"Тойота" обогатява гамата си от хибриди
"Тойота" ще обогати гамата си от хибридни автомобили, стана ясно на продължаващото във Франкфурт автомобилно изложение. На него японският производител показа "Аурис" с бензинов и електрически мотор, като и "Приус", зареждащ се от ел. инсталацията. И двата автомобила към момента са концептуални разработки, но плановете са да са на пазара след малко повече от година.
"Аурис фул хибрид концепт" използва същата хибридна технология, като новата генерация на "Приус" хибридна технология, включваща 1.8-литров бензинов двигател с мощност 98 к.с., електромотор и никел-метал хидридни батерии. Автомобилът предлага ускорение до 100 км/ч. за 10 секунди, разход на гориво под 5 на сто в смесен цикъл и едва 100 грама на километър емисии на въглероден двуокис.
Дългият 4245 мм хибриден "Аурис" има три режима на работа - EV, Eco и Power. Първият е за придвижване на ниска скорост и се извършва само на ток, като позволява изминаването на около 2 километра, при скорост до 50 км/ч.
Eкорежимът гарантира възможно най-икономично шофиране, а Power изстисква пълните възможности на хибридната установка. Соларни панелни на покрива гарантират автономната работа на климатичната система, дори когато колата е паркирана, като от "Тойота" работят върху по-ефективни слънцеулавящи плоскости, който ще зареждат и акумулаторите.
Слънчеви панели са вградени и в горната част на арматурното табло, като събраната от тях енергия е достатъчна, за да зареди мобилен телефон или музикален плеър, вързани към един от двата изхода.
"Приус плъг-ин хибрид концепт" е другият интересен експонат на щанда на "Тойота". За разлика от предлагания сега модел той зарежда батериите си не само от работата на бензиновия двигател и отделената при спиране енергия, но и от стандартна електрическа инсталация. Пълният им капацитет е налице след час и половина заряд, а акумулаторите вече са от по-модерните литиево-йонни.
Благодарение на тези нововъведения автомобилът може да измине само на ток до 20 километра със скорост до 100 км/ч, което са два пъти по-добри показатели от предшественика. Отделяните нива на въглероден двуокис са едва 60 грама на километър.