Тенденциите в автомобилната конфекция
Новите модели на масовите марки стават все по-атрактивни като визия, все по-екологични, а като опция вече могат да се поръчат почти всички системи, присъщи доскоро на премиум сегмента. Този извод може да се направи от продължаващото до 17 октомври в Париж автомобилно изложение.
Сблъсъкът на флагманите
На салона няколко марки представят новите свои флагмани, или колите, които в най-пълна степен демонстрират техните възможности. На родна земя "Рено" показа за първи път пред европейската публика "Латитюд". Дългият 4.89 м автомобил има нетипичен за компанията дизайн, като загатва как ще изглеждат моделите на "Рено" в бъдеще – повече хром, трапецовидна радиаторна решетка, големи фарове с издължени контури, огромни стопове. "Латитюд" се предлага с три дизелови двигателя с мощности 240, 175 и 150 к.с. Това ще е реното, предлагащо най-много екстри, като сред тях е дори масажираща седалка за шофьора.
На домашния автосалон и от "Пежо" разкриха един автомобил, на който залагат много. 508 има нелеката задача да замени два от сегашните модели на компания - 407 и 607. Неговата визия пък говори, че от "Пежо" ще се откажат от огромната радиаторна решетка, а фаровете ще бъдат с коренно различна форма.
508 ще се предлага като седан, с дължина 4.7 метра и комби - 4.81 м. При моторите изборът е между 1.6-литрови бензинови с мощности 120 и 156 конски сили и дизелови (112, 140, 163, 204 к.с.). Предвижда се и хибридната версия HYbrid4 с потенциал от 200 к.с. и задвижване 4х4 при едва 99 г/км CO2.
От "Ситроен" към момента отговарят на предизвикателството на "Рено" и "Пежо" единствено с фейслифт на модела си С5. Той получава дневни светлини от диоди, старт/стоп система, преработен 2.2-литров дизел с мощност 200 к.с и нов бензинов мотор, роден от партньорството с БМВ.
Германската компания "Фолксваген" обаче реши да притисне французите у дома, като разкри точно в Париж новата генерация на популярния си модел "Пасат". Автомобилът ще се предлага като седан и комби, като и в двете версии има дължина от 4.77 м. Изборът от двигатели е огромен – общо десет, дизелови и бензинови, с мощности между 105 и 300 конски сили.
Новости на семейния фронт
При семейните ванове също предстои люта битка, показа парижкото изложение. "Мазда" показва на него новата генерация на петицата. Автомобилът е прибавил седем сантиметра към дължината си (вече 4.58 м), но е с 4 см по-нисък (1.62 м).
Ванът ще се предлага с два бензинови двигателя – познатият 1.8-литров с мощност 115 к.с., новият 2.0 (151 к.с.) и също нов дизелов 1.6-литров мотор с мощност 115 к.с.
"Форд" разчита да спечели семейната аудитория с новата генерация на С-Мах. Оформен по каноните на кинетичния дизайн на марката, той изглежда далеч по-спортно. Автомобилът е запазил досегашната си дължина, но вече ще има и версия "Гранд", която е с 14 см по-дълга (до 4.52 м), има седем места и плъзгащи се задни врати. И в двете си версии С-Мах може да се поръча с новия бензинов екобуст бензинов двигател, който комбинира висока мощност (150 или 180 к.с.) и въртящ момент с нисък разход на гориво. На разположение са и два познати, но преработени дизела (95, 115, 140 и 163 к.с.), както и доказалите качествата си 1600-кубикови бензинови агрегати (105 и 125 к.с.). Сред екстрите пък се появяват система за автоматично паркиране, предупреждение за наличието на автомобил в мъртвата зона на огледалата и т.н.
В битката за семейното внимание се включва и един напълно нов играч – "Шевролет Орландо". Моделът е седемместен, като седалките от трите реда са разположени амфитеатрално.
Освен с функционалност "Орландо" ще привлича клиентите и с мускулесто излъчване. Автомобилът използва платформата на "Шевролет Круз" и ще се предлага с три двигателя. Базовият е 1.8-литров бензин (141 к.с.), а двулитровите трубодизели са с мощности 131 и 163 к.с.
"Пежо" атакува екологичното съзнание на семействата с хибридна версия на популярния си модел 3008. Използвайки дизелов двигател с мощност 163 к.с. и електромотор (37 к.с.), колата ще има разход на гориво в смесен цикъл от 3.2 л/100 км.
Общата мощност на хибридното задвижване ще е 200 конски сили, а максималният въртящ момент - 500 Нм. "Пежо 3008 хибрид" ще може да се движи в четири различни режима – изцяло електрически, автоматичен, 4Х4 и спорт.
Амбициозните мъници
Три нови компактни автомобила дебютираха на изложението в Париж, като разчитат на намерят купувачи в един от най-динамично развиващи се сегменти в Европа.
Американец от Корея

Новият "Шевролет Авео" има коренно различен дизайн от своя предшественик – агресивен, динамичен, хващащ окото. Автомобилът е по-дълъг и по-широк от актуалния модел, като точните данни обаче още не са обявени. "Шевролет Авео" ще се предлага с четири бензинови двигателя (70 – 115 к.с.), като в модела дебютират и три дизела (75 к.с. и 95 к.с.), оборудвани със старт/стоп система. Първата шестстепенна автоматична трансмисия на "Шевролет" за малък автомобил ще се предлага като опция.
Обновената японка

"Мазда" 2 не е изцяло нов модел, а просто е подложена на фейслифт. Той обаче е доста сериозен – външни промени, нови настройки на окачването с цел подобряване на комфорта, преработени мотори, които са станали по-икономични, обогатена палитра от външни цветове и т.н.
iх20 се цели в Европа

"Хюндай ix20" е миниван с пет врати и дължина 4.1 м. Ще се предлага с два бензинови и два дизелови двигателя с мощности между 77 и 125 к.с. Автомобилът ще има и Blue Drive версия с разход на гориво от под 4 л/100 км в смесен цикъл.