За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
ВеселоЗВЯР!
))))) тея 6.5 секунди до 50 км/ч сигурно са възможно най-ужасяващите в живота на човек - знаейки, че едно леко врътване на волана и "колата" може да е извън контрола му, хаха
))
*****
НеутралноОнова както-там-се-казваше-електр о-Мицубиши ми се струва по на далавера...
*****
НеутралноДо 1. Основния плюс на електромобилите е че не страдат от недозавиване и ускорението, което може да се постигне с двигател с КПД близо до 1.0, може да падне до 3-4сек. за 100км/ч. Дори има такива коли разработени от Тесла Моторс. Има все пак и още дълъг път който трябва да бъде извървян, особенно в олекотяването на батериите.
*****
ВеселоА за сведение на по младите в София се произвеждаха електрокари
и се изнасяха в чужбина,а на мястото на завода сега има една огромна дупка и неистово чакам да гласувам за мажоритарната кандидат депутатка бивш вицепремиер харизала завода 2 часа преди да я махнат
*****
НеутралноМисля, че по-ценната инфорамция е че ще могат да се изминават 115 км с едно зареждане на акумулатора, което ще ви струва 2 лева.ИДЕАЛНАТА КОЛА ЗА ГРАДСКИ УСЛОВИЯ И КРАТКИ РАЗСТОЯНИЯ.
*****
НеутралноТова е бъдещето, добре, че вече се прави. Току виж ни потрябвала нова АЕЦ след някоя и друга година.
*****
Неутрално2, наистина беше съвсем шеговито мнението ми, не оспорвам предимствата на електрическите автомобили, за Тесла-та знам и ще бъде впечатляващ автомобил, веднъж решат ли проблемите с батериите...но въпреки това смятам, че по-добрата алтернатива за автомобилите задвижващи се с водород. Първо защото смятам, че ще са по-близки до днешните и по този начин по-лесно ще навлязат (зареждаш нормално, с един резервоар се изминава прилично разстояние и др.), а и не замърсяват изобщо, което е важно.
*****
Неутралноизвинявам се, не до 2, а до 3 е предишният коментар..
*****
НеутралноТова с водорода не е точно така. Т.е по време на използването наистина няма замърсяване, но извличането му е доста трудна процедура, за която се изразходва енергия, произведена по стандартния и засега "мръсен" начин.
*****
НеутралноСпоред мен, бъдещето е на автомобили ,които се задвижват с въздух под налягане!
*****
Неутралноелектролиза на водата
или www.waterfuelcell.org
Distributed
Рейтинг: 950 Неутралноdo несмарт
ciency_as_an_automotive_fuel
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Също не смятам, че водородната икономика има бъдеще. Прочети тука:
Wikipedia - Hydrogen Economy - секцията - Efficiency as an automotive fuel
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy#Effi
Отчайващо неефективни са. А електромобили вече продават с пробег от 300 км. Въпрос на 3-5 години е да има електромобили с пробег 500км, което е много повече от това. което един градски автомобил използва за седмица, а скоро след това 1000 км и нагоре.
*****
Неутралноизвличането на водорода не би било по-трудно от извличането на петрол, стига да се развият нужните технологии...за съжаление, докато има петрол и поскъпва постоянно, много хора печелят от това, така че едва ли изведнъж ще се насочат инвестиции в добива на водород...а и електроенергията от електромобилите също идва от някъде, а за съжаление не всички електроизточници са безвредни за околната среда... просто личното ми мнение е, че водородът ще се наложи над електроенергията специално при автомобилите, все пак човечеството се оптива да пести и по-малко електричество, не само петрол..но знам ли, дано видим в скоро бъдеще
Distributed
Рейтинг: 950 Неутралноdo несмарт
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Да го илюстрирам по друг начин. Ще трябват ТРИ ПЪТИ повече ВЕИ мощности (ако искаме да е чист транспорта), ако сме на водород сравнено с електромобили с големи батерии.
ТРИ ПЪТИ повече. +200%. По три.
ЕФЕКТИВНОСТ!
Разбираш ли?
Distributed
Рейтинг: 950 Неутралнонесмарт,
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Значи водната молекула има много ниско енергетични връзки, т.е. трябва много енергия да се разрушат, за това и водната молекула е толкова стабилна. За да я развалиш ти трябва голямо количество енергия, ако ползваш електролиза, но друг мащабен процес няма, и сложен индустриален процес с огромни загуби на енергия. След това и самата горивна клетка е много неефективна, отново големи загуби. Горивната клетка произвежда ток и зарежда батерията на електромобила, за да го накара да върви, защото водородните автомобили са си електромобили.
Процеса е теоритично неефективен, т.е. няма как да измилиш нещо и да го направиш ефективен.
*****
Неутралноестествено, че в момента не е ефективно...затова има толкова разработки. просто казах, че вярвам, че в бъдеще ще се променят много фактори, а не че електромобилите не струват или няма да ги бъде...важното е да се намери най-доброто решение в крайна сметка! колкото повече възможности, толкова по-добре. все пак, ако приемем, че това са 'конкурентни' източници за задвижване на коли (и не само), би трябвало конкуренцията да има положителен ефект. ако нямаше бъдеще, хората едва ли биха влагали средства и изследвания в който и да е източник
*****
Неутрално*****
Неутралнопоследно...гледайте видеото - тези коли са толкова по-впечатляващи от един хибрид (или електромобил)...поне мен ме грабват, точтно защото показват стремежа на човек постоянно да открива нови начини...след много, много време може и да се развие тази технология, но засега - едва ли. Ще си караме Приус и т.н.
между другото, хибридите имат доста тежки последствия за природата при процеса както на производство, така и когато някога се наложи да отидат за скрап...огромните батерии предполагам също
Distributed
Рейтинг: 950 Неутралнонесмарт
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/е ясно де. Дискутираме си. Аз се опитвам да ти обясня, защо водородната икономика е голяма измама. Особено транспорт базиран на водород - заради неефективността.
Няма как ефективно да разделиш водната молекула - Електролизата е страшно неефективен процес.
Самата горивна клетка също е страшно неефективна, а съхранението на водорода също, защото той е най-лекия газ въобще в вселената.
Съхранението - за да компресира трябва много енергия да го натъпчеш и/или охладиш до течно състояние в някакъв изключително здрав резервоар, защото той е най-лекия газ в вселената и е много по-труден за съхранение от пропан-бутана или метан-а например.
Същи и понеже е най-малката молекула въобще в вселената минава през страшно малки пробойни при съхранение, т.е. имаш загуби от самото съхранение. За да го избегнеш ти тряба ОЩЕ по-скъп и по-здрав резервоар.
Това не са практически пречки, които не знаем дали могат да се решат, това са ТЕОРИТИЧЕСКИ пречки, срещу които не се рита.
Distributed
Рейтинг: 950 НеутралноЩе го гледам видеото, ама там споменаваха ли:
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/1. от къде взимат водорода.
2. колко ефективно го извличат
3. какви предимства имат пред електромобила.
И не забравяй, че водородния автомобил е ЕЛЕКТРОМОБИЛ, така че най-вероятно полвината филмче е за електромобилите, а другата полвина е за горивната клетка на електромобила.
В тоа ред на мисли. Един електромобил с 100 км пробег, плъг-ин, със малко дизелово, но много ефективно, генератоорче на ток вървящ на биодизел е много по-ефтин, много по-достъпен, много по-ефективен от водороден електромобил.
Защото дизеловия двигател в случая ще работи с близки до теоритичния си максимум параметри и ще е мн по-ефективен от "нормален" задвижващ автомобила дизелов двигател.
Distributed
Рейтинг: 950 НеутралноАко кажа още веднъж ЕФЕКТИВНОСТ ще ми е за сефте
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/*****
Неутралнохаха
споменават се и недотатъците...в инфото има и хубав линк, в които казват точно защо няма изгледи да се развие това...а и явно наистина е неефективно, колкото и жалко да е това за мен хахаха
)
Distributed
Рейтинг: 950 НеутралноАз и аз бях зарибен с водородната икономика, ама като прочетах 5-6 статии с много градивна критика и си казах: "ае бах мааму"
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/*****
НеутралноИма обаче един мъничък проблем с батериите (засега) - литий ...
Аз не искам да преместя шейховете от Азия във Южна Америка, така че поддържам Шел и Исландия във проекта им за СО2 независимост.
Distributed
Рейтинг: 950 Неутралноblah
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Така е. Лития ще е кът. Ще сменяме режима в Боливия, където са (например) полвината доказан литий.
Но преди да го изчерпим, според мен, този като закопан ресурс ще стигне за едно 50-100 милиона автомобила, а това си е число, и на полвината на теа 50-100 милиона ще се осети недостига и ще се наложи да се измислят нови батерии.
Не е мн ясно.
melchett
Рейтинг: 785 Весело@несмарт
айде да ми намериш двигател с вътрешно горене със същата мощност, дето ще го постигне това, и тогава ще си говорим, като си толкоз отворен...
*****
Неутралноколко пара???
*****
Неутрално@Анонимен - дори и да стигне за толкова автомобили, може би забравяш останалите продукти които също използват литий - не вярвам някой да се лиши от ГСМа и лаптопа (където в момента има милиарди устройства и все още никой не прави батерии с по-добри параметри от Ли-ЙОН) си за да може да се направят повече автомобили, пък и остава въпросът със селскостопанската техника - нея с какво ще я захранваме...
Това че има две конкуриращи се идеи за бъдещето е прекрасно обаче и със сигурност в следващите няколко години ни чакат доста пробиви и при батериите и при горивните клетки (хехе научни пробиви имам предвид), а съм сигурен, че водорода (или нещо друго дето да пълни горивната клетка) ще се развива защото можеш да си заредиш автомобилът за 1 минута, при батериите това няма начин да стане (освен ако не направят станции за смяна на батериите, но тогава ще трябва за всеки автомобил да има поне по 2 комплекта батерии, което ни връща към зависимостта към литий).
А дам и Формула 0 е за коли с горивни клетки + водород - дано да има и повече участници занапред...
*****
НеутралноТо цялата държава е въздух по налягане, но напоследък издиша.
*****
НеутралноБъдещето е в електрическите автомобилили. Водородът е неефективен. Ще има преход, под формата на хибриди, докато проблемите около съхранението на ел. енергия се решат. Всичко останало е налице. НЕ берете грижа за лития. Преди 15 години беше екзотика, сега е навсякъде. Ще дойдат други технологии. Още повече, сега има и сериозна обществена подкрепа.
*****
НеутралноКато стана въпрос за литиево йонните батерии искам да успокоя тези които се притесняват за световните запаси от литий.Добавката от 1до 5 процента литиев монохидрат към електролита на никел-кадмиевите акумолатори не е нова технология.Количеството което е нужно е много малко още повече че на стартерния тип акумолатори които се използват във електромобилите почти не се слага защото това умеличава вътрешното съпротивление на батерията и естествено ограничава максималния ток във веригата.По скоро се притеснявайте за никела и кадмия защото те са скъпите и редки метали.Естествено има и по ефтини алтернативи като желязно никеловите акумолатори.Истинският пробив ще дойде когато се усъвършенстват газовите акумолатори.Ако някой знае нещо по въпроса да светне ...много отдавна не съм чул нищо ново за тях.
*****
НеутралноЗа мен по-важната причина за настъплението на електромобилите е не толкова цената на петрола, колкото потребитлските нагласи. Дресираните западни потребители им писна да купуват коли с ДВГ. Продажбите тръгнаха надолу. Те искат нещо ново за което да си дадат парите. Трябва да се надуват и нови балони на свръхпроизводство и печалби трябва дасе правят. Инак капитализамъ няма как да функционира. Та това е.