"Кадилак" и "Смарт" спечелиха конкурса за дизайн на изложението в Ел Ей
"Кадилак Ейра" (Аеra) и "Смарт 454" спечелиха традиционния конкурс за дизайн, който се организира в рамките на автомобилното изложение в Лос Анджелис (18 - 28 ноември). И в седмото издание на надпреварата условието беше да се представят автомобили с тегло до 453 кг (1000 паунда), задвижвани от алтернативни горива, който могат комфортно и сигурно да превозват четирима пасажери.
Освен "Кадилак" и "Смарт" в дизайнерския конкурс се включиха още "Мерцедес", "Хонда", "Нисан", "Тойота" и "Майбах". За "Кадилак" това е пета победа от 2003 година насам.
Интересното в случая е, че журито така и не успя да избере победител между двата модела, въпреки че те предлагат коренно различен подход към заданието. "Кадилак Ейра" (името идва от комбинирането на думите Aero и Era) е купе по формулата 2+2 места, което се задвижва от компресиран въздух.
Резервоарите за въздух са разположени из цялото купе, като са и част от пасивната защита на автомобила. Горивото в тях осигурява изминаването на 1000 мили (1609 км).
Цялото управление на "Кадилак Ейра" се осъществява от движещо се напред и назад кормило, което играе ролята на волан, педал на газта и спирачка. От бутони на него се избира и посоката на движение, като се променят и настройките на окачването.
Купето на "Смарт 454" е изработено от въглеродни влакна, като прозорците и броните са направени от рециклирана пластмаса. Производството на автомобила е поверено на интелигентни роботи.
Те получават материала за изработка на купето, от него изплитат нишки, които превръщат в различните части на колата. Следва сглобяване на автомобила, добавяне на два електромотора с мощност 20 к.с. и литиево-йонните батерии.
Интересното при четириместното бъги на "Смарт" е, че използва гуми, които променят размера си в зависимост от терена. Така например в града те са тънки и високи, докато при движение по пясък са ниски, но широки.