"Шевролет" отбелязва едновековен юбилей
"Шевролет" започна от изложението в Детройт инициативите, с които ще отбележи своя сто годишен юбилей. Компанията е създадена в американския град Детройт през месец ноември 1911 година от автомобилния състезател и инженер Луи Шевроле и основателя на General Motors Уилям C. "Били" Дюран.
Основателите
Роденият в Швейцария Луи Шевроле (1878-1941 година) съчетава в себе си талантите на състезател, механик и инженер с пионерски дух. Уилям C. "Били" Дюран (1861-1947 година) от своя страна е известен със своята визия за бъдещето на автомобилния пазар.
Дюран основава компанията General Motors през 1908 година – време, в което славата на Луи Шевроле като изключително смел и талантлив автомобилен пилот (през 1905 година той поставя сухоземен рекорд за скорост от 111 мили в час) продължава да расте. Скоро Дюран наема Шевроле за участие в престижни състезателни надпревари и демонстративни състезания с промоционална цел.
През 1910 година Дюран е принуден да напусне компанията, която основава. Той прегрупира своите активи и заедно с няколко нови партньори, сред които и Шевроле, концентрира усилия в разработката на нов автомобил.
Дюран вярва, че славата на Шевроле като отличен пилот ще помогне много на продажбите на новата компания и тя е кръстена на състезателя. Първият модел на "Шевролет" е Series C Classic Six. Автомобилът разполага с шестцилиндров двигател с работен обем 4.9 литра с мощност от 40 конски сили, достатъчни за постигане на максимална скорост от около 105 км/ч.

Колата се продава на цена от 2150 щатски долара, която приравнена с днешните цени при отчитане на инфлацията се равнява на близо 50 000 щатски долара. Дюран произвежда и по-малък и достъпен по цена модел с името Little. През 1914 година се появява и позната и до сега емблема на "Шевролет"
В първите години след основаването си компанията се развива добре, но възгледите на Дюран и Шевроле по отношение на философията на продуктите се различават. Степента на тези различия се увеличава постепенно и през 1915 година Дюран изкупува дяловото участие на Шевроле.
Клиентите в крайна сметка потвърждават правилността на вижданията на Дюран и продажбите на марката "Шевролет" продължават да растат. Успехите позволяват на Дюран да закупи контролен дял акции в General Motors през 1916 година. През следващата 1917 Дюран се завръща на върха в ръководството на GM, а марката "Шевролет" става част от тази компания.
Ключовите модели
1918 година влиза в историята на марката с пускането на първите пикапи, с които "Шевролет" ще стане световноизвестна. Дюран напуска General Motors през 1920 година, основавайки нова автомобилна компания и превръщайки се в именит инвеститор на Уол Стрийт. Борсовата катастрофа от 1929 година се оказва фатална и за двете му начинания и през 1936 година Дюран обявява фалит. Предприемачът напуска този свят през 1947 година и е погребан в гробището Уудлоун в Бронкс, Ню Йорк.
Луи Шевроле също губи своето финансово богатство във времената на Голямата депресия и се завръща към практикуване на своите професионални умения, работейки като механик във фабриката на "Шевролет" в Детройт. Той почива през 1941 година и е погребан в Индианаполис, близо до прочутата състезателна писта.
Компанията "Шевролет" продължава да се развива и през 1935 година е представен първият SUV в света - Suburban. Той предлага три реда пътнически седалки и обширно багажно пространство. През 2011 година моделът отбелязва 76-тата си годишнина и е най-старият непрекъснато произвеждан модел с едно и също име в историята на автомобилната индустрия.
Мощни коли за всеки
През 1953 година се ражда легендарния спортен автомобил "Шевролет Корвет". През първата година са произведени само 300 екземпляра от спортния модел със стъклопластова каросерия, но те са напълно достатъчни, за да създадат славата на една американска спортна икона.

Името на "Шевролет" се свързва и превръщането на мощните автомобили в достъпно удоволствие. Това става след лансирането през 1955 година т. нар. "small block" V8 мотор. През последвалите 50 години този двигател и негови варианти се използва за задвижване на милиони автомобили и пикапи
Философията му е запазена и при следващото поколение "small block" V-образни осемцилиндрови двигатели, които и днес се монтират при много от пикапите и SUV-модели на марката и в легендарните модели "Камаро" и "Корвет". Моделът "Камаро" е представен през 1967 година, като той дава възможност за поръчка на много детайли за индивидуално оборудване.
Европейската офанзива
Сериозната офанзива на "Шевролет" в Европа започва през 2005 година, след като "Дженерал мотърс" купува закъсалия корейски прозводител "Деу". Обогатявайки гамата си с малки и достъпни модели, през 2008 година компанията достига до рекордните 510 800 продажби на Стария континент.

През 2011 година "Шевролет" реализирала на пазара в Европа общо 477 194 автомобила (+12%). Пазарният дял на марката се покачи до исторически връх от 2.5 на сто. Най-добре продаваният модел в Европа на "Шевролет" през 2010 година е "Спарк".
Успехите в моторните спортове
Динамичните характеристики на осемцилиндровите "small block" мотори спомагат за утвърждаването на марката "Шевролет" в качеството й на значима сила в почти всички разновидности на моторните спортове. През 1960 година пилотът Джуниър Джонсън печели надпреварата "Daytona 500" зад волана на "Шеви", давайки началото на серията от общо 21 победи за марката в най-престижното състезание на шампионата NASCAR. Това е най-големият брой победи, спечелени от един производител в тази надпревара.

"Корвет" пък има 6 титли в маратонската надпревара в "24-те часа на Льо Ман". През изминалата 2010 година отборът на "Шевролет" отпразнува двойна победа в световния шампионат за туристически автомобили WTCC (World Touring Car Championship). Французинът Иван Мюлер с "Шевролет Круз" спечели шампионската титла при пилотите, а отборът на "Шевролет" взе и титлата при конструкторите.
Пилотът на "Хендрик моторспортс" Джими Джонсън с "Шевролет" пък спечели безпрецедентна пета поредна титла в НАСКАР.
Новостите за 2011
През тази година "Шевролет" ще лансира общо седем нови модели. Сред тях са вана "Орландо", новата генерация на "Авео" (хечбек и седан) и хечбек версия на "Круз". Преминалата през фейслифт "Каптива" също ще се появи тази година.
Гамата на марката ще добие завършен вид с Corvette Grand Sport, както и с версиите купе и кабриолет на новото "Камаро". В края на годината в представителствата на марката в Европа ще се появи и електромобилът с удължен пробег Волт.