Изборът на сърцето

Изборът на сърцето

Ако някога сте карали "Мини", сигурно имате доста забележки към този малък, симпатичен и култов автомобил. Убеден съм обаче, че си спомняте с усмивка за емоциите, които ви е доставила колата. В първите минути в компанията на "Кънтримен" - най-новия член на фамилията на "Мини", и аз първо забелязах недостатъците.
Страничните огледала ми се сториха малки, а бутоните за управление на вентилацията ми бяха твърде дребни. Позицията на копчетата за ел. стъклата също е странна. Купувайки си този автомобил обаче, ще притежавате част от историята на "Мини", тъй като това е първият модел на марката (от 2000 г. част от "БМВ груп") с пет врати и дължина над 4 метра. Колата обаче има и много други достойнства.
На пътя
"Кънтримен" стои на пътя стабилно, а окачването успешно филтрира неравностите по пътя. Е, няма го типичното за "Мини" усещане, все едно че карате картинг, но въпреки това на път със завои автомобилът се държи отлично и зарежда с адреналин. Особено ако сте заложили на версията Cooper S, която се оборудва с бензинов мотор с мощност 184 к.с.
С него "Кънтримен" е пъргав (ускорение до 100 км/ч за 7.9 секунди), без да е прекалено лаком, като при моя стил на каране бордовият компютър отчете разход от около 9 л/100 км в града и 6 л/100 км извън населените места. Тестовият автомобил беше оборудван с шестстепенна автоматична трансмисия, която реагира спонтанно на подаването на газ, като на моменти е дори прекалено темпераментна и сваля бързо две предавки, дори когато това не е необходимо. Търсещите пълен контрол над колата пък могат да заложат на ръчния режим, като смяната на скоростите става както от лоста, така и от палци на волана.
"Мини Кънтримен" се предлага само с предно предаване и със задвижване 4Х4. Офроуд версията на колата има скромен клиренс - 14.5 см, което не прави колата подходяща за тежки преходи извън утъпканите пътища. Със сигурност обаче "Кънтримен" без проблем ще ви закара до пистата за ски или до усамотено местенце за плаж.
В купето
На борда на "Мини Кънтримен" е тихо, а залагането на типичните за марката овални форми придава на колата приятна закачливост. Лично аз се влюбих в огромния километраж, разположен в средата на арматурното табло, в който е интегриран огромният дисплей на навигацията. Променянето на позицията на кръглите отвори на вентилацията го кара да изглежда като главата на анимационния герой Мики Маус.
"Кънтримен" може да е с четири или пет места, като първата версия е за предпочитане, тъй като така или иначе в колата за петима е тясно. Четирима обаче се чувстват отлично, като разстоянието за краката на возещите се отзад е предостатъчно.
В тази конфигурация на "Кънтримен" задните седалки могат да се местят с 13 см напред и назад, което позволява багажният обем да варира от 350 до 450 литра,  като при сгъване на облегалките той нараства до внушителните 1720 литра.
Хитро решение е през средата на колата да минава релса, на която се монтират поставки за чаши, калъф за очила, стойка за мобилен телефон. Фактът, че са подвижни, позволява те да се ползват от пасажерите както на предните седалки, така и от тези отзад.
Цени и оборудване
Ако сте от хората, които купувате автомобил с калкулатор в ръка, едва ли "Мини Кънтримен" ще е вашата кола. За 39 900 лв. с ДДС, каквато е стартовата цена на автомобила, може да откриете доста по-функционални модели, да не говорим, че има и доста по-евтини предложения с подобни размери. Така или иначе това е кола, която се избира със сърцето, тъй като просто се влюбвате в нея от пръв поглед.
Още след първите няколко километра пък ще сте убедени, че не сте сгрешили. Дори в базовата си версия "Кънтримен" разполага с всичко необходимо за едно сигурно и комфортно пътуване (климатик, аудиосистема, пълен набор системи за сигурност). Най-евтината модификация със задвижване 4Х4 пък е с цена 52 600 лева.
Що се отнася до моторите, изненади няма и те са добре познати. Бензиновите са три (98, 122 и 184 к.с.), а дизеловите - два (90 и 112 к.с.). "Кънтримен" се предлага в 11 цвята, покривът може да е черен или бял.