"Форд" направи пикап за свободното време
"Форд Рейнджър" от години присъства в европейската гама на американската компания като пикап с универсално предназначение. На наскоро приключилото изложение в Женева обаче от компанията показаха една по-стилна негова версия, насочена към хората с активен начин на живот.
"Рейнджър Уайлдтрак" е разработен в Австралия и ще се предлага с три варианта на каросерията, само задно предаване и задвижване 4Х4, с два просвета и пет нива на оборудване. В Европа пикапът ще може да се поръча с два нови дизелови мотора - четирицилиндров 2.2-литра (150 к.с. и максимален въртящ момент 375 Нм.) и петцилиндров 3.2-литра (200 к.с., 470 Нм.).
Те могат да се комбинират с нова автоматична скоростна кутия с няколко режима на работа. При нормалния, стремежът е към максимален комфорт и икономия на гориво. Поставянето на селектора в режим Performance води до смяна на скоростите при по-високи обороти.

Съществува и възможност за ръчен избор на предавките чрез побутване на лоста напред и назад. На лице и адаптивен режим на работа на автоматичната трансмисия, при който характеристиките на работа се променят според стила на шофиране.
Новост е и автоматичното понижаване на предавките при спускане. При него електрониката разпознава кога водачът иска да използва максимално спирачните възможности на мотора и му оказва съдействие.
"Форд Рейнджър Уайлдтрак" може да се поръча и с механична скоростна кутия с шест предавки. В този случая на лице е и индикатор за преминаване на по-висока или по-ниска скорост, като целта е да се кара във възможно най-икономичния режим.
Независимо от мотора и скоростната кутия пикапът е разчетен да тегли ремарке с тегло до 3.3 тона, а товароносимостта е 1300 килограма. "Форд Рейнджър Уайлдтрак" ще е снабден и с последно поколение електронна стабилизираща програма (ESP), която има функция за стабилизиране на прикачения товар.
Системата има и няколко различни режима на работа, включително офроуд и сняг, който променят настройките, така че автомобилът да се справи с обстановката.

"Уайлдтрак" разполага също с асистент за потегляне по наклон и асистент за спускане по наклон.
Максималният просвет на пикапа е 23 см, като той може да преодолее водно препятствие с дълбочина до 80 см. Версиите със задвижване 4Х4 пък могат да се оборудват с понижаващи предавки.
В салона на "Рейнджър Уайлдтрак" луксът е като в лек автомобил, като специално внимание е обърнато на достатъчното места за съхранение на дреболии. Те са общи 23, като има хладилно отделение за напитки и жабка, събираща лаптоп.
Като опция може да се поръча камерата за заден ход, изображението от която се показва в огледалото за обратно виждане. На разположение е и кожена тапицерия.
Сред екстрите са също възможност за свързване на телефон чрез Bluetooth, навигационна система с гласово управление и т.н.

В зависимост от вида на кабината (единична, удължена единична или двойна) в пикапа комфортно могат да пътуват двама или петима души.
"Форд Рейнджър Уайлдтрак" все още не е преминал през краш тестове за безопасност на Euro NCAP, но очакванията са той да е сред най-безопасните модели в сегмента. Автомобилът е специално проектиран да намали до минимум травмите при евентуален сблъсък с пешеходец.
При инцидент, возещите се в колата пък могат да разчитат на пълен набор въздушни възглавници, включително и за колената на возещите се отпред и въздушни завеси.
"Форд Рейнджър Уайлдтрак" ще се произвежда в Тайланд, Южна Африка и Аржентина и ще се предлага в 180 страни по света.