За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
ЛюбопитноНяколко въпроса относно Приус: какъв е ефектът върху околната среда от производството на автомобила и батериите,какъв е ефекта върху околната среда от транспорта на автомобила от Япония до Сев.Америка ( от 2 млн.продажби повече от половината са в Щатите и Канада),какво става с батериите след края на жизнения цикъл на автомобила,компенсира ли един такъв автомобил ефекта върху околната среда от Тойота V8 или Tundra?
*****
ВеселоЗелено човече, та чак плесенясало от зеленина... Повълнувай се повече за престъпленията на зелената ви мафия и глупостта на мухлясалите й поддръжници...
*****
Неутралноха ха, абе ти със същия успех можеш да се кръстиш и злобно човече! Стига бе хора, не може да оспорваме всичко ново и непознато! Само чрез технически прогрес и иновации може да излезем от тази световна криза дете на меркантилни умове. Трябва бюджета на БАН да се увеличи поне 100 пъти, за да можем да задържаме наистина качествения човешки "материал" тук в България.
*****
Неутрално..и само се замислям как и откъде идва тока от контакта и се сещам за комините на ТЕЦ-а и сметките от ЕОН...в тоя смисъл "човечето" е право.Намаляваме емисиите като стимулираме комините да бълват тройно.Нали е ясно ,че тоя автомобил ще гълта доста повече от микровълнова?
*****
Неутрално".....позволява изминаването на около 2 километра, при скорост до 50 км/ч...." да не би километрите да са 20 ???? Моля автора да обърне внимание на този факт ..иначе само за 2 км,не си заслужава ...
*****
НеутралноИнтересно в кой завод ще сглобяват ауриса? В англия, турция или япония
*****
ВеселоДо коментар [#3] от "Сътрудник":
Пич, тук става въпрос за печалби, експлоатирайки лицемерно идеята за еко автомобил ,а не за технически прогрес и иновации.Какъв прогрес като първите хибриди са създадени 1902 г. от Фердинанд Порше,1967 Тойота пуска GT 800 S Hybrid,а самият Приус започва да се разработва началото на 90-те години на ХХ в.,като е взета наготово идеята за обединяване на енергийните потоци чрез Power Split Deviice,разработка на Бергман/Ричардсън/Гелб за американската TRW. От друга страна знаеш ли колко струва един Приус? Има-няма 50.000 лева, този Аурис ще е по-евтин, но с не повече от 10-15%,малко скъпичко за подобен клас автомобил.Та корпративните интереси рядко имат нещо общо с екологията,по-скоро на гърба на екологията някои си лъскат имиджа,съответно си стимулират продажбите.
*****
Неутралноне6та6ници...телата минажа 200км само на ток...
*****
НеутралноКилометрите на ток наистина са 2 (ДВА) само на електричество - не са 20; впечатляващо безшумна е на ток, само се чува лекия звук като на електрокар
Карах такава кола пробно при един концесионер-приятна е, а хибридизацията служи за
- рекуперативно спиране (дозарежда батерията)
- помощ на ДВГ при ускоряване
- 2-та двигателя работят в паралел при максимална скорост
- докато движиш на ток сутрин оставяш малко време на ДВГ да загрее и съответно разходът му пада от това
- много практично в задръстванияр когато пълзиш по няколко метра напред на електрика
Предимството е, че кола малко по-голяма от Пежо 307 гори 4л бензин на 100 км смесено
малък багажник обаче но все пак като на пежо 307
По-евтин хибрид е този на Хонда (инайт) - 5000 евро по-евтина кола почти толкова голяма и малко по-голям разход
хибридизацията на Хонда е по-упростена но според мен напълно разумен компромис
*****
Неутралнозабележка -Лекият звук на електрокар се чува ОТВЪН - отвътре колата е супер безшумна
*****
НеутралноЗдравей братчет, вие "Зелените човечета" сте като любениците - отвън зелени , а отвътре червени
*****
ВеселоДо коментар [#11] от "Червено човече до Зелено човече":
здравей братчеД,не те познавам,ама съм сигурен че и не искам
*****
НеутралноКакви са тия мизерни 2 км. на ток???
Нещастна работа.Че аз ще я бутам 2 км. ако се наложи.
Германците скоро показаха кола с купе на трабант и соларен панел на покрива, която изминава с едно зареждане 200 км?!!!
*****
НеутралноАбе вие не разбрахте ли ,че това не е електромобил ,а хибрид и няма смисъл да има голяма батерия защото се разчита на нея за да използва енергията при спиране и спускане.
Да вярно е ,че има електрически коли още в началото на века ,но нефтените интереси не им позволяват да се развият.При сегашните технологии за алтернативно добиване на електрическа енергия скоро няма да има нужда да се горят въглища. Но дори горенето на въглища сумарно отделя по малко вредни емисии от преработката ,добива и транспорта на нефта и последващото му изгаряне в ДВГ с отчайващо нисък КПД ( 0,3 0,4 %). Задвижването с електричество ще става все по масово това е пътят ,не някакви скъпи дизелови разработки,катализатори и други щуротии ,които замърсяват толкова при производството си колкото евентуално спестяват после.
*****
ВеселоНа снимка 6
Представям си ако кажат на конструкторите,
я сметнете КПД-то със багажник на покрива.
Дали няма да се гръмнат
*****
НеутралноКакво сте се хванали за покрива не разбирам, там има площ около 2 квадратни метра ,при новите фотоволтаици това е мощност около 1 киловат. Ако в слънчев ден оставиш кола като тази на открито вечерта ще можеш да изминеш около 20 километра от тази енергия,което е достатъчно за повечето хора прибиращи се от работа. При всяко положение КПД то ще е по-високо от някой дизелов или бензинов трошляк ,който докато загрее ще си се прибрал. Това е енергия ,която ти идва от нищото и не плащаш за нея какво да говорим повече.
*****
НеутралноКолегата е прав дето казва че това е само за повече печалба а не толкова за опазване на околната среда, защото трябва да се има пред вид и колко енергия и вредни вещества са отделени при производството, транспорта и т.н. до продажбата на една стока.
При хибридите ти взимат повече пари, които след това после трябва да избиеш от гориво, както при дизелите които са с 20% и повече по-скъпи. Хибридите от своя страна са не по скъпи за производство от един съвременен дизел, но цената е по-висока.
Единствено хонда като че ли почва да разчупва това оложение с Инсайт който не е по-скъп от съпоставим друг автомобил от същия клас.
Но бъдещето е на електромобила, защото дори и да се зарежда от електроцентрала която също изхвърля вредни вещества те са поне 2 пъти по-малко съпоставени с ДВГ.
Що се отнася до слънчевите батерии на сегашното развитие 1кв.метър дава 200-250 вата, а не 1 киловат, освен това в БГнапример от 1 Киловат сл. батерии можеш да добиеш средно 4-5 киловата за един ден. Те могат да бъдат решение за лек автомобил а ел.двигател 4-5 киловата който е достатъчен за градски условия - така с дневния заряд ще може да се движиш 1 час което за отиване и връщане на работа стига че и остава - не трябва да се смята времето за престой защото тогава не се консумира ел.енергия, докато ДВГ консумира и когато си на място.
Това е възможно да се направи и в настоящия момент, но явно петролните интереси спират развитието за сега.
Фолксваген демонстрираха преди време прототип с дизелов двигател 9к.с.(около 7kW) който с добро аеродинамично съпротивление и постига 1л/100км и развива скорост около 100км/ч. Достатъчно е да се сложи ел.двигател малко сл.батерии и едно зарядно за всеки случай и колата за градско движение е готова.