Доставките на електрическото "Волво С30" започват през втората половина на годината

На живо
Дебатът в парламента дали Мария Филипова да стане заместник-омбудсман

Доставките на електрическото "Волво С30" започват през втората половина на годината

Доставката на първите тестови бройки на електромобила "Волво С30" ще започне през втората половина на годината, съобщиха от компанията. Коли ще получат избрани клиенти от Швеция, Норвегия, Белгия, Холандия, Франция, Германия, САЩ и Китай.
От "Волво" имат готовност да увеличат броя на пробната партида коли, ако има търсене. Прогнозите на компанията са, че към 2020 година в Швеция между 5 и 10% от автомобилите ще се задвижват от електричество.
В страните от ЕС към този период пък електромобилите ще държат между 3 и 10% от пазара. От "Волво" не скриват, че техният модел на ток няма да вреди по никакъв начин на околната среда, единствено ако за зареждането му се използва ток от възобновяеми енергийни източници (вятър, слънце, вода).
В противен случай изминаването на всеки километър ще отделя макар и косвено вреди емисии в атмосферата, като техният обем е различен в зависимост от страната. Разчетите за България например сочат, че при сегашното осигурява на тока (от АЕЦ, централи на въглища, от ВЕЦ, слънчева енергия, вятър и т.н.) изминаването на всеки километър с кола на ток ще води до изхвърляне в атмосферата на 60 г/км въглероден диоксид.
"Волво С30 електрик" се задвижва от четири електромотора (по един във всяко колело), но задвижването не е 4Х4. Тягата от тях се прехвърля само към предния мост.
Акумулаторите на колата са литиево-йонни и осигуряват автономност от 150 километра. С напълно заредени батерии максималната скорост е 130 км/ч, а ускорението до 100 км/ч става за 12 секунди.
В момента електрическото "Волво" се подлага на тестове при екстремно ниски температури (под минус 20 градуса), за да се гарантира, че колата ще може да се използва и в такива условия, каквито не липсват в Швеция, Норвегия и други от потенциалните пазари на колата.
Пробните шофирания показват, че С30 не се плаши от ниски температура и те не се отразяват негативно на запаса от ход. Общо от "Волво" правят 200 различни теста на новия си автомобил, за да няма неприятни изненади за бъдещите клиенти.
За целта от компанията са снабдили колата с работеща на биоетанол "печка", която осигурява първоначалното затопляне на купето. Тя разполага с резервоар, събиращ 14.5 литра гориво
От "Волво" обясняват, че принципно затоплянето на салона може да става и чрез електричество от батериите, но това ще намали сериозно изминаваните километри с пълни акумулатори.
Ако се планират кратки пътувани в градския условия обаче, това не е проблем. Собственикът на С30 има възможността да програмира предварителното включване на електрическото парно, като в този случаи се ползва ток от инсталацията, докато колата се зарежда.
Сред изпитанията на електрическото "Волво" има и такива, които се провеждат при много горещо време. Както е известно, екстремните студ и жега влияят негативно върху батериите, но шведите са успели да се справят с този проблем чрез сложна система за поддържане на оптимална температура на акумулаторите.