Винаги под открито небе

Винаги под открито небе

Ако разполагате с 50 000 лева, можете да избирате между доста автомобили, но решите ли да се поглезите, добър избор би бил новия "Меган СС". Купе-кабриолетът е на българския пазар от съвсем скоро, а най-приятните дни за шофиране под открито небе предстоят.
Всъщност благодарение на факта, че "Меган СС" разчита на твърд таван, използването му не е ограничено от времето навън, като при поставен покрив комфортът на борда е почти като в купе. В тази конфигурация дори при 140 км/ч на борда е приятно тихо, като липсват паразитни аеродинамични шумове.
Светлина, повече светлина
За разлика от други кабриолети, в които при сложен покрив имаш усещането за схлупеност, при "Меган СС" това не е така заради факта, че централният елемент на тавана серийно е остъклен. Така дори когато той си е на мястото, оставаш с впечатлението, че се движиш под открито небе.
Винаги под открито небе
Когато покривът е прибран, а страничните стъкла са вдигнати, при скорост до около 90 км/ч вятърът е със силата на приятен полъх дори за возещите се отзад. Заслугата е на хитра рационализация - малък стъклен дефлектор, монтиран между облегалките на седалките от задния ред.
Ако пасажерите са само двама, може да бъде монтиран и опционалният мрежест дефлектор, който позволява дори при шофиране с по-висока скорост прическата ви да запази някаква прилична форма.
Сгъването и разгъването на произведения от германската компания "Карман" покрив става напълно автоматично за 21 секунди. Известно разочарование обаче буди фактът, че трансформацията може да става само при неподвижен автомобил.
Кабрио за четирима?
Приятната изненада при "Меган СС" е, че задните седалки не са само за украса. Благодарение на увеличената с 13 см дължина на колата спрямо предходната генерация (до 4.49 м) и нарастналото с 8.7 см междуосие (вече 2.16 м) в автомобила без никакви компромиси могат да се возят трима души. Ако си намерите и дребничък шофьор, то купе-кабриолетът на "Рено" си става четириместен.
Винаги под открито небе
Що се отнася до багажника, когато "Меган СС" е във версия купе, той събира 417 литра, а при сгънат таван обемът е 211 литра. Благодарение на факта, че прагът на товарене е на 58 см от земята, качването и свалянето дори на тежки чанти не е проблем.
В салона са на разположение достатъчно места за съхранение на дреболии, като основната жабка е с обем 9 литра, а за да не изчезне нещо от нея, когато колата е паркирана, тя се заключва автоматично при заключване на вратите. Тук е моментът да отбележа, че колата серийно е снабдена със система за безключов достъп, като автомобилът се заключва сам, щом се отдалечите на около два метра.
На пътя
Още със сядането зад волана на купе-кабриолета ми направи впечатление, че седалките са по-различни от тези в останалите версии на "Меган", като специално внимание е обърнато на страничните опори. Спортните кресла обаче не бива да ви карат да си мислите, че сте зад волана на спортен автомобил, особено когато колата е с прибран покрив.
Винаги под открито небе
Дневник
Да, новият 1.4-литров мотор с мощност 130 к.с. осигурява прилична динамика (ускорението до 100 км/ч става за почти 11 секунди), но бързото каране се препоръчва само на път с дълги прави и плавни завои. Решите ли да пришпорите "Меган СС" на планински път, както направих аз, бързо се отказвате от мераците си заради неприятния наклон на каросерията и лашкането при преминаване през сериозни неравности.
Колата се държи доста по-добре, когато таванът си е на мястото, тъй като допълнителните килиграми в средата я балансират.
Стъпка напред е новият сервоусилвател на волана с електрическо задвижване и променливо съотношение, който прави кормилото по-тежко при висока скорост. Все още обаче управлението не е достатъчно директно и прецизно. За щастие стабилизиращата програма вече има функция за намаляване на недозавиването и доста трябва да се постараете, за да попаднете в критична ситуация.
Винаги под открито небе
Така или иначе "Меган СС" не е спортен автомобил, но при определени условия носи тръпка. Добри думи заслужават и прецизните спирачки, снабдени с всички нужни асистиращи системи.
Стане ли въпрос за разхода, то колата знае две и двеста. При кротко каране в рамките на теста той беше около 7.5 л/100 км в смесен цикъл (при 7.3 по книжка), но при сериозно настъпване скача поне с литър и половина.
Цени и конкуренти
Както вече стана дума, "Рено Меган СС" струва 50 000 лева (49 300 с ДДС, ако трябва да сме точни). За тази цена обаче получавате кола с почти всички екстри за модела. Допълнително могат да се поръчат само кожен салон (3200 лева), като моят фаворит е комбинацията от червена и черна, навигация "Том Том" (950 лв.), демонтиращ се дефлектор срещу вятър (350 лв.), автоматична паркинг спирачка (500 лв.) и биксенонови фарове (1600 лв.).
Винаги под открито небе
Дневник
За момента "Рено Меган СС" няма много конкуренти, тъй като купе-кабриолет версиите на новите генерация на "Опел Астра" и "Форд Фокус" още не се предлагат. При тази ситуация основната заплаха идва от "Пежо 308 СС", със стартова цена 45 594 лв., но с малко по-скромно оборудване, и "Фолксваген Еос", който струва минимум 49 856 лева.