И "Сузуки" акцентира на екопрототипите
Японската компания "Сузуки" също заложи на прототипите, за да привлече вниманието на посетителите на приключващия в сряда автосалон в Токио. Сред най-интересните модели са хибридна версия на "Суифт", SX4 и скутер на горивни клетки, както и електрическо моторче на четири колела.
Най-революционната разработка безспорно е създаденият в сътрудничество с "Дженерал мотърс" SX4-FCV. Използвайки водорода от конструирания от инженерите на "Сузуки" резервоар и кислорода от въздуха в специални горивни клетки протича процес, при който се отделя енергия. Ток се генерира също при спиране и при движение по инерция.
Задвижването се извършва от електромотор с мощност 91 к.с., като със 70 литра водород SX4-FCV изминава 250 километра. Максималната скорост на движение е 150 км/ч, а в дългия 4190 мм автомобил има място за петима пасажери
Към момента моделът обаче е далеч от серийно производство, като тепърва се чака разрешението на японското правителство да започнат тестове по пътищата на страната.
Доста по-близо до пазара е "Суифт" плъг-ин хибрид, който разчита на електромотор с мощност 73 к.с., литиево-йонни батерии, зареждащи се от електроинсталация, и бензинов двигател с обем 658 кубика, който играе ролята на генератор при нужда. Автомобилът е разчетен за употреба в градски условия и на къси разстояние, като само на ток може да измине 20 километра. Интересно решение тук е монтиране на акумулаторите в централната конзола на приборното табло.
Електрическата четириколка MIO е другият интересен експонат при "Сузуки". Тя може да се задвижва от електричеството, произвеждано от метанолова горивна клетка или от обикновен акумулатор. Метаноловата версия на МIO вече се тества в префектура Сидзуока, но все още няма данни кога може да се очаква серийното производство. Същото може да се каже и за скутера "Сузуки Бургман", получаващ енергия от горивни клетки.
За сметка на това "Сузуки Алто концепт" вече е готов за серийно производство, като новостите тук са свързани с повишеното ниво на лукс и комфорт в купето и намален разход на гориво. Дългият 3395 мм автомобил има междуосие от 2400 мм, което осигурява достатъчно пространство за пътуването на четирима възрастни пасажери.
Двигателят е с работен обем 658 кубика и мощност 53 конски сили, а скоростната кутия е вариаторна (CVT). Новото "Сузуки Алто" ще се предлага както само с предно предаване, така и със задвижване 4Х4.