Новият строителен работник
Популярният камион "Волво" FM от години се експлоатира с успех и в строителството, но след допитване до клиентите от компанията отчетоха, че за работа в тези специфични условия той трябва има някои различия спрямо "шосейната версия". Така се появи "Волво" FMX.
Отвън той се отличава по по-високия пътен просвет, стоманените листове, защитаващи мотора и картера, бронята от три части със стоманени ъгли, изнесените по-високо резервоари, защитния буфер в задната част, фарове с отделни секции и по-компактните и устойчиви на удари и надраскване външни огледала. Работещите с камиона вероятно ще оценят и добавената теглителна кука отпред, новите стъпала, осигурени срещу подхлъзване, и възможността да се надникне в каросерията директно от отвора на шофьорската врата.
Двигателите са 11 и 13-литрови дизелови с мощности от 330 до 500 конски сили. Автоматизираната скоростна кутия I-Shift, с която се оборудват половината от камионите "Волво" за строителството, има няколко нови режима, насочени специално към експлоатацията при тежки условия. Така например електрониката вече избира най-подходящата предавката за потегляне на базата на данните от сензора за товар.

Предвидена е също възможността водача "да забрани" преминаването на по-висока скорост. Автоматизираната трансмисия има също режими за излизане при засядане, мощен старт и асистент за потегляне по наклон. Преработена е и моторната спирачка.
Серийно или като опция кабината на "Волво" FMX може да се обзаведе с екстри, познати от леките автомобили, като климатик, аудиосистема с управление от волана и възможност за свързване на телефон, подгряващи и охлаждащи седалки, не липсва и камера, улесняваща движението на заден ход.
Разработени са и три нови аксесоара, които да улеснят живота на водача - маса със специално място за чаши и химикалки, практична кутия за съхранение на вещи и държач за хартия от водоустойчив материал.
Това, което ме учуди най-много, е колко лесно се кара тази огромна машина, дори от човек като мен, без нито километър зад волана на камион. На практика единствената грижа на водача е да работи с волана, педала на газта и спирачката, като електрониката се грижи за всичко, свързано със смяната на предавки.