Разработка на "Фиат" стана най-добър нов двигател на годината

"Фиат" и "Тойота" нарушиха донякъде хегемонията на германските марки в тазгодишното издание на традиционния конкурс "Международен двигател на годината". От общо 12 отличия 9 отидоха при немски конструктори, японците взеха две, а италианците една награда. Интересното е, че седем от наградите са същите като през миналата година.
За втори път в историята на конкурса "Фолксваген" грабна голямата награда "Международен двигател на годината". Техният 1.4-литров агрегат с двойно турбо е на върха, така както версията на мотора без турбокомпресора спечели през 2009 г.. Той заслужи и приза в категорията "Най-добър двигател с работен обем между 1 и 1.4 литра".
Новата "Мултиеър" технология, която увеличава мощността с 10%, въртящият момент с 15 на сто, като в същото време намалява разхода на гориво с 10%, донесе на "Фиат груп" приза "Най-добър нов двигател на 2010 г." , като събра 228 точки, с 28 повече от втория – "Ферари" 4.5-литра V8.
Инженерите на БМВ, който имат общо над 50 награди в различни категории от основаването на конкурса през 1999 г. до сега, взеха четири приза. Вероятно най-доволни са от наградата в категорията от 1.8 до 2 литра, където техния нов дизел измести бензиновия агрегат на "Ауди" 2.0TFSI.
Производителят от Инголщад пък детронира мотор на "Мерцедес" в класа от 2 до 2.5 литра. Както и през миналата година обаче за "Ауди" остана един приз.
Колегите им от "Мерцедес" спечелиха две награди(срещу три през м.г.) с един и същ мотор ("Mерцедес" AMG 6.2 литра).
"Тойота" за втора поредна година получи отличие при най-малките мотори за своя трицилиндров мотор с работен обем 998 кубика, ползван от "Айго", "Ярис", "Пежо" 107, "Ситроен" C1 и "Субару Джъсти". Японската компания взе наградата и за екологичен двигател на годината със своя 1.8 литров бензинов агрегат, използван от "Тойота Приус" и "Тойота Аурис хибрид".
Ежегодните награди "Международен двигател на годината" се дават от десет години от жури от 65 автомобилни журналисти от 32 държави от 4 континента. Победителите от други години можете да видите тук.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ
Международен двигател на годината*
"Фолксваген" 1.4 литра TSI Twincharger ("Фолксваген Голф", "Еос", "Сироко", "Tуран", "Tигуан, "Джета", "Сеат Ибиза Купра")
Най-добър нов двигател на годината
"Фиат" 1.4литра MultiAir Turbo ("Алфа МиТо", "Джулиета"
Спортен двигател на годината:
"Mерцедес" AMG 6.2 литра ("Мерцедес" CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
Еко двигател на годината:
"Тойота" хибрид 1.8 л ("Приус", "Аурис")
Под 1 литър:
"Тойота" 998 кубика, три цилиндъра("Айго", iQ, "Ярис", "Ситроен С1", "Пежо" 107, "Субару Джъсти")
От 1 до 1.4 литра:
"Фолксваген" 1.4 литра TSI Twincharger ("Фолксваген Голф", "Еос", "Сироко", "Tуран", "Tигуан, "Джета", "Сеат Ибиза Купра")
От 1.4 до 1.8 литра:
БМВ-PSA 1.6 литра турбо ("Мини Купър" S, "Мини Клъбмен", "Пежо" 207, 308)
От 1.8 до 2 литра:
БМВ 2-литра туин турбодизел (123d, X1)
От 2 до 2.5 литра:
"Ауди" 2.5 петцилиндров ("Ауди ТТ RS)
От 2.5 до 3 литра:
БМВ 3 литра DI Twin-Turbo (БМВ 135, 335, X6, Z4)
От 3 до 4 литра:
БМВ 4 литра V8 (БМВ M3)
Над 4 литра:
"Mерцедес"-AMG 6.2 литра ("Мерцедес" CLK, S, SL, CL, CLS, ML)
* - с курсив са моторите, които спечелиха в същите категории и през миналата година