"Алфа Ромео Джулиета" е вече в България

"Алфа Ромео Джулиета" е вече в България

Гамата на италианската марка "Алфа Ромео" в България от вчера е обогатена с новия модел "Джулиета". Представен за първи път на автосалона в Женева през март 2010, автомобилът с пет врати е дълъг 4.35 м, висок 1.46 м., широк 1.80 м, като разполага с междуосие от 2.63 м. В купето има място за петима пасажери, а обемът на багажника е 350 литра.
 
"Алфа Ромео Джулиета" е изградена на новата "компактна" платформа на марката, която е усилена, без това да се отрази на теглото. Тя е изработена от горещо пресована закалена стомана, като алуминий е използван за няколко структурни елементи, свързани към шасито.
 
Броните на автомобила са направени от пластмаса енергопоглъщащи функции, която много добре абсорбира енергията при удари с ниска скорост и спомага за намаляване на нараняванията при сблъсък с пешеходци.
 
Във външния вид на колата правят впечатление дизайнерските решения навлезли с МиТо -  нова интерпретация на класическата решетка, фарове с неправилна овална форма и дневни LED светлини. В профил хечбекът изглежда като купе заради формата на стъклата и скритите дръжки на задните врати. Особено красиви са стоповете с LED светлини.        
 
 
Серийно "Алфа Ромео Джулиета" разполага с позната от МиТо система Alfa DNA, която регулира поведението на автомобила, като го адаптира към различни пътни условия и стилове на шофиране. Системата има три режима на работа (Dynamic, Normal и All Weather) и променя текущите параметри на двигателя, скоростната кутия, кормилната система, електронния диференциал Q2 и системата за динамичен контрол на автомобила.
Моторите
"Алфа Ромео Джулиета" се предлага с пет турбодвигателя, всички отговарящи на еконормите Евро 5 и със стандартна система Start&Stop. Всички мотори са комбинирани с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-късно се предвижда двигателите Multiair и 2.0 JTDM 170 к.с. да могат да се поръчат с автоматична скоростна кутия с два съединителя и шест предавки
 
Базовият мотор е бензинов, 1.4 литра с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 206 Нм при 1750 об./мин. С него "Джулиета" достига максималната скорост от 195 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9.4 секунди. Разходът на гориво е 6.4 л/100 км в комбиниран цикъл.
 
Вторият бензинов мотор вече спечели титлата най-добър нов двигател на 2010 година в своята категория. Той е 1.4-литров по технологията Multiair и разполага с мощност 170 к.с. Двигателят комбинира нисък разход на гориво (4.6 л/100 км при извънградски цикъл) с добри динамични характеристики - максимална скорост 218 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.
 
Най-мощният бензинов мотор се предлага само с версията Quadrifoglio Verde(четирилистна детелина - легендарният символ на "Алфа Ромео", който е участвал в състезания по цял свят) и от своите 1750 кубика изцежда цели 235 конски сили. Максималният въртящ момент е 300 НМ в нормални условия и 340 Нм. при режим Dynamic на системата Алфа DNA.
 
 
 
Специфичната мощност на мотора от 134 к.с./л е най-високата за 4-цилиндров двигател в тази категория автомобили, както и най-високата, достигана някога от "Алфа Ромео. Въртящият момент, равняващ се на 194 Нм/л, също е най-висок за всички бензинови двигатели в тази категория.
 
Най-мощният мотор в гамата на "Джулиета" дава ускорение до 100 км/ч за 6.8 секунди, осигурява максимална скорост от 242 км/ч при разход на гориво от 7.6л/100 км в комбиниран цикъл.
 
Най-скромният дизелов двигател при новата "Алфа" е 1.6 JTDM, който разполага със 105 к.с. и 280 Нм въртящ момент, на разположение при 1500 об./мин. в режим Normal и All weather на системата DNА. Въртящият момент е 320 Нм при само 1750 об./мин при избор на режим Dynamic. Дизелът се задоволява с 4.4 л./100 км, осигурява максимална скорост от 185 км/ч, а ускорението до 100 км/ч става за 11.3 секунди.
 
Вторият дизел - 2.0 JTDM, генерира 170 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм при 1500 оборота в минута. С него "Джулиета" има максимална скорост от 218 км/ч , ускорение до 100 км/ч за 7.9 секунди и разход на гориво от 4.1 л/100км.
 
Цени и оборудване
В България "Алфа Ромео Джулиета" се предлага в две нива на оборудване (Progression и Distinctive), като всички устройства, свързани с активната и пасивна безопасност, са стандарт за цялата гама.
 
 
 
Версията Progression се предлага с Alfa DNA система, електронен диференциал Q2, стабилизираща програма, включваща контрол на сцеплението (ASR) и асистент за потегляне по наклон. Въздушните възглавници са шест, като налице са също климатична инсталация, 16-цолови джанти, трип компютър и аудиосистема с 6 тонколони. Цените за България на най-евтината модификация Progression започват от 36 490 лв с ДДС.
 
Следващата версия (Distinctive) предлага в допълнение към стандартното оборудване двузонов автоматичен климатик, кожен волан, управление на функциите на аудиосистемата от волана, преден подлакътник с отделение за вещи, фарове за мъгла, тапицерия Competizione и стилни елементи от хром. Таблото при версия Distinctive се отличава със стилни елементи в сиво, бяло или червено, а цените у нас тръгват от 38 990 лева. Топ изпълнението на "Алфа Ромео Джулиета" - 1750 TBi 235 к.с. Quadrifoglio Verde е с цена 52 990 лв.
 
Към автомобила се предлагат двата пакета опции - Sport 1 и Sport 2, които подчертават спортния характер на колата и включват 17 или 18-цолови лети джанти, спортен кожен волан с червен шев, спортно окачване, спортни педали, потъмнен таван, потъмнени фарове, елементи по таблото и странични огледала в потъмнен хром.
На разположение са и пакетите Premium 1 и Premium 2, включващи биксенонови фарове с функция AFS, система Blue&Me с Bluetooth функция, USB вход и MP3 плейър, задни сензори за паркиране, електрически сгъваеми огледала.
"Джулиета" се предлага с осем вида лети джанти (от 16 до 18 цола) и 9 цвята на купето - четири металик (Alfa Silver, Magnesiо Grey, Anthracite Grey и Profondo Blue), три пастелни (Alfa Red, Ghiaccio White и Black), специален Etna Black цвят, както и трислоен червен цвят Competizione Red. 
С представянето на новия модел в България марката Alfa Romeo представя и нова гаранционна политика: 3 години (150 000 км) пълна гаранция.