Да пришпориш 571 коня

Да пришпориш 571 коня

Под мотото "Очарование без край" протече ексклузивното роудшоу "Мерцедес-Бенц стар експириънс" в края на миналата седмица. Голямата звезда сред десетките автомобили, които бяха тествани от журналисти и подбрани клиенти, беше моделът SLS AMG.
 
Имах възможността да измина едва 800 метра с крилатия "Мерцедес", но слаломът, отсечката за ускорение и екстремното спиране, които бяха наредени на пистата на летище Лесново, ми разкриха доста неща за автомобила с мощност 571 к.с.
 
Преди да седна зад волана SLS AMG, минах по същото трасе с "Мерцедес" Е350, а след това - със SL350 и двата с мощност 305 к.с. Не само мощността обаче дава разликата между тях и най-вълнуващия автомобил на полигона.
 
Разбира се, звукът от 6.3-литровия V8 двигател на SLS, разработка на AMG, няма нищо общо с този на останалите два мерцедеса. Ускорението също е брутално (0 до 100 км/ч за 3.8 секунди), не по-малко впечатляващо е и спирането.
 
Това, което ме порази най-много обаче, беше стабилността на SLS AMG. За двете кръгчета на полигона така и не успях да установя с каква максимална скорост може да се преодолее слаломът, но субективното ми усещане беше, че тази кола не може да бъде извадена от равновесие.
 
Другото, което ме впечатли, са невероятно качествените материали в купето. Допирът да скоростния лост, облицован с истински алуминий, досегът да кожата на седалките и волана говорят за наистина ексклузивен автомобил.
 
Всъщност "Мерцедес" SLS AMG няма да бъде произведен в лимитирана серия, но цената му от около 200 000 евро (поне толкова е тя в България с всички данъци и такси), определено ще ограничат желаещите да го имат.
 
Иначе по време на роудшоу "Мерцедес-Бенц стар експириънс" се запознахме и с икономичността на автомобилите "Мерцедес" в лицето на моделите S 400 Hybrid, E 350 CDI и E 200 CDI. Последните два модела бяха оборудвани с устройството Ecolog, което отмерва изхвърляните вредни емисии и автоматична старт&стоп система.
 
Инструкторите от Германия направиха демонстрация и на адаптивния круиз контрол Diistronic Plus, системите за кола в мъртвата зона на огледалата (Blind Spot Assist) и поддържане на платното на движение (Lane Keep Assist) и системите за сигурност Pre-Safe, ESP и др.