Фейслифт за най-популярния модел на БМВ у нас
БМВ подложи на фейслифт модела си Х5, като промените обхванаха както външния вид, така също двигателите, трансмисиите и екстрите. Всички мотори покриват еконормите Евро 5, а цялата гама на Х5 2010 се оборудва серийно с новата осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Системата за задвижване на четирите колела xDrive е с по-неутрални настройки, което подобрява динамиката. Освен това при модификациите xDrive50i и xDrive40d настройките на пружините и амортисьорите са специфично модифицирани.
Отвън
Нови дизайнерски решения могат да се видят в предната престилка, позицията на фаровете за мъгла, в по-големия брой детайли, лакирани в цвета на каросериятаq и т.н. Нова е също формата на задната броня, светлинните рингове във фаровете са от диоди, LED технологията навлиза и в променените стопове с L-образнa форма. Обогатена е и гамата от цветове и алуминиевите джанти.
Отвътре
Промените обхващат системата iDrive, която е с по-интуитивно управление и въвеждането на Head-Up-дисплей. Като алтернатива на двузоналния климатик се предлага и 4-зонален. Навигационната система и аудиосистемата също са преработени.
Сред списъка от екстри се появяват адаптивни предни светлини с асистент за дълги светлини, контрол на дистанцията при паркиране (Park Distance Control – PDC) и камера за обратно виждане, показваща с подробности района около целия автомобил. Като опция може да се поръча и активен автопилот с функция Stop & Go и камери за странично виждане Side View.
Важна подробност за българския пазар е, че Х5 е със седем места, което позволява ползване на данъчен кредит. Багажният обем пък варира от 620 до 1750 литра.
БМВ Х5 е най-търсеният модел на марката на българския пазар, сочат данните на "БМВ груп България4. През 2009 г. са били купени 135 нови автомобила Х5. Втората позиция е за трета серия -110 броя, а третата за Х6 - 101. В периода 2007 - 2009 БМВ Х5 е намерил 699 клиенти срещу 450 за трета серия. |
Гамата на Х5
X5 xDrive50i
Двигател: V8 бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo и директно впръскване (High Precision Injection)
Работен обем: 4395 куб. см
Мощност: 300 кВт/407 к.с. при 5500-6400 об./мин.
Макс. въртящ момент: 600 Нм при 1750-4500 об./мин.
Ускорение 0 – 100: 5,5 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч
Среден разход на гориво по нормите на ЕС: 12,5 л/ 100 км
CO2 емисии по нормите на ЕС: 292 г/км
BMW X5 xDrive35i
Двигател: шест-цилиндров, редови бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo и директно впръскване (High Precision Injection) и напълно променливо газоразпределение VALVETRONIC
Работен обем: 2979 куб.см
Мощност: 225 кВ/306 к.с. при 5800 об./мин.
Макс. въртящ момент: 400 Нм при 1200-5000 об./мин.
Ускорение 0 - 100 км/ч: 6,8 секунди
Максимална скорост: 235 км/ч
Среден разход на гориво по нормите на ЕС:10,1 л/100 км
CO2 емисии по нормите на ЕС: 236 г/км
BMW X5 xDrive40d
Двигател: Редови шестцилиндров двигател с алуминиев цилиндров блок, BMW TwinPower Turbo и директно впръскване Common-Rail (пиезоинжектори, максимално налягане на впръскването - 2000 бара)
Работен обем: 2 993 куб.см
Мощност: 225 кВ/306 к.с. при 4400 об./мин.
Макс. въртящ момент: 600 Нм при 1500-2500 об./мин.
Ускорение 0 - 100 км/ч: за 6,6 секунди
Максимална скорост: 236 км/ч
Среден разход на гориво по нормите на ЕС: 7,5 л/ 100 км
CO2 емисии по нормите на ЕС: 198 г/км
BMW X5 xDrive30d
Двигател: Редови шестцилиндров двигател с алуминиев цилиндров блок, турбокомпресор с променлива геометрия и директно впръскване Common-Rail (пиезоинжектори, максимално налягане на впръскването: 1800 бара),
Работен обем: 2 993 куб. см,
Мощност: 180 кВ/245 к.с. при 4000 об./мин
Макс. въртящ момент: 540 Нм при 1750-3000 куб.см
Ускорение 0 - 100 км/ч: 7,6 сек.
Максимална скорост: 222 км/ч
Среден разход на гориво по нормите на ЕС: 7,4 л/100 км
CO2 емисии по нормите на ЕС: 195 г/км