Новото семейно изкушение от "Пежо"

Новото семейно изкушение от "Пежо"

Какво бихте казали да имате автомобил, в който седите висока като във ван, имате комфорта на лимузина, управлението е лесно като на хечбек, проходимостта е близо до тази на всъдеходите, а багажният обем е голям подобно на просторно комби? Добрата новина е, че той съществува и се казва "Пежо" 3008. Моделът се появява след сериозно допитване сред потенциалните клиенти, които посочват, че им липсва кола, обединяваща силните черти на няколко сегмента.
Първите впечатления
Освен всичко друго "Пежо" 3008 е много привлекателен автомобил с типичните за марката големи, издължени фарове, огромна радиаторна решетка и като цяло доста мускулесто излъчване. При дължина от 4365 мм колата има междуосие от 2613 мм, а ширината от 1837 мм допринася за отличната странична устойчивост.
Височината на "Пежо" 3008 е 1639 мм. Тези размери позволяват в купето спокойно да пътуват до петима пасажери, които могат да намерят място за всичко, което носят в обособените ниши, поставки, джобове, жабки, рафтчета и кутиите в пода, с общ полезен обем 50 литра
В купето
Мястото на шофьора прилича на кокпит на пилотска кабина, като скосеното предно стъкло и изчистеното арматурното табло осигуряват отлична видимост напред. Приборите са стилно осветени в бяло, а контролерите са на удобни за управление от шофьора места. В по-високите нива на оборудване стилното излъчване се подсилва от качествената кожа и истински алуминиеви акценти.
Новото семейно изкушение от "Пежо"
Пежо
Багажникът
В "Пежо 3008" багажникът е с двойна врата, като капакът в долната част улеснява качването на тежки предмети и може да се използва за сядане, защото понася товар с тегло 200 килограма. Багажникът подлежи на различни трансформации благодарение на трите височини на пода, като особено впечатляваща е неговата дълбочина, когато движещата се плоскост се постави на дъното, което осигурява обем от 512 литра под щората.
Новото семейно изкушение от "Пежо"
Пежо
В него се намира изход за 12 волта, подвижно фенерче, което в нормални условия играе ролята на лампа, а сваляне на облегалките на седалките става с лостчета, намиращи се в багажника.
На пътя
Високата позиция на седене и големите странични огледала дават на шофьора на 3008 добър обзор във всички посоки. Масивната В колона и малките странични стъкла обаче ограничават обзора настрани, при влизане в кръстовище например. Автомобилът вози комфортно и приятно, без това да е за сметка на стряскащо наклоняване в завой.
Новото семейно изкушение от "Пежо"
Пежо
Сервоусилвателят на волана на "Пежо 3008" е хидравличен с електропомпа и променливо усилие, зависещо от скоростта на автомобила и пътните условия, но поне на мен той ми беше твърде лек. Тестваният автомобил беше оборудван с добре познатия 1.6-литров дизелов двигател с мощност 110 к.с., притежаващ отличен баланс между динамика (ускорение от 0 до 100 км/ч за 12.2 сек) и разход на гориво (4.9 л./100 км в смесен цикъл). Замерванията на консумацията по време на теста показаха разход от около 7 на сто в градски цикъл и пет на сто извън града.
Освен вече цитирания мотор "Пежо 3008" се предлага на пазара с две бензинови предложения - 120 и 150 к.с.  и двулитров дизел (150 или 163 к.с., когато се комбинира с автоматична скоростна кутия). През 2011 г. се очаква хибридна версия на модела.
Grip Control - що е то?
Дизеловите двигатели могат да се комбинират със струващата 1252 лв. система Grip Control. Тя има пет режима на работа, управлявани чрез контролер на централната конзола. При стандартния режим поведението на колата е като при всеки автомобил с предно предаване. При избора на функция "Сняг" електрониката намалява приплъзването на предните колела при потегляне, за да гарантира по-добро ускоряване.
Новото семейно изкушение от "Пежо"
Пежо
Режимът "Всъдеход" е предназначен за движение по кал, черен път и мокра трева, като позволява приплъзване на колелото с най-слабо сцепление, за да се улесни изхвърлянето на калта и да се възстанови сцеплението. Паралелно с това колелото с по-голямо сцепление се управлява така, че да подаде възможно най-голям въртящ момент. Прехвърлянето на въртящ момент между предните колела може да достигне 100% за лявото или дясното.
Четвъртият режим на работа е "Пясък" и той позволява леко приплъзване едновременно на двете движещи колела, за да се придвижи напред автомобилът и да се намали опасността от затъване. В реални условия успях да тествам грип контрола на сняг и в кал, като останах с впечатлението, че "Пежо" 3008 се справя доста по-добре от класическа кола с предно предаване, но определено отстъпва на модел със задвижване 4Х4.
Друга интересна екстра  е излизащият пред погледа на водача екран, на който се показва информация от скоростта, предупредителни съобщения и напътствията на навигацията, струващ почти 5000 лв.
Новото семейно изкушение от "Пежо"
Пежо
Цени и конкуренти
Най-евтината модификация на "Пежо" 3008 струва 39 467 лв. с ДДС за автомобил с 1.6-литров бензинов мотор с мощност 120 к.с. В базовото ниво на оборудване влизат спирачки с всички електронни системи за безопасност, стабилизираща програма, шест въздушни възглавници, климатик, бордови компютър, аудиосистема, облечен в кожа волан, частичен ел. пакет и т.н. Най-скъпата модификация струва 53 000 лв. Сред основните конкуренти на "Пежо" 3008 са "Ситроен С 4 Пикасо" (от 41 554 лв), "Тойота Версо" (от 37 350 лв), "Опел Зафира" (от 33 505 лв), "Фолксваген Кади комби" (от 29 172 лв.) и др.