Серийният "Опел Зафира" запази атрактивната визия на концепта
По-малко от три месеца след като в Женева беше представен концептуалният модел "Опел Зафира", от компанията разпространиха първите официални снимки и на серийната версия. Производителят от Рюселсхайм удържа на обещанието си тя да не се различава много от концепта.
В предната част основният акцент е бумерангът, или крилото, което обединява фаровете и светлините за мъгла. В тон с новите модели на "Опел" лъскавият кант на радиаторната решетка, в който е интегрирана и решетката, не е монолитен, а е разделен на две.
В сравнение с концептуалния модел отзад серийната "Зафира" също е почти идентична, като е променена единствено престилката. Липсват и двете интегрирани в нея хромирани накрайници на ауспуховите тръби. Този атрактивен дизайнерски елемент обаче вероятно ще се появи в OPC версията.
Новата "Зафира" е дълга 4.66 метра, което й дава малко предимство пред конкурентите "Пежо 5008", "Форд Гранд С-Мах" и "Рено Гранд Сеник". По подобие на сегашния модел новият ще има седем седалки, като благодарение на патентованата система Flex7 има многобройни варианти за сгъването и преместването им.
На втория ред има три индивидуални кресла, който са на релси и могат да се местят напред и назад с до 21 см. Седалките най-отзад потъват в пода, когато няма нужда от тях.
Като опция ще се предлага възможността ходът на седалките от втория ред да е 28 сантиметра, което ще осигурява допълнително пространство пред коленете на пасажерите. Подобно на "Мерива" средната седалка на средния ред може да се сгъне, като двете странични се приближат една към друга. Така пасажерите се отдалечават от задните врати и са в по-голяма безопасност в случай на страничен удар.
В конфигурация пет места "Опел Зафира" разполага с багажник с обем 710 литра. Ако пътниците са само двама, товарното пространство достига 1860 литра. При положение че са заети всички седем места, багажникът е с обем 65 литра.
Сред екстрите, които ще се предлагат с автомобила, за първи път в модел на "Опел" ще видим адаптивен круизконтрол с функция за избягване на сблъсък с движещо се отпред превозно средство и асистент за наличие на автомобил в мъртвата зона на огледалата. "Зафира" ще може да се поръча и с познатите от "Астра" и "Инсигния" системи за разпознаване на пътните знаци (Opel Eye), асистент за поддържане на избраната лента на движение и окачване с променливи характеристики.
При лансирането му "Опел Зафира" ще може да се поръча с три дизелови двулитрови двигателя с мощности 110, 130 и 165 к.с. Бензиновите мотори ще са 1400-кубикови с турбо, като ще генерират 120 и 140 конски сили.
В зависимост от двигателя скоростните кутии ще са ръчна или автоматични с шест предавки. Независимо от мотора и трансмисията "Зафира" ще е снабдена със система старт/стоп.
Както и при останалите си модели "Опел" готви и ecoFLEX версии на "Зафира", които ще се отличават с по-нисък разход на гориво. Планира се и пускането на модификации на метан или пропан-бутан.
Първата генерация на "Опел Зафира" излезе на пазара през 1999 година и тогава стана първият седеместен автомобил в своя клас. До момента от двете поколения на колата са продадени 2.2 млн. бройки.