Софиянци видяха на живо електромобила "Тесла Роудстър"
Впечатляващият електромобил "Тесла Роудстър" можеше да се види днес привечер в центъра на София. Две коли от модела, струващ около 135 000 евро, минаха през българската столица в рамките на организиран от германския енергиен гигант RWE тур из Европа.
Пътешествието на двамата германски студенти, които карат на смени една от колите, започна на 16 септември от Есен, за да приключи на 28 септември в Истанбул. Разстоянието е около 4000 километра, като целта на пътуването е да покаже, че електрическата мобилност вече е възможна.
Българският министър на транспорта Александър Цветков беше сред малкото щастливци, които имаха възможността да се повозят на електромобила. "Впечатляващо, невероятно ускорение, момчето, което го кара, каза, че се ускорява по-бързо от порше", каза след слизането от "Тесла Роудстър" министърът.
Готовият за серийно производство електрически роудстър на малката калифорнийска компания "Тесла мотърс" беше представен през лятото на 2008 година на автомобилното изложение в Лондон. Автомобилът е създаден на базата на роудстъра "Лотус Елис", като зад седалките вместо традиционния двигател са разположени масивен акумулатор, електромотор и двустепенна скоростна кутия.
Изключително компактният електрически агрегат е дълъг 25 см, има диаметър от 35 см, тежи едва 30 кг и се прави в собствен завод на "Тесла мотърс" в Тайван. Въпреки скромните си размери електродвигателят генерира впечатляващата мощност от 292 к.с. и максимален въртящ момент от 380 Нм.
Заради батериите "Тесла Роудстър" е с над 300 кг по тежък от бензиновия си аналог "Лотус Елис" (1130 срещу 800 кг), но въпреки това четири секунди са достатъчни на автомобила да се ускори от 0 до 100 км/ч.
Максималната скорост пък е 208 км/ч. Голямото предимство на електрическия спортен автомобил на "Тесла" е, че акумулаторът се зарежда напълно за три часа и половина като след това гарантира изминаването на 340 километра.