Новият плюс на "Шевролет"

Новият плюс на "Шевролет"

"Шевролет Круз" е името на новия модел, който ще се опита да размести сериозно пазарните позиции при седаните от средния клас. Автомобилът се отличава с атрактивен дизайн - изцяло нов за марката, размери и комфорт, типични за по-високите класове, и богато оборудване на разумна цена.
Първите впечатления
Във външния вид единствената препратка към досегашните модели на "Шевролет" е формата на радиаторната решетка на две нива с големия "плюс" върху нея. Впоследствие научавам, че визията е плод на сътрудничеството между дизайнери от Корея, Германия и САЩ.
В интериора оригинално решение е долната половина на арматурното табло да е облечена със същия материал като тапицерията. Централната конзола е стилна, с логично подредени контролери за управление на вентилацията и аудиото. Приборите са с класическа кръгла форма, лесно четими, приятно осветени в синьо.
При оформлението на вътрешното пространство е помислено сериозно за обособяване на достатъчно места за съхранение на различни дреболии, като в джобовете на вратите се събират спокойно бутилки от 1.5-литра.
Отзад има достатъчно място за трима пасажери, като, ако те са по-малко, чрез сгъване на облегалките се увеличава товарното пространство, като се получава равен под. Самият багажник е с респектиращ обем от 450 литра.
На пътя
Сядам зад волана и установявам, че лостчето за нагласяне на позицията на облегалката на седалката е на доста трудно за достигане място (доста назад и отляво, като колонката между вратите пречи за нормалното му използване), иначе кормилото се регулира по дълбочина и височина и заемането на оптимална позиция не е проблем.
Тестовият автомобил е с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 141 к.с. и максимален въртящ момент 176 Нм, от които 90% са на разположение още при 2000 оборота. Тези показатели са достатъчни, за да превърнат "Круз" в доста динамична кола, приятна за каране на дълъг път.
Двулитровият дизел с мощност 150 коня, който изпробвам впоследствие, има същите динамични показатели като големия бензин, но е доста по-приятен за каране заради почти двойно по-големият въртящ момент. Той естествено е и доста по икономичен, като се задоволява с 5.6 литра, за да измине 100 километра, което е с два литра по-малко от бензина.
При настройките на окачването е постигнат добър баланс между комфорт и стабилност. Тук е моментът да се отбележи, че пътното поведение е съобразено с предпочитанията на европейските водачи, като "Круз" е качен на платформата на GM "Делта II", която ще се използва и от новия "Опел Астра".
Воланът е достатъчно информативен и прецизен, но за моя вкус е твърде лек при висока скорост. Иначе шумовият комфорт в купето е на ниво, а спирачките работят безупречно. Обзорът във всички посоки е великолепен, а мигачът с режим на работа заобикаляне ме изненада приятно.
Това, което не ми се понрави особено обаче, бяха доста твърдите бордове на долната възглавница на шофьорската седалка.
Цени и оборудване
Едно от големите предимства на "Шевролет Круз" е богатото базово оборудване на разумна цена. В България най-евтината модификация ще струва 27 500 лв. с ДДС, като автомобилът разполага с ел. пакет, климатик, аудиосистема, сгъваем ключ, всички познати помощни системи за спирачките и дори стабилизираща програма.
Като цяло на безопасността на пасажерите е обърнато специално внимание и очакванията са "Круз" да получи максималните пет звезди при краштестовете на независимата организация EuroNCAP. Бъдещите собственици със сигурност ще са доволни и от енергопоглъщащите брони, които не се повреждат при удар с до 4 км/ч.
Конкурентите*: базова цена в лева с ДДС
Фиат Линеа 21 750
Рено Меган 22 250
Форд Фокус 25 750
Шевролет Круз 27 500
Нисан Тийда 27 675
Опел Астра 28 930
Тойота Корола 28 980
Мицубиши Лансер 28 990
Мазда 3 32 490
Хонда Сивик 31 800
Фолксваген Джета 35 484
* - Цените са за версиите седан на моделите и не включват евентуални отстъпки