"Мини" ще има и версия купе
Гамата на "Мини" ще бъде обогатена с купе, като това ще е първата двуместна модификация на популярния мъник. Това съобщиха от "БМВ груп", собственик на английската марка, вчера.
Амбициите на създателите на колата са минито да впечатлява с ненадмината в сегмента на компактните автомобили пъргавина, уникална концепция на каросерията и интериора, както и типичните за марката премиум характеристики по отношение на качеството и оборудването.
Липсата на задна седалка дава възможност "Мини" купе да разполага с голям багажник. Благодарение на големия, отварящ се високо заден капак и широкия, отварящ се както от мястото на водача, така и от това на спътника до него отвор за дълги предмети, багажникът може да се пригоди към най-различните транспортни задачи в ежедневието.
Силует в стил "Гран Туризмо"
За разлика от "Мини", "Мини Клъбмен" и "Мини Кабриолет" при купето моторният отсек, пътническата клетка и багажникът са ясно отделени един от друг. Това разделение, забелязващо се най-отчетливо в силуета на автомобила, придава на колата задница в класическия стил на Gran Turismo.

Двуместният автомобил е дълъг 3.73 метра, почти колкото и версията с три врати. Идентични са ширината (1.68 м) и междуосието (2.47 м), докато височината е намалена с почти три сантиметра до 1.38 м.
"Мини" купе се отличава със специфичните усилвания в задната част на каросерията. Благодарение на това устойчивостта на каросерията срещу усукване е още по-висока.
Активен заден спойлер подобрява аеродинамиката
За пръв път при "Мини" в модела се монтира активен заден спойлер, интегриран в капака на багажника. Той се издига автоматично при достигане на скорост 80 км/ч и се прибира, когато тя падне под 60 км/ч. Чрез разположен на тавана бутон водачът може да задейства активния спойлер и ръчно.

"Мини" купе ще се предлага с най-мощните бензинови и дизелови двигатели от портфолиото задвижващи агрегати на марката. Най-скромният мотор е със 122 к.с., следват 143 к.с., 184 к.с. и 211 к.с. за версията "Мини Джон Купър уъркс купе".
Бензиновите мотори - от 122 до 211 к.с.
Базовият мотор със 122 к.с. при 6000 об./мин. и 160 Нм максимален въртящ момент при при 4250 об./мин. дава ускорение до 100 км/ч за 9.0 секунди. Максималната скорост е 204 км/ч. Това е съчетано със среден разход на гориво от 5.4 л/ 100 км.
"Мини Купър S купе" ще се оборудва с двигател с мощност 184 к.с. при 5500 об./мин. и 240 Нм максимален въртящ момент още при 1600 об./мин. От 0 до 100 км/ч MINI колата се ускорява за 6.9 секунди, а максимална скорост е 230 км/ч. Тези динамични характеристики са комбинирани със среден разход на гориво от 5.8 л/ 100 км.

Третият бензинов мотор ще се монтира на версията "Мини Джон Купър Уъркс купе", като той генерира 211 к.с. (при 6000 об./мин.) и има максимален въртящ момент от 280 Нм. С него колата се катапултира до 100 км/ч за 6.4 секунди, а максимална скорост е 240 км/ч. Средният разход на гориво е приемливите 7.1 л/ 100 км,
Дизелът е със 143 коня
Като алтернатива на трите бензинови агрегата за "Мини" купе се предлага и дизелов двигател. При работен обем от 2 литра той развива максимална мощност от 143 к.с., която се постига при 4000 об./мин. Максималният въртящ момент е 305 Нм и е на разположение между 1750 и 2700 об./мин.
Дизеловото "Мини" купе се ускорява до 100 км/ч за 7.9 секунди, а максималната скорост е 216 км/ч. Същевременно разходът на гориво е 4.3 л/ 100 км.

Всички версии на "Мини" купе се оборудват със система за регенерацията на спирачната енергия, Auto Start Stop технология, индикатор за превключване на предавките, електромеханично кормилно управление, както и работещи само при нужда спомагателни агрегати.
Серийно колата е снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с функция Steptronic.