Цепелина през Женева мина

Цепелина през Женева мина

Производителят на луксозните лимузини "Майбах" представи на изложението в Женева лимитираната серия "Цепелин", базирана на моделите S57 и S62. Името идва от произвеждан през 30-те години на миналия век автомобил.
Той използва концепцията за мощния дванадесет цилиндров двигател от вече разработения мотор за летателната машина на пионера в авиацията Фердинанд Граф фон Цепелин.Вдъхновен от личността на графа, Майбах кръщава първия немски серийно произведен дванадесет цилиндров, автомобил "Цепелин". През 30-те години той може да се поръча със седем или осем литрови двигатели с мощности съответно 150 или 200 к.с.
Повече от седемдесет години по-късно "Майбах Цепелин" също ще се предлага в две версии. При модификацията 57 дължината на лимузината е 5728 мм, а при 62 - 6165 мм.
Междуосието на "Майбах 57 Цепелин" е 3390 мм., а на "Майбах 62 Цепелин" 3827 мм. Ширината е идентична - 1980 мм, а по отношение на височината разликата е 16 мм. в полза на дългата база(1573 срещу 1557 мм.)
Моторът е един и същ - шест-литров, V12, битурбо с мощност 640 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Нм. С него купето с къса база се ускорява до 100 км/ч за 4.9 секунди, а електронно ограничената максимална скорост е 275 км/ч. "Майбах 62 Цепелин" има с две стотни по-бавен демараж и електрониката се намесва при 250 км/ч. Разходът на гориво и за двете модификация е минимум 16.4 на сто в смесен цикъл.
Отвън новият флагман на "Майбах" е решен в два цвята - светло кафяво и черен металик. Естествено, възможни са и други комбинации, в зависимост от изискванията на клиентите. Окачването е адаптивно, а автомобилът е качен на 20 цолови джанти
Интериорът е от луксозен, по-луксозен, като не липсва нищо необходимо за комфортно и приятно пътуване. Освен задължителните за подобни автомобили първокачествена кожа и дърво, при оформлението е използван и специален гранит.
Хитът в салона е специално разработената система за ароматизиране. Тя представлява осветена плексигласова сфера на задната централна конзола, в която собственикът може да постави флакон с предпочитания от него парфюм.
Под основата на сферата има специална помпа. При натискане на бутон компресорът изпомпва пречистен въздух от вътрешността на автомобила и го насочва към сферата. Въздушният поток минава през четирите отвора на запушалката на флакона и така отнася молекули парфюм от повърхността на запушалката към салона.
Въздухът, който е бил пречистен от климатичната система на автомобила също минава през вентилационните отвори на сферата, което помага за разнасяне на ароматизирания въздух в пътническото купе. Тази глезотийка се заплаща допълнително и струва 3950 евро.
От версията "Цепелин" на "Майбах" ще бъдат произведени 100 автомобила, като модела 57 в Германия ще струва 406 000 евро без ДДС, а дългата база ще се продава за 473 200 евро. евро.