Българският дилър на "Ситроен" започва производство на електрически "Джъмпер"

Българският дилър на "Ситроен" започва производство на електрически "Джъмпер"

Българският дилър на "Ситроен" започва производство на електрически "Джъмпер"
Българският дилър на "Ситроен" - "Автомотор корпорация" ще започне собствено производство на електрически "Джъмпер". Това съобщи представителят на фирмата Борис Янков.
Той уточни, че компанията ще получава новите автомобили от фабриката в Италия, където се прави модела, заедно с неговите близнаци "Пежо Боксер" и "Фиат Дукато". От "Автомотор корпорация" предвиждат да предлага електрическия бус с три различни модули литиево-йонни батерии, в зависимост от нуждите на клиента. Те ще осигуряват преход от 80 до 150 километра, като съответно колите с най-малък обхват ще са и по евтини.
От компанията предвиждаj електрическия "Джъмпер" да се предлага като товарен бус, маршрутка, училищен рейс, линейки, хладилен, подвижна поща, подвижна книжарница и версия за временни пазари и тържища. Независимо от версията автомобилът ще се задвижва от електромотор с мощност 80 конски сили.
"Автомотор корпорация" ще произвежда надстройките в собствената си база за трансформации в "Божурище". Компанията имала и необходимите специалисти за конверсията, тъй като в нея работили много кадри от електрокарното производство.
Янков не пожела да коментира цената на електрическия "Джъмпер", като посочи, че тя ще е една, ако държава приеме някакви бонуси за такъв тип коли и съвсем различна, ако цената се формира като на нормален автомобил.
Първият наш електромобил се родил през 1976 година
Първите български електромобили бяха произведени през 1976 година от института по електро и мотокари, разкри Борис Янков. Той поясни, че купетата на десетте коли са били направени в завода за яхти и лодки в Мичурин. "Батерията и тогава беше проблем, използвахме оловни, но те бяха много тежки. В БАН беше създадено звено, което търсеше нови източници на енергия", връща лентата назад Янков.