"Мини" ще има и версия купе

"Мини" ще има и версия купе

Гамата на "Мини" ще бъде обогатена с купе, като това ще е първата двуместна модификация на популярния мъник. Това съобщиха от "БМВ груп", собственик на английската марка, вчера.
Амбициите на създателите на колата са минито да впечатлява с ненадмината в сегмента на компактните автомобили пъргавина, уникална концепция на каросерията и интериора, както и типичните за марката премиум характеристики по отношение на качеството и оборудването.
Липсата на задна седалка дава възможност "Мини" купе да разполага с голям багажник. Благодарение на големия, отварящ се високо заден капак и широкия, отварящ се както от мястото на водача, така и от това на спътника до него отвор за дълги предмети, багажникът може да се пригоди към най-различните транспортни задачи в ежедневието.
Силует в стил "Гран Туризмо"
За разлика от "Мини", "Мини Клъбмен" и "Мини Кабриолет" при купето моторният отсек, пътническата клетка и багажникът са ясно отделени един от друг. Това разделение, забелязващо се най-отчетливо в силуета на автомобила, придава на колата задница в класическия стил на Gran Turismo.
"Мини" ще има и версия купе
БМВ груп
Двуместният автомобил е дълъг 3.73 метра, почти колкото и версията с три врати. Идентични са ширината (1.68 м) и междуосието (2.47 м), докато височината е намалена с почти три сантиметра до 1.38 м.
"Мини" купе се отличава със специфичните усилвания в задната част на каросерията. Благодарение на това устойчивостта на каросерията срещу усукване е още по-висока.
Активен заден спойлер подобрява аеродинамиката
За пръв път при "Мини" в модела се монтира активен заден спойлер, интегриран в капака на багажника. Той се издига автоматично при достигане на скорост 80 км/ч и се прибира, когато тя падне под 60 км/ч. Чрез разположен на тавана бутон водачът може да задейства активния спойлер и ръчно.
"Мини" ще има и версия купе
БМВ груп
"Мини" купе ще се предлага с най-мощните бензинови и дизелови двигатели от портфолиото задвижващи агрегати на марката. Най-скромният мотор е със 122 к.с., следват 143 к.с., 184 к.с. и 211 к.с. за версията "Мини Джон Купър уъркс купе".
Бензиновите мотори - от 122 до 211 к.с.
Базовият мотор със 122 к.с. при 6000 об./мин. и 160 Нм максимален въртящ момент при при 4250 об./мин. дава ускорение до 100 км/ч за 9.0 секунди. Максималната скорост е 204 км/ч. Това е съчетано със среден разход на гориво от 5.4 л/ 100 км.
"Мини Купър S купе" ще се оборудва с двигател с мощност 184 к.с. при 5500 об./мин. и 240 Нм максимален въртящ момент още при 1600 об./мин. От 0 до 100 км/ч MINI колата се ускорява за 6.9 секунди, а максимална скорост е 230 км/ч. Тези динамични характеристики са комбинирани със среден разход на гориво от 5.8 л/ 100 км.
"Мини" ще има и версия купе
БМВ груп
Третият бензинов мотор ще се монтира на версията "Мини Джон Купър Уъркс купе", като той генерира 211 к.с. (при 6000 об./мин.) и има максимален въртящ момент от 280 Нм. С него колата се катапултира до 100 км/ч за 6.4 секунди, а максимална скорост е 240 км/ч. Средният разход на гориво е приемливите 7.1 л/ 100 км,
Дизелът е със 143 коня
Като алтернатива на трите бензинови агрегата за "Мини" купе се предлага и дизелов двигател. При работен обем от 2 литра той развива максимална мощност от 143 к.с., която се постига при 4000 об./мин. Максималният въртящ момент е 305 Нм и е на разположение между 1750 и 2700 об./мин.
Дизеловото "Мини" купе се ускорява до 100 км/ч за 7.9 секунди, а максималната скорост е 216 км/ч. Същевременно разходът на гориво е 4.3 л/ 100 км.
"Мини" ще има и версия купе
БМВ груп
Всички версии на "Мини" купе се оборудват със система за регенерацията на спирачната енергия, Auto Start Stop технология, индикатор за превключване на предавките, електромеханично кормилно управление, както и работещи само при нужда спомагателни агрегати.
Серийно колата е снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с функция Steptronic.