"Инфинити" стана на 20 години

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Инфинити" стана на 20 години

Луксозната марка на "Нисан" - "Инфинити", стана на двадесет години преди броени дни. Началото е поставено на 8 ноември 1989 г., когато в САЩ започват първите продажби. Идеята за "Инфинити" обаче се ражда четири години по-рано, когато е създаден строго секретният проект Horizon Task Force – група в рамките на "Нисан" с визия за създаването на нова луксозна спортна марка.
Самото име "Инфинити" е подбрано през юли 1987 г., като то символизира желанието винаги да се гледа напред – към нови хоризонти. При самия старт на продажбите "Инфинити" предлага в САЩ два модела - луксозния спортен седан Q45 и луксозното спортно купе M30.
През следващите години гамата е разширена, а в края на първото десетилетие от започването на работа "Инфинити" продава около 75 000 автомобила годишно.
Докато първите години са посветени на развитието на "Инфинити" в Северна Америка, през 1996 г. компанията започва продажби в Средния изток, последван от Тайван (1997 г.), Южна Корея (2005 г.), Русия (2006 г.), Украйна и Китай през 2007 година. Луксозната марка на "Нисан" започва експанзията си в Европа в края на 2008 г. Днес "Инфинити" се продава в 35 държави, включително и в България, покривайки 93 процента от световния пазар на луксозни автомобили.
Към момента клиентите могат да избират между пет модела - G37 седан, G37 купе, G37 кабрио, кросоувъра EX37 и най-новото попълнение FX. През следващата година се очаква третото поколение на популярния M модел. Той ще е първият в гамата на "Инфинити" с хибридна версия.