Премиери от Франкфурт дойдоха на панаира

Премиери от Франкфурт дойдоха на панаира

Автомобили, направили световната си премиера на приключилия вчера автосалон във Франкфурт, ще могат да се видят на започващия днес в Пловдив панаир. По традиция в рамките му се провежда и изложение за коли, в което участват над 20 компании.
До 3 октомври посетителите на панаира ще могат да видят новостите от БМВ, "Тойота", "Опел", "Шевролет", "Пежо", "Рено", "Нисан", "Субару", "Ситроен", "Мерцедес", ФИАТ, "Алфа Ромео", "Ланча", "Мазда", "Форд", "Волво", "Шкода", "Лада", "Санг Йонг", "Мини", "Мицубиши" и др. Големите отсъстващи са "Фолксваген" и "Ауди".
Баварските изненади
Феновете на автомобилите вероятно ще провят най-голям интерес към щанда на БМВ, където ще бъдат показани компактният всъдеход Х1 и създалото нов клас "Серия 5 Гран Туризмо" или накратко 5GT. Двата модела дебютираха във Франкфурт, а продажбите им в Европа тръгват официално на 24 октомври. 
"БМВ Серия 5 Гран Туризмо" е своеобразна кръстоска между хечбек, седан, комби, купе и SUV. Автомобилът се предлага с един дизелов (530d, 245 к.с.) и два бензинови двигателя (535i – 306 к.с. и 550i – 407 коня).
 
 
И трите модификации са оборудвани стандартно с осем-степенна автоматична трансмисия, предлагана преди това единствено при дванадесетцилиндровата луксозна лимузина BMW 760i. В купето четиримата пасажерите се радват на пространство, колкото в новата седма серия, а багажният обем е минимум 440 и максимум 1700 литра. Капакът на багажника е двукомпонентен, като може да се отваря, както при седаните, така и както при SUV автомобилите.  
БМВ Х1 допълва гамата на баварците при всъдеходите Увеличеният пътен просвет и защитата на долната част на автомобила подчертават неговите възможности в off-road условия, а дългото разстояние между осите и леко повдигнатата линия на задните стъкла акцентират върху спортния му характер.
 
 
Пространството за пътници в задната част на автомобила е достатъчно за комфортно пътуване на трима възрастни. Ъгълът на облегалките на седалките на втория ред се регулира. Те може да се сгъват, на три части с размери 40/20/20. Обемът на багажника варира от 420 л до максимум 1350 л.
Още при въвеждането си на пазара новото X1 се предлага с един шестцилиндров бензинов двигател (258 к.с.) и три четирицилиндрови дизелови двигателя(143, 177, 204 коня). 
 Юбилейни версии на "Мини"
Специалният модел "Мини" 50 Mayfair също може да се види на панаира. Заедно с "Мини" 50 Camden той е разработен по повод 50-ата годишнина на легендарната марка.
 Мини 50 Мейфеър
 Мини 50 Мейфеър
Колите, чиито имена са взаимствани от имената на два лондонски квартала са в продажба от началото на септември и ще се произвеждат в продължение на година. "Мини 50 Mayfair" и "Мини 50 Camden" се отличават от останалите представители на марката по външен вид, специални характеристики и още по-големи възможности за индивидуализация.
Юбилейните модели се предлагат с два бензинови (120 и 175 к.с.) и един дизелов (110 коня и разход на гориво от 3.9 л/100 км. 
Най-мощната тройка на "Мазда"
Седмица след старта на продажбите в Европа у нас идва и новата "Мазда 3 MPS". Съкращението се разшифрова като Mazda Performance Series, а хечбекът с пет врати се отличава по специална предна броня, решетка с тъмен лак металик и по-ниска броня, спортно оформени фарове за мъгла, въртящи се адаптивни предни фарове с би-ксенонови крушки, уникални предни габаритни светлини с форма на бумеранг, задни габаритни светлини със светодиоди, 18-инчови алуминиеви джанти и спортна задна броня.
 
 
В купето спортното излъчване се предава от алуминиеви педали, спортни седалки с полукожена тапицерия, червени елементи в седалките и вратите и червени шевове на кожените елементи. Между километража и оборотомера има и уред, показващ налягането в турбото.
Най-важното в "Мазда 3 MPS" безспорно е 2.3-литровият бензинов двигател с турбокомпресор, генериращ 260 к.с и 380 Нм въртящ момент. Автомобилът е с предно предаване, шестстепенната механична скоростна кутия и LSD диференциал с ограничено приплъзване. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч е отнема 6.1 секунди.
"Нисан" GT-R най после официално у нас
Феновете на спортните автомобили със сигурност ще обърнат внимание и на щанда на "Нисан", където за първи път официално у нас ще бъде показан моделът GT-R. "Японският убиец на поршета", както е известен автомобилът, направи дебюта си преди почти две години, като търсенето надхвърля възможностите за производство.
 
 
"Нисан" GT-R е оборудван с шестцилиндров, V-образен, 3.6-литров мотор, който благодарение на двата турбокомпресора разполага с мощност 480 к.с. и максимален въртящ момент от 588 Нм. Автомобилът се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, а максималната скорост е 307 км/ч. 
"Алфа МиТо" с революционни двигатели
"Алфа Ромео МиТо" с революционен 1.4-литров бензинов турбо двигател от поколението "Мултиеър" е друг интересен експонат. Новата технология, разработката на FPT – Fiat Powertrain Technologies, осигурява увеличение на мощността (до 10%) и на въртящия момент (до 15%), както и значително понижение на разход на гориво (до 10%) , вредните емисии и твърдите частици. Тайната е в нова електрохидравлична система, позволяваща управление на най-подходящия момент за отваряне и затваряне на всмукателните клапани, без да е необходимо да се използва дроселовата клапа.
 Алфа МиТо
 Алфа МиТо
С "МиТо" двигателят се предлага в три различни нива на мощност - 105, 135 и 170 к.с. Най-мощният от тях осигурява ускорение от  0 до 100 kм/ч само за 7 секунди.
Семейни предложения от "Рено"
На щанда на "Рено" дебютът си ще направят два семейни автомобила – "Меган комби" и "Гранд Сценик". Те се отличават с модерен външен вид и мултифункционално вътрешно пространство.
В сравнение с хечбека "Рено Меган комби" е по-дълго с 263 мм (до 4558 мм), а междуосието е по-голямо с 62 мм (вече 2702 мм). Комбито предлага минимален товарен обем от 524 литра, а максималният, при сгъване на задните седалки, достига 1595 литра.
 Рено Меган комби
 Рено Меган комби
По отношение на двигателите изборът е между шест бензинови и три дизелови агрегата. Нов в гамата е 1.4-литровият турбо мотор с означението TCe (Turbo Control efficiency, или турбо контролирана ефективност) с мощност 130 коня.
"Рено Гранд Сценик" е дълго 4.56 м.(срещу 4.34 метра за "Сценик") и може да се поръча със седем места, позволяваща ползването на данъчен кредит. При него конструкторите са хвърлили доста усилия, за да увеличат мястото в областта за коленете на пътуващите и да осигурят повече простор за возещите се на последния ред седалки.
 Рено Гранд Сценик
 Рено Гранд Сценик
В купето са добавени допълнителни ниши, чекмеджета и джобове, като техния общ обем е цели 92 литра. Капацитетът на багажникът е увеличен с 10%. Преработена е и системата за сгъване на седалките, която позволява по-голям избор от възможни оформления на купето.
При двигателите всеки може да открие своя фаворит сред шест бензинови и седем дизелови предложения.
Експонатите в Пловдив на "Меган комби" и "Гранд сценик" ще бъдат оборудвани с 1.9-литров турбодизелов двигател с мощност 130 к.с.