"Ситроен" предизвика любопитство в Женева
Освен спортния "DS3 Рейсинг" и концептуалния "DS Хай райдър", на които вече обърнахме внимание, в Женева "Ситроен" показа и няколко концептуални разработки.
Сред тях е хибридът "C3 Пикасо" e-HDi. Той разчита на електромотор и дизелов 1.6 HDi двигател.
Автомобилът е снабден със старт/стоп система, а покривът е покрит със 70 броя соларни клетки, които зареждат батерията. Тя получава ток и от трансформираната в електричество енергия от спирането и движението по инерция. Повече данни за модела към момента няма.
C-Zero пък е изцяло електрически "Ситроен", който се очаква на пазара през последното тримесечие на 2010 година. Това ще вторият електрически модел на марката след "Берлинго Фърст Електрик", който беше разработен съвместно с "Вентури".
Автомобилът е предназначен основно за пътувания из града, като разполага с малки, но бързо зареждащи се батерии, които осигуряват приличен пробег. Реално говорим за втори клонинг на "Мицубиши iMieV" след "Пежо Йон".
C-Zero се задвижва от електродвигател с мощност 64 к.с и максимален въртящ момент 180 Нм. С него ускорението до 100 км/ч става за 15 секунди, а максимална скорост е 130 км/ч. Литиево-йонните батерии, монтирани в средната част на автомобила, осигуряват автономност от 130 километра. В дългото 3.48 метра електромобилче има четири пълноценни места, а багажникът е с обем 166 литра.
Предвидена е възможността електромобилите да бъдат разположени в различни места в градовете и да се наемат след предварителна заявка. Това дава възможност също да се остави кола с празни батерии и да се вземе такава с пълни.
"Ситроен Сърволт" също е електромобил, който към момента впечатлява основно с дизайн, тъй като никакви подробности за него не бяха обявени.