"Ауди" показа най-мощната и бърза версия на R8

"Ауди" показа най-мощната и бърза версия на R8

Най-мощната, най-леката и най-бързата версия на "Ауди" R8 може да се види на изложението в Париж, което от днес до 17 октомври отваря врати за широката публика. Автомобилът разчита на 5.2-литров, V-образен, 10-цилиндров бензинов двигател, който разполага с 560 конски сили, или с 35 повече от стандартния модел с този мотор.
 
Теглото пък е намалено със 100 килограма до 1525 кг., благодарение на използването на въглеродни влакна и композитни материали. В резултат "Ауди" R8 GT, както е пълното име на колата, стига 100 км/ч. 3.6 секунди след старта(-0.3 сек.). Ускорението до 200 км/ч става за 10.8 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
 
Разходът на гориво в смесен цикъл е приличните 13.9 л/100 км. "Ауди" R8 GT се оборудва серийно с автоматизирана механична трансмисия, която има два ръчни режима на работа(смяната на скоростите става с планки на волана) и два автоматични.
 
Бързината на смяната на предавките зависи от оборотите на мотора, като когато те са високи, преминаването от една на друга скорост става за около една десета от секундата. В случая традиционното натискане на педала на съединителя и преместването на скоростния лост се извършва от две електро-хидравлични помпи.
 
Трансмисията на "Ауди" R8 GT е снабдена и с Launch control, който се грижи стартирането от място да става максимално бързо, без превъртане на колелата. Задвижването, естествено, е куатро.
 
Джантите са 19 цолови със специален дизайн, дисковете на спирачките са изработени от въглеродни влакна и керамика, като предните са с размер 380 милиметра, а задните – 356 мм.
 
В сравнение със серийното "Ауди" R8, версията GT се отличава по дизайна на радиаторната решетка, формата на въздухозаборниците, сплитера и престилката отпред, различния дифузьор отзад и фаровете, използващи изцяло светодиоди вместо крушки.
 
В купето също са направени серия от промени, за да се намали теглото и да се предаде ексклузивно излъчване на колата. Сменени са стелките, бордовете на седалките са от въглеродни влакна, същият материал, съчетан с алуминий, е използван и за изработването на скоростния лост. Воланът е спортен, а част от елементите в купето са облечени в алкантара.
 
Базовото оборудване на "Ауди" R8 GT е изключително богато, но се предлагат и доста допълнителни глезотийки срещу доплащане. Така например, може да се поръча музикална система Bose с 12 колони и възможност за свързване на мобилния телефон чрез Bluetooth.
 
Интересното в случая е, че системата свободни ръце работи с четири микрофона, като три от тях са в предпазния колан на водача, а четвъртият е монтиран на рамката на предния прозорец. Предлагат се седалка изцяло от карбон, изцяло кожен салон и дори резервоар с по-голям капацитет от стандартния с обем 90 литра.
 
Почитателите на рали спорта могат да поръчат частичен или цялостен ролбар, четириточкови предпазни колани и автоматична система за гасене на пожар.
От "Ауди" R8 GT ще бъдат произведени само 333 бройки, като цените в Германия започват от  193 000 евро при 162 000 за базовия модел с този мотор и трансмисия.