"Ауди" А8 направи българския си дебют

"Ауди" А8 направи българския си дебют

Новата генерация на "Ауди" А8 направи във вторник вечер българския си дебют. Третото поколение на лимузината е цялостно променено, като особено приятно впечатление правят новите фарове (с дневни светлини от светодиоди), агресивната предница, задницата със спортно излъчване и стилните стопове.
С автомобила дебюта си за "Ауди" правят редица технологични новости като фарове, използващи само светодиоди, вместо традиционните крушки, система за нощно виждане, адаптивен круиз контрол с възможност за пълно спиране и потегляне след това, софтуер, разпознаващ знаците и сигнализиращ на шофьора, и т.н.
В сравнение с предходната генерация на "Ауди" А8 изцяло обновен е и интериорът. В оформлението на приборното и арматурното табло стремежът е бил към по-добра ергономичност и по-стилно излъчване.
Първоначално "Ауди А8" ще се предлага с два осемцилиндрови двигателя, комбинирани серийно със задвижване куатро. Бензиновият 4.2 FSI двигател е с мощност 372 к.с. (при 350 сега). Той гарантира ускорение до 100 км/ч за 5.7 секунди при консумация от 9.5 л/100 км в смесен цикъл.
Дизелът е 4.2 TDI с мощност 350 к.с. (326 до сега). С него ускорението е дори още по-добро (5.5 сек до 100 км), а разходът е 7.6 л/100 км. И двете версии на лимузината са серийно със задвижване куатро, като стандартно за дизеловия мотор и по желание за бензиновия то може да е с активен заден диференциал, който променя разпределението на тягата между двете задни колела.
По-късно през годината ще се появят шестцилиндров дизел (3.0 TDI с 250 к.с. при 233 к.с. сега) със старт/стоп функция и версия на мотора с мощност 204 к.с., който би трябвало да има разход от 6 л/100 км. "Ауди" планира А8 да стане и първият модел на компанията с хибридна система за задвижване.
С новото А8 дебютът си прави автоматичната скоростна кутия Tiptronic с осем предавки вместо шест. Част от базовото оборудване в А8 е системата за промяна на настройките по колата, която има четири режима на работа – динамичен, комфортен, автоматичен и персонален.
Тя променя настройките както на окачването, така и на кормилната уредба, газта, скоростната кутия, задния диференциал (ако има такъв) и т.н.
Цените на "Ауди А8" в България започват от 179 569 лв. с ДДС за бензиновата версия, като базовото оборудване е изключително богато.