Новата "Ланча Стратос" ще използва двигателя на "Ферари 430 Скудерия", но той ще е с мощност 540, а не 508 конски сили
Новата "Ланча Стратос" ще използва двигателя на "Ферари 430 Скудерия", но той ще е с мощност 540, а не 508 конски сили, съобщи сайтът eurocarblog.com. Осемцилиндровият V-образен осмак има максимален въртящ момент от 500 Нм Моторът осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 3.3 секунди(4.0 за F430), а достигането до 200 км/ч става за 9.7 секунди. Максималната скорост е 274 км/ч Както стана известно още през август, новата "Ланча Стратос" е създаден върху шасито на "Ферари" F430 Скудерия", но междуосието е намалено с 20 сантиметра, а общата дължина с 33 см Късото междуосие беше отличителната черта на "Ланча Стратос" от 70-те години (вдясно), което я правеше много маневрен рали автомобил Купето на колата е направено от въглеродни влакна, което позволява теглото да бъде едва 1247 килограма (при 1420 кг на донора F430) Тежестта е почти перфектно разпределена, като на предния мост се падат 44% от нея, а на задния 56 на сто Автомобилът е дълъг 4.2 м, широк 1.98 м, висок 1.24 м и има междуосие 2.4 м. Колата разполага с два резервоара с общ обем 90 литра Спирачките са на "Брембо" с карбонови дискове с размер 398 mm x 36 mm отпред и 350 mm x 34 mm отзад Преди по-малко от месец беше разкрита окончателната версия на автомобила Фаровете са биксесонови, разработка на "Хела" Стоповете са с LED светлини и се използват и от "Ферари 599" Акумулаторът е литиево-йонен с карбонов корпус. Тежи едва 4.2 кг Гумите са "Дънлоп спорт макс" с рамер 265/30 19’’ отпред и 315/30 19’’ отзад Дизайнът е дело на "Пининфарина". Лошата новина е, че новата "Ланча Стратос" ще бъде произведена в лимитирана серия и ще струва седемцифрена сума в евро Екипът на "Пининфарина", работил по автомобила В аеродинамичния тунел Първата "Ланча Стратос" се появява през 1972 година и се прави до 1974 година. От автомобила са произведени 492 бройки. "Стратос" е дълга 3.71 м и има междуосие от 2.18 м. Дизайнът на колата е дело на "Бертоне", а задвижването е поверено на V6 мотор с мощност 190 к.с. Състезателните версии на колата обаче имат мощност от 280 и дори 506 к.с.