"Тойота Аурис" прибави блясък

"Тойота Аурис" прибави блясък

Сигурно сте виждали как се променя златото, попаднало в ръцете на майстор ювелир. Така както благородният метал става по-блестящ и впечатляващ след всяка следваща намеса, така и "Тойота Аурис" (името на модела идва от латинското наименование на злато - aurum) премина през шлифоване, което добави чар към досегашната му визия.
Отвън
Първото, което прави впечатление в преминалия през пластичната операция (известна в автомобилните среди като фейслифт) модел, са фаровете, които вече са с нова форма. Променени са също предният капак и радиаторната решетка, отворите за охлаждане на мотора са свалените по-ниско. Колата вече разполага и с огледала с вградени мигачи. Промените в задната част обхващат бронята и светлините.
Новостите отвън са увеличили дължината на автомобила с 2.5 см до 4.25 м, като междуосието остава непроменено – 2.6 метра. То е достатъчно, за да има "Аурис" един от най-просторните интериори в своя клас. Освен с място за петима пасажери хечбекът разполага и с багажен обем от минимум 350 литра.
Отвътре
Заговорим ли за промените в купето, няма как да не отбележим, че то изглежда далеч по-стилно. Това, което веднага хваща окото, е новият волан. От една страна, той е приплеснат в долната си част като при спортните автомобили, а от друга, вече е облечен в приятна на пипане кожа.
Мостовидната централна конзола позволява скоростният лост сам да попада в дланта на водача, а контролерите за вентилацията и аудиосистемата са лесни за управление. Осветеността на приборното табло вече не е в оранжево, а в бяло за по-добра видимост. Промяна може да се открие и в използваните материали за облицовката на арматурното табло.
Обичащите да пътуват с куп дреболии под ръка пък със сигурност ще оценят наличието на две жабки, големите джобовете във вратите и нишата, оставаща зад централната конзола. Малко изненадва обаче липсата на закачалки за дрехи в купето.
Двигателите са още по-икономични
Новият "Аурис" се предлага със същата гама двигатели като своя предшественик, но благодарение на подобренията в аеродинамиката на купето и монтирането на гуми с ниско съпротивление при търкаляне е намален разходът на гориво.
Базовият бензинов двигател (99 к.с., 128 Нм въртящ момент) вече е снабден със start&stop и се нуждае от шест литра, за да измине сто километра в смесен цикъл на движение, като отделя в атмосферата 139 грама въглероден диоксид на километър.
На пътя
Имах възможността да тествам версията на обновения "Аурис" с 1.6-литровия бензинов двигател с мощност от 147 конски сили и максимален въртящ момент от 180 Нм. Прекосявайки цяла София в делничен ден (от "Дружба" до Божурище и обратно), с изненада установих, че бордовият компютър отчита разход от 7 л/100 км, което е с литър и половина по-малко от посочените от производителя данни. Без особени усилия се вместих и в нормите за консумация в смесен цикъл (6.6 л/100 км).
Още след първите няколко километра зад волана на новия "Аурис" впечатление ми направи промяната в настройките на окачването. Автомобилът вози доста по-комфортно, без от това да страда неговата стабилност. Промени има и в настройките на сервото на волана. Както и преди, то променя характеристиките си според скоростта на движение, но водачът усеща по-добре автомобила.
Цени и оборудване
В България обновеният "Аурис" се предлага с три нива на оборудване. Още в базовото Terra (стартова цена от 23 500 лв. с ДДС) е налице всичко необходимо за едно комфортно и сигурно пътуване - електронни помощници на спирачките, четири въздушни възглавници, климатик, аудиосистема, регулиращ се във височина и дълбочина волан, бордови компютър, предни ел. стъкла и др.