в края на миналата година, сега надеждите са това да стане до 23 март, като се правят по 7000 коли годишно.
Голямата въпросителна за потребителите в Европа обаче е каква ще бъде цената на "Тата Нано Европа". Ратан Тата запази аристократично мълчание по въпроса при представянето на модела. Към момента предположенията варират в диапазона 2000 долара - 5000 евро за базовата европейска версия.
Другият интересен експонат на щанда на "Тата" в Женева е електрическата модификация на "Виста". Колата е разработена съвместно с норвежката компания Miljo Grenland/Innovasjon. Автомобилът може да измине с един заряд на батериите 120 мили, като ускорението от място до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди. Плановете са "Индика" EV да се появи на пазарите в Европа още догодина.