Кутийката за бижута на "Ситроен"
Почитателите на бутикови автомобили със свой уникален стил и възможности за персонализация в България отскоро имат още едно изкушение - "Ситроен" DS3. Компактната кола е първата, която бележи възраждането на линията DS (виж карето) на френската марка. Амбицията на "Ситроен" е всички автомобили от нея да са посвоему уникални, чаровни и високотехнологични.
Визията
Макар и създаден на базата на масовия модел, С3 DS3 изглежда доста по-различно благодарение на сякаш висящия във въздуха покрив, В колоната с форма на перка на акула, разположените в краищата на бронята LED светлини и интересните комбинации от цветове.
Възможностите за персонализация са много, като покривът например може да е черен, бял, светлосин или червен. В контрастен на купето цвят могат да са и капачките на страничните огледала.
В купето естествено също има много варианти за индивидуално оформление. Тук може да се играе с цвета и вида на тапицериите, окраската на приборното табло, отворите на вентилацията, топката на скоростния лост, стелките, дори формата на предните седалки (комфортни или спортни).
Първите впечатления
Това, което първо ми направи впечатление в купето на "Ситроен" DS3, беше просторът. Въпреки скромните размери на колата (дължина 2.95 м, ширина 1.71 м и височина 1.46 м) в нея спокойно могат да пътуват четирима възрастни. В "Ситроен" DS3 изненадва и обемът на багажника (минимум 285 литра), като естествено чрез сгъване на гърбовете на задните седалки той може да бъде утроен.

Зад волана
Веднъж седнал зад волана, се учудвам пък на това, че е едно красиво и донякъде леко натруфено приборно табло, може да е и функционално. Същото важи и за контролерите на вентилацията и аудиосистемата. Първата ми среща е със "Ситроен" DS3 с дизелов мотор с мощност 110 к.с. (за подробности за двигателите виж таблицата).
Той предлага отличен баланс между динамика и разход на гориво, спокойна работа и минимум превключвания на предавките на шестстепенната механична скоростна кутия. Интересното е, че в зависимост от мотора мъникът на "Ситроен" има и различни настройки на окачването, като с дизела и малките бензини те целят по-висок комфорт. В резултат автомобилът вози с приятно полюшване, нетипично за модел с такива размери.
Далеч по-спортно и твърдо вози версията с най-мощния бензинов мотор (1.6, 150 к.с.), разработен съвместно с БМВ. Тук акцентът е върху стабилността на пътя и по-доброто усещане на колата. Иначе двигателят предлага завидна динамика дори при напълно натоварен автомобил.

И в двете тествани модификации на "Ситроен" DS3 воланът е приятно директен при висока скорост и лек при маневриране.
Цени и оборудване
Както се полага на един нишов автомобил, цените на "Ситроен" DS3 тръгват от сравнително високи за сегмента нива - 29 500 лв. Те все пак са чувствително по-ниски от основния конкурент "Мини".
Освен това базовото оборудване е щедро - всички системи за сигурност, включително и стабилизираща програма, ел. пакет, аудиосистема, борд компютър, круиз контрол, фарове за мъгла, облечен в кожа волан и т.н. Най-скъпата модификация е с цена 40 000 лв.
Легендата "Ситроен" DS се появява на бял свят през 1955 г. и се счита за най-важния модел в историята на марката. DS остава в сърцата на феновете на автомобилите с футуристичния си дизайн, дело на Фламинио Бертони, и иновационните технологии, сред които е и емблематичното за "Ситроен" хидро-пневматичното саморегулиращо се окачване. |
Това е Ситроен DS3 | |||
дължина | височина | ширина | междуосие |
3948 мм. | 1458 мм. | 1715 мм. | 2452 мм. |
двигатели | ускорение 0-100 км/ч | максимална скорост | комбиниран разход |
1.4i 16V(95 к.с.) | 10.6 сек. | 184 км/ч. | 5.8 л/100 км. |
1.6iVTi(120 к.с.) | 8.9 сек. | 190 км/ч. | 5.9, 6.9* л/100 км. |
1.6THP(150 к.с.) | 7.3 сек. | 214 км/ч. | 6.7 л/100 км. |
1.6HDi(90 к.с.) | 11.5 сек. | 182 км/ч | 3.8 л/100 км. |
1.6HDi(110 к.с.) | 9.8 сек. | 190 км/ч | 4.5 л/100 км. |
* - авт. трансмисия |