За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
nuts
Рейтинг: 213 НеутралноЩом компартията е казала...
Недев
Рейтинг: 213 НеутралноКакто съм спомонавал и преди - похвална инициатива, особено ако не захранват автомобилите с ток, произведен във въглищни централи. Иначе не'а сми, при сегашното състояние на китайските централи.
Irina
Рейтинг: 1291 ЛюбопитноА защо не се споменава цената ?
nuts
Рейтинг: 213 НеутралноОчаквам всеки момент премиерът Борисов да обяви, че електромобилите ще се сглобяват в Ловеч...
****
Този коментар беше изтрит в 18:27 на 08/11/2010 от неговия автор.
ICO 77
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#3] от "Irina":
Момчета, казва се стиропор, стерео-пор е животно пеещо на два гласa...Съдейки по цената на литиевите батерий, за автомобил който изминава 120 километра и е малък отиват накъде около 12 000 лева САМО ЗА БАТЕРИИ /отделно автомобила/. За 400 км отиват вече 45-50 000 лева, а при по-масивно купе с 4 врати батерийте стават вече към 70 -80 хил. И като се вземе предвид, че се скапват на 3-4 година, ефекта от евтиния ток направо се изпарява.
Тъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноВ Б2Б сайтовете е пълно с оферти за китайски електрмобили. От копия на Смарт до копия на всякави малки Тойотки. Цените са между 5000 и 8000 долара като минималното количество за поръчка е 1 бройка. Автономността на батериите варира между 50 и 200 километра за едно зареждане.
Това мнение е дело на една тъпа майнаДо коментар [#6] от "ICO 77":
Това са поредните български глупости. Как не ви омръзнаха свободните съчинения... Автомобилните производители да не са мисловни тартори като вас и да слагат в автомобили уголемени версии на ГСМ батерии? Все си мисля, че една многомилиардна като капитал автомобилна индустрия и трилионна ел. индустрия може да преценява нещата малко по-добре от семкаджиите във форума на Дневник...
nikolaydkolev
Рейтинг: 668 НеутралноПловдивски (но 7),
1. Слагат точно "уголемени версии на ГСМ батерии", всъщност.
2. Не надценявай тази "многомилиардна" и "трилионна". Виждали сме всякакви дивотии оттам. Големи скокове напред, например, през 58-ма.
3. И не подценявай семкаджиите във форума; сметката е семкаджийска, ама вярна.
Тъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноДо коментар [#8] от "nikolaydkolev":
Това мнение е дело на една тъпа майнаНе съм съгласен с нито една от точките ти. Който има време и интерес - да се поинтересува от електромобилите, които се разработват в момента, или дори от тези, които вече могат да се купят (или поне поръчат). Дори и от хибридите. Вече имаме хибридни автомобили на по над 10 години (първите приуси бяха доставени на първите им клиенти 1997-ма година) и знаем какви са резултатите за издържливост от автомобилните батерии и то по технологии отпреди 15 години. Преди месец Тойота наляха поредните 50 милиона долара в Тесла за развитието на батериите им. Автомобилните производители може и да правят гафове, но никога не хвърлят пари на вятъра.
Предраг Джукич
Рейтинг: 770 Неутралнооще един удар за пиндустан последно време само удари понасят и да свикват че започна началото на края за американската икономика
тенкю пийпъл! Да живей масонската ложаТъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноСамо така между другото - някъде около 30-те години на миналия век разни хора са говорели по "форумите" на селата вечерно време за идиотщините на онзи Хенри Форд и тъпоумните му ненадеждни идеи, казвайки, че по-велико и надеждно от магарето няма.
Това мнение е дело на една тъпа майнаП.П. Хонда доставиха първия си автомобил на водород преди около година на първия си клиент. Живеем в много динамични времена и следващото десетилетие ще промени много вижданията ни за автомобилите и начините на придвижване с тях. И на този процес хич не му пука за семкаджиите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
wds23355772
Рейтинг: 778 ВеселоБъдещето е в електромобилите! Китайците го осъзнават и работят по въпроса. На мен ми допада че вече преминават от екстензивно към интензивно развитите - т.е. това което отделя развиващата се от развитата държава!
DareDebil
Рейтинг: 418 НеутралноДа да, точно уголемени батерии слагат. Всъщност тесла ползват същия формат батерии, но за времето откакто колата е в производство, панасоник доста са усъвършенствали технологията и в същия обем се побира доста повече енергия, и живота е удължен. В лаптопите батериите стареят най-вече защото се разреждат напълно и се зареждат после догоре. И батериите с кобалт, каквито са в гсм-ите почват да стареят в момента в който напуснат фабриката. Въпреки че има и кобалтови батерии като тези на SAFT които нямат нищо общо с калпавите батерии в лаптопите. Въобще в последните 10 години енергийната плътност се е подобрила поне два пъти, а цените са паднали вероятно повече, такива темпове на развитие при ДВГ не може да има, там вече подобренията са по няколко к.с повече на всяко поколение двигатели, и няколко грама СО2 по-малко. Има батерии в момента на базата на железен фосфат които не се ползват в нито един лаптоп, и които имат живот над 2000 цикъла на пълно разреждане, а това не значи че след 2000 батерията ще умре, ами че капацитета и пада до 80% от първоначалния. И като не се разрежда напълно, ами до около 70-80%, живота им скача на около 3000 цикъла. Всеки ден да презареждаш, това са 8 години, а реално с пробег от над 150 км едва ли ще се налага всеки ден пълно зареждане, а само допълване на заряда. И когато компания като нисан или ГМ казва че гарантира 8 години живот на батерията, може и да знаят за какво става въпрос малко повече от семкажиите.
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноJetta. Това е от което се интересува народа.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.И то не версията - голф с багажник в ЕС за 23,000 евро, а версията от САЩ за 18,000 долара.
ЕУ - http://www.volkswagen.co.uk/#/new/jetta/
САЩ - http://bit.ly/cKjRNy
熊
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#11] от "Пловдивски":
Baka wa shinanakya naoranaiИстината е, че магарето си е по-надеждно от автомобила, който е предлагал Хенри Форд и това се доказва именно с паническото търсене на алтернативата му.
Така че, ако на селските вечеринки са били достигнали до този извод, то определено са били прави.
renegat
Рейтинг: 1086 НеутралноТАЗИ КОЛА ОСВЕН че е китайска е много малка, много опасна, много бързо разваляема и много бързо амортизируема...върши работа само на жените да ходят на пазар за козметика и чорапи от близкият МОЛ...за абсолютно нищо друго не става, аз с моят ръст никога не бих се побрал в нея а ако специално се сгъна после никога не мога да излезна без чужда помощ...само за ограничен брой потребителски кръг...и никаква перспектива...
Тъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноДо коментар [#17] от "renegat":
Това мнение е дело на една тъпа майна"ТАЗИ КОЛА ОСВЕН че е китайска е много малка, много опасна, много бързо разваляема и много бързо амортизируема"
Каза човекът, който я е виждал само на снимка, и то току-що
DareDebil
Рейтинг: 418 Неутралноосвен това горе, мноо народ реве "ама какво ще правт с баериите, много е мръсно, не могат да се рециклират, ако могат е скъпо"... без да могат да кажат колко всъщност е скъпо и колко е мръсно. Но за това са помислили хората, даже и при капацитет под 80% от първоначалния, което се счита за нормалния живот на батерията, тя пак може да се ползва. Най-вече за съхраняване на енергията от вятърни паркове и соларни централи, където производството на енегия може да не отговаря на пиковото търсене. Така ако ветрогенераторите произвеждат ток през нощта и го съхраняват в такива батерии, а там няма значение теглото и обема толкова (поне не колко то в една кола, затова може и да са употребявани), могат да го продават в пиковите часове на тройно по-висока цена, и да с изплатят доста бързо. А вече като и там си съкратят живота, еми те батериите са основно медни и алуминиеви листи, колко ли ще е трудно да се рециклират?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Тъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноАз мога да говоря само за Тойота, защото само за тяхната политика по отношение на батериите знам. Батериите на Приуса са с гаранция от 100,000 километра. Когато станат на 80% Тойота ги изкупува обратно. Оттам нататък какво прави с тях си е тяхна работа - или ги рециклират, или им намират някакво приложение. Това, което каза деърдебила е напълно вярно - автомобилните батерии се смятат за негодни ако достигнат 80% от капацитета си. Когато това стане, те могат да се ползват за изключително много неща, като например за захранване на медицинско оборудване. Интересно как така изведнъж батериите станаха много голям замърсител, след като цял живот хвърляме батерии от волт и половина в боклука...
Това мнение е дело на една тъпа майнаDareDebil
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#20] от "Пловдивски":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.ние да, но в германия всеки магазин който продава батерии е ДЛЪЖЕН да ги приема за рециклиране. Във почти всеки по-голям магазин има кутия за батерии (и за опаковки примерно), често сложена до автомата за бутилки... Да, хората рециклират, не си играят, пластмасовите бутилки са по 25 цента, които си получаваш, като ги върнеш обратно.
Тъпата майна
Рейтинг: 1284 НеутралноДо коментар [#21] от "DareDebil":
Това мнение е дело на една тъпа майнаИмах предвид, че за всякакви малоумщини ползваме батерии вече толкова много време - портативни радия, вибратори, масажни пръстени, часовници с фенерче, но когато батериите започнаха да се използват за направата на автомобили изведнъж батериите станаха най-голямото зло на земята. Нищо, че вече само сърцето ни не кара на батерия.