"Нисан" обяви война на германските спортни автомобили

"Нисан" обяви война на германските спортни автомобили

"Нисан" започна провокативна и нетипично груба рекламна кампания, която цели да убеди купувачите, че спортните модели на японската компания(370Z и GT-R) превъзхождат германските си конкуренти по редица показатели. Началото беше поставено във Великобритания с билбордове и постери във вестници и списания.
На тях могат да се видят изображение на конкурентни модели с подигравателни надписи на вратите от рода на "The Winner Hans Down"("Победителят Ханс е свален") "The Germans Came Off Wurst"("Германците донесоха вурстчетата"), "Deutschland Deutschland Über-Rated".("Надценената Германия") и т.н. 
 
От "Нисан са взели и няколко модела на конкурентите, които са украсили с не особено ласкави надписи. На вратите на "Ауди" ТТ например е написано "По-скъп, по-бавен и по-маломощен от "Нисан" 370Z". Бяло "Порше Кайман" пък" кръстосва улиците с надписа "Мечтая си да бъда толкова бърз, колкото Нисан 370Z".
"Целта на предизвикателната кампания е да постави под съмнение разпространеното мнение, че единствено германците правят качествени и вълнуващи спортни автомобили", коментира кампанията маркетинг директорът на "Нисан" Стив Макленън. Той добавя, че компанията е уверена, че нейните спортни коли превъзхождат германските и е време това да бъде съобщено на висок глас.
 
Всъщност кампанията на "Нисан" започна още в началото на месеца, когато на Фестивала на скоростта в Гудууд, Англия се появиха японски спортни автомобили с нарисувани на тях чертички срещу емблемите на основните конкуренти "Порше", БМВ и "Ауди". Използвайки този популярен сред пилотите на бойни изтребители подход, за отбелязване на броя на победените противници, японците посочваха колко пъти техни модели са спечелил надпревара срещу някой от германските си конкуренти на пистата "Нюрбургринг".
 
Естествено, това не се хареса на засегнатите компании и от "Порше" дори обявиха, че ще търсят правата си в съда.